No 26. jūlija līdz 6. augustam Vasaras skolas dalībnieki devās aizraujošā ceļojumā apkārt pasaulei. Katru dienu Iespējamās misijas Trešā iesaukuma skolotāju vadībā ceļotāji piestāja dažādās pieturās (mācību nodarbībās) un izzināja pasauli, lai apgūtu to, kas piemirsies vai līdz galam nav ticis izprasts mācību gada laikā. Ik pēcpusdienu dalībniekiem bija jāmeklē vētrā nogrimuša kuģa pazudušos jūrniekus, un veiksmes gadījumā tika dots īpašs uzdevums, kura izpildei bija jāpielieto dienas gaitā apgūtais, tā dodot iespēju sadzīves situācijās izmantot mācībās iegūtās zināšanas un prasmes.
Mācību saturu dabaszinātņu mācību priekšmetiem un matemātikai izstrādāja Iespējamās misijas sadarbības partnera - Izglītības un zinātnes ministrijas ESF projekta Dabaszinātnes un matemātika speciālisti. Lai sekmētu skolēnu interesi šajos priekšmetos, būtiski ir saistīt mācību saturu ar reālo dzīvi, dodot iespēju skolēnam darboties kā pētniekam. Daļa bērnu Vasaras skolā pirmo reizi veica laboratorijas darbus un strādāja ar mikroskopiem, atzīstot, ka tā mācīties ir daudz interesantāk un aizraujošāk. Pārbaudes darbu rezultāti ķīmijā, bioloģijā, fizikā un matemātikā par Vasaras skolā apgūto rāda, ka vairākums skolēnu uzlaboja savas zināšanas un prasmes šajos priekšmetos. Daudziem šīs mācības bija nepieciešamas lai apgūtu mācību gada laikā iekavēto.
Izvērtējuma anketā 90 % skolēnu norādīja, ka viņi Vasaras skolā daudz iemācījās, guva lielāku pārliecību par saviem spēkiem gūt labākus mācību sasniegumus attiecīgajos mācību priekšmetos skolā un ka nākamajā gadā viņi atkal piedalītos un ieteiktu to arī saviem draugiem. Skolēni atzina, ka Vasaras skola krietni atšķīrās no ierastās mācīšanās – vairāk varēja darboties praktiski, veikt eksperimentus, skolotāji bija pretimnākoši.
Vasaras skolai noslēdzoties, Iespējamās misijas dalībnieki pauda savu pārliecību – nav nemotivētu bērnu, viņi visi vēlas mācīties! Reizēm zināšanu apguvei rodas šķēršļi, bet, apbruņojoties ar pacietību un meklējot citādākas pieejas mācību procesam, bērnus izdodas „atvērt", atjaunot viņos ticību saviem spēkiem un iedrošināt izvirzīt augstākus mērķus. „Droši varam bērniem uzticēties – pat vairāk nekā pirmajā brīdī šķiet. Viņiem visvairāk patīk darīt praktiskas lietas, un tas viņos rada azartu. Bērniem vajag uzticēties, arī ļaujot kļūdīties", savās pārdomās dalās viens no Iespējamās misijas skolotājiem. „Bērnam ļoti svarīga ir atgriezeniskā saite un nepieciešama sajūta, kur viņš katrā brīdī ir, ko jau spēj atrisināt, paveikt un, kas vēl jāizdara, lai veiktos vēl labāk", šī ir vēl viena būtiska atziņa, ko Iespējamās misijas skolotāji guva Vasaras skolas laikā un ikdienā centās īstenot savās nodarbībās, lai iedrošinātu skolēnus turpmākiem sasniegumiem.
Liels paldies Liepājas pilsētas Izglītības pārvaldei un projektam „Dabaszinātnes un matemātika" par sadarbību un Iespējamās misijas dibinātājiem Lattelecom, Swedbank, Ideju partneru fondam un visiem atbalstītājiem, bez kuriem šī iniciatīva nevarētu tikt īstenota. „Vasaras skolu mēs rīkojam skolēniem ar zemiem mācību sasniegumiem tādēļ, lai atrastu jaunus veidus un pieejas katram bērnam un palīdzētu attīstīt viņu potenciālu. Šovasar gūtā pieredze parādīja, cik svarīgi izprast katra skolēna mācīšanās vajadzības un tad meklēt konkrētus risinājumus. Skolēnam var būt nesekmīga atzīme matemātikā, piemēram, tādēļ, ka viņam trūkst atsevišķas viegli apgūstamas pamatprasmes vai tādēļ, ka stundās ir garlaicīgi un tas rada problēmas ar uzvedību, lai gan skolā par viņu var būt izveidojies priekšstats kā par nemotivētu skolēnu. Papūloties saprast problēmas cēloni, to ir iespējams risināt. Gan projekta sadarbības partneri, gan Iespējamās misijas jaunie skolotāji atklāja, ka risinājumi ir sekmīgāki tad, ja tos dažādu priekšmetu skolotāji, skolas vadība, vecāki un paši skolēni īsteno sadarbībā", atzīst Iespējamās misijas direktore Zane Oliņa.