VAS "Latvijas dzelzceļa" iesniegtie aprēķini paredz par 24.4% paaugstināt infrastruktūras maksu pasažieru dīzeļvilcieniem un par 19.8% elektrovilcieniem.
Ja Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija akceptēs šādu infrastruktūras maksas pieaugumu a/s "Pasažieru vilciens" 2011.gadā būs spiests slēgt praktiski visus dīzeļvilcienu maršrutus, jo maksa par dzelzceļa infrastruktūras izmantošanu veido gandrīz pusi no a/s "Pasažieru vilciens" izmaksām.
Lai kompensētu šo izmaksu pieaugumu, nāksies pilnībā slēgt maršrutus Rīga-Gulbene, Rīga-Krustpils, Rīga-Liepāja, Rīga-Rēzekne-Zilupe un maršrutā Rīga-Valga dīzeļvilciens dažas reizes dienā kursēs tikai līdz Siguldai. Plānojam, ka maršrutā Rīga-Daugavpils izdosies saglabāt vienu vilcienu dienā.
A/s "Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētājs Andulis Židkovs uzsver, ka uzņēmums dara visu iespējamo, lai mazinot savas izmaksas saglabātu esošo pārvadājumu apjomu, un bijām cerējuši arī uz infrastruktūras maksas samazināšanu. Taču šobrīd pasažieru dīzeļvilcienu nākotne ir Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas un VAS "Latvijas dzelzceļš" rokās, tā A.Židkovs.