No šī gada septembra gandrīz 70 Latvijas skolās pilotprojekta veidā tiek uzsākta jauna fakultatīva mācību priekšmeta „Radošā domāšana" ieviešana, kuru izglītības iestādes var piedāvāt pašas pēc savas izvēles. Ideja par šādu iniciatīvu pieder ideju grupai Radošuma pils, kas jau šī gada sākumā to apsprieda gan ar ministri, gan IZM un VISC speciālistiem, kā arī vienojās par turpmāk veicamo. Šobrīd ir uzsākta pilotprojekta īstenošana ar plašu brīvprātīgo atbalstu un Sorosa fonda Latvija finansiālu palīdzību.
Pilotprojektā pieteicās 70 skolas no visas Latvijas. Katru skolu, pedagogu apmācībās, atkarībā no skolēnu skaita, pārstāvēja viens vai divi cilvēki. Pavisam jaunā fakultatīvā priekšmeta mācīšanu pirmajā gadā apguva 100 dažādu priekšmetu skolotāji. Iesaistītie pedagogi atzinuši, ka šī metode ir universāla, jo radošums, strukturēta domāšana un vispusīga situācijas analīze ir pielietojama jebkurā dzīves jomā. Šo pieeju stiprināšana veicinātu skolēnu potenciāla atraisīšanu, lai skolā iegūtās zināšanas ne vien uzkrātu, bet arī pielietotu praktiski. Skolotāji ir pārliecināti, ka, piedāvāt iespēju apgūt šādu fakultatīvo priekšmetu, visi – gan skolas un skolēni, gan sabiedrība – būs ieguvēji.
Ministre uzsvēra, ka gan izglītībā, gan sabiedrībā un ikviena cilvēka dzīvē arvien pieaug radošuma, radošas domāšanas un uzņēmējspēju nozīme. Un šis pilotprojekts veicina domu dažādību, un nākotnē varētu būt viens no veidiem, kā radošumu un ar to saistītās pieejas stiprināt izglītībā.
Jānis Ošlejs informēja, ka skolotājiem elektroniski ir pieejams mācību metodiskie materiāls, kas izskaidro domāšanas pamatprincipus, aptverot kā kritisko un analītisko, tā arī radošo domāšanu. Tas ietver plašu dažādu metožu un vingrinājumu klāstu, ar kuru palīdzību iespējams strukturēt domāšanas procesu, radīt jaunas idejas. Labāk zināmā no programmā iekļautajām metodēm ir tā sauktā sešu cepuru domāšana.