Projekts "Skābeklis" radīts, sadarbojoties valsts lielākajam mežu apsaimniekotājam a/s Latvijas valsts meži, Latvijas zaļākajai bankai SEB bankai un sabiedrisko attiecību aģentūrai Deep White, lai veicinātu latviešu vienotības un patriotisma sajūtu, kā arī kopīgiem spēkiem mēģinātu padarīt Latviju vēl "zaļāku".
Par kampaņas mērķi izvirzīts iesēt un pēc tam iestādīt tieši tik daudz koku, cik Latvijā iedzīvotāju, tādējādi parādot, cik daudz iespējams izdarīt, ja ikviens paveiktu vien tik daudz, kā iesētu vienu koka sēkliņu.
Projekta atklāšanas pasākums notika līdzās Latvijas vienotības simbolam – Brīvības piemineklim, tajā piedalījās un savu koku iesēja daudzi sabiedrībā zināmi un cienīti cilvēki. Viņi arī tika iecelti par projekta vēstnešiem, lai ar savu piemēru nestu projekta ideju sabiedrībā.
Lai nodrošinātu to, ka pēc iespējas vairāk Latvijas iedzīvotāju iesēj savu koku, 840 Latvijas skolām tika izsūtīti vairāk kā 5000 egļu un priežu sēklu komplekti, kā arī pamācība, kā koki jāsēj un jākopj. Turpretim parējie interesenti apmēram 20 000 sēklu komplektus varēja saņemt visās Latvijas pasta nodaļās un SEB bankas filiālēs. Lielās intereses dēļ sēklu krājumi vairākas reizes tika papildināti. Kopumā tika izdalītas vairāk nekā 5 000 000 egļu un priežu sēklu.
Projekta mājas lapā www.skabeklis.lv iedzīvotāji varēja saņemt informāciju par to, kā koki jāsēj, vienlaikus interaktīvā kartē piereģistrējot, cik egles un priedes un kurā reģionā katrs ir iesējis.
Lai nodrošinātu arvien lielāku cilvēku iesaisti, īpaši koku sēšanas pasākumi tika rīkoti visur Latvijā – projekta pirmajā kārtā iesaistījās un kokus sēja ne tikai skolēni no 700 Latvijas skolām, bet arī vairāku teātru aktieri, simfonisko orķestru mūziķi, kā arī vairāku desmitu lielo uzņēmumu darbinieki un darba kolektīvi. Kopīgiem spēkiem tika iesēti 2 177 063 egļu un priežu.
Projekts "Skābeklis" noslēgsies 2011. gada pavasarī, kad visus izaudzētos stādus pārstādīs mežā.
European Excellence Awards ir starptautiska komunikāciju nozares balva, ko pasniedz Eiropas sabiedrisko attiecību un korporatīvās komunikācijas žurnāls „Communication Director". Šogad balvai no visas Eiropas kopumā pieteikti vairāk nekā 1450 darbi, kas līdz šim ir lielākais skaits konkursa pastāvēšanas vēsturē.