„Novadu spēļu" mērķis ir veicināt vidusskolēnu interesi par reģionālo attīstību un pētniecību un darīt to jauniešiem saistošā formā. Šogad spēles pirmajā kārtā komandas iesniedza pētnieciskos darbus „Cilvēki novados", kuros novada cilvēkkapitāls analizēts gan vēsturiskā, gan nākotnes attīstības kontekstā. Spēles dalībnieku „ģeogrāfija" rāda, ka ir izdevies piesaistīt jauniešus gandrīz no visiem reģioniem: Balviem, Kārsavas, Krāslavas, Limbažiem, Siguldas, Talsiem, Viļakas un Vecpiebalgas.
Novadu komandu vizītkartes parādīja, ka vidusskolēni labi pārzina un mīl savu novadu kultūru, vēsturi, dabu, prot gan strādāt ar modernu prezentāciju tehniku, gan izmantot savus talantus. Daudzas komandas raksturoja sava novada ekonomikas potenciālu (ražošanas resursus, infrastruktūru un uzņēmumus), šogad arī pievēršot uzmanību kritiskam situācijas vērtējumam un iezīmējot visai skarbo novada iedzīvotāju demogrāfisko profilu un citus negatīvos rādītājus.
Iecerot šo projektu, Socioloģijas nodaļas pasniedzēji vēlējās izveidot ciešāku sadarbību ar skolām un skolotājiem, lai veicinātu reflektantu interesi par fakultātes studiju programmām. Viena no „Novadu spēļu" organizētājām LU SZF Socioloģijas nodaļas vadītāja profesore Aija Zobena saka: „Vidusskolas mācību programmās tikpat kā nav sociālo zinātņu priekšmetu, tādēļ jo īpaši svarīgi ir uzturēt saikni ar vidusskolēniem, kam stāv priekšā studiju programmas izvēle. Jauniešiem nav skaidra priekšstata par to, ar ko nodarbojas sociologs, politologs, kādas ir darba iespējas šajās jomās u.tml. Manuprāt, reģionālās attīstības pētījumi ir tā joma, kurā uzskatāmi var redzēt sociālo zinātņu (socioloģijas, politikas zinātnes) praktisko pielietojumu, šie pētījumi pievēršas problēmām, ar kurām ikdienas dzīvē saskaras plašs iedzīvotāju loks."
„Atšķirībā no mācību priekšmetu olimpiādēm un skolēnu pētniecisko darbu konkursiem, „Novadu spēles" akcentē komandas darbu un sadarbību reģionālās attīstības pētniecībā. Sabiedrības dzīvē ir daudz sarežģītu problēmu, kuru analīzei nepieciešama integrēta, multidisciplināra pieeja un dažādu nozaru pētnieku sadarbība. Dalība „Novadu spēlēs" nedod punktus, atzinības rakstus utt. individuālam startam studijās, tā veicina jauniešu līdzdalību novadu attīstības perspektīvu izpratnē un veidošanā," pauž profesore Aija Zobena.