"Maldīgi ir uzskatīt, ka labākās riepas ir tās, kuras vairāk maksā," sacīja drošas braukšanas skolas "Auto akadēmija" direktors Atis Jansons. "Diez vai Latvijā kādam būs vajadzīgas Vācijas autobāņiem domātās riepas ar ātruma indeksu virs 200 kilometriem stundā, turklāt riepas ar apaļām malām līkumos sliktāk turēsies uz slidena ceļa, palielinot iespēju izslīdēt."
Tāpat nav ieteicams pašreizējos laika apstākļos uzlikt ziemas riepas ar īpaši mīkstu gumijas sastāvu, sacīja Jansons, norādot, ka siltā laikā tās ļoti ātri nodils, tāpēc ieteicams būtu ziemas riepas uzmontēt uz atsevišķa disku komplekta, lai brīdī, kad meteorologi sola krasu temperatūras pazemināšanos un pirmo sniegu, tās varētu nomainīt.
"Pašlaik steigties vajadzētu tiem autovadītājiem, kuri izmanto tā dēvētās "high performance" zemprofila riepas ar augstu darba temperatūru," sacīja Jansons, uzsverot, ka šādas riepas zaudē savas labās īpašības arī pie salīdzinoši augstām gaisa temperatūrām.
Viņš gan norādīja, ka gataviem ziemai jābūt visiem, jo, uznākot salam un pirmajam sniegam, riepu servisos automašīnas stāvēs rindās.
Pēdējos piecos gados pirmais sniegs Latvijā novērots jau oktobrī, dažkārt pat oktobra sākumā, sacīja dabas pētnieks Māris Olte, norādot, ka katru gadu tas ir cēlonis haosam ielās, stundām ilgiem sastrēgumiem, braucēju neapmierinātībai un ceļu satiksmes negadījumiem.
Pērn pirmais sniegs avāriju skaitu Latvijā palielināja līdz 160 negadījumiem diennaktī, sacīja Olte.
Lai arī obligāti ziemas riepām jābūt no 1.decembra līdz 30.martam, uz ziemas riepām vajadzētu pāriet, ja gaisa temperatūra nokrīt zem septiņiem grādiem virs nulles, sacīja "Goodyear" un "Dunlop" importētāja Baltijas valstīs AS "Goodyear Dunlop Tires Baltic" pārstāvis Raimonds Sauja, uzsverot, ka ziemas riepas no vasaras riepām atšķiras ne tikai pēc protektora zīmējuma, bet arī gumijas sastāva, kas vasaras riepas zemās temperatūrās padara cietas un neefektīvas.
Tāpat svarīgi pievērst uzmanību riepu protektora dziļumam - ja vasaras riepām atļautais minimālais protektora dziļums ir 1,6 milimetri, ziemas riepu protektora dziļums nedrīkst būt mazāks par četriem milimetriem, sacīja Sauja.
Zviedrijas Ceļu un transporta pētniecības institūts konstatējis, ka ziemas riepas ar radzēm avāriju skaitu uz apledojušiem un apsnigušiem ceļiem laukos samazina par 40% un pilsētās par 35%, salīdzinot ar vasaras riepām, savukārt ziemas riepas bez radzēm uzrādīja attiecīgi par 25% un 20% īsāku bremzēšanas distanci, sacīja Sauja.
Pagājušajā gadā par 17,5% Baltijas valstīs samazinājies radžoto ziemas riepu tirgus, un šobrīd aptuveni 20% līdz 25% no visām pārdotajām ziemas riepām ir ar radzēm, sacīja Sauja, norādot, ka pieprasījumu pēc ziemas riepām ar radzēm samazina klimata izmaiņas, - ziemas kļūst siltākas, tāpēc pircēji mazāk izvēlas īpaši sniegam un ledum paredzētās riepas.