Trolejbusa modeļa konstrukcijā ir paredzēta dīzeļa ģeneratora iekārtas iebūvēšana, kas nodrošina trolejbusa ekspluatāciju ārpus kontakttīkla - parka teritorijā un lai apbrauktu šķēršļus ārkārtas situācijās.
Trolejbusā dīzeļa ģeneratora vietā iespējams iemontēt arī akumulatorus, kas tāpat nodrošinātu kustību bez tiešas sasaites ar kontaktīklu.
Bemhens pieļāva iespēju, ka šādus trolejbusus varētu izmantot arī maršrutu pagarināšanai. "Tas gan atkarīgs no tā, vai būs šāda nepieciešamība," sacīja uzņēmuma vadītājs.
Pirmie 20 trolejbusi ar iebūvēto dīzeļa ģeneratora iekārtu tiks saņemti 2008.gada martā un aprīlī. Trolejbusu ražotājs ir Čehijas "Škoda Elektrik s.r.o.".
Jau ziņots, ka "Rīgas satiksme" saņēmusi pirmos trīs jaunos "Škoda 24Tr Irisbus" trolejbusus. Kopā Rīgai līdz 2009.gadam tiks piegādāti 150 "Škoda" trolejbusi, kas izmaksās 63 miljonus latu. Jaunie trolejbusi pasažierus sāks pārvadāt šā gada novembrī pēc to testēšanas.
Patlaban "Rīgas satiksmes" rīcībā ir 318 trolejbusi, no tiem 54 iegādāti pēdējo sešu gadu laikā. Ar trolejbusiem tiek apkalpots 21 maršruts un pārvadāti 33,5% "Rīgas satiksmes" pasažieru.
Pirmie piegādātie trolejbusi ir 12 metru gari. Tiem ir zemā grīda. Durvju ailēs un salona ejās nav pakāpienu, tie ir piemēroti pasažieru ar īpašām vajadzībām pārvadāšanai. Pie pasažieru salona vidējām durvīm ir iekāpšanas rampa ar elektromehānisku pievadu. Pret šīm durvīm ir paredzēts laukums invalīdu krēsla un bērnu ratiņu novietošanai.
Trolejbuss ir aprīkots ar mehānismu, kas nodrošina virsbūves nosvēršanos uz labo pusi, kas atvieglo pasažieriem iekāpšanu un izkāpšanu. Trolejbusā ir 28 sēdvietas un 96 stāvvietas, ja salonā ir pasažieris ar invalīdu ratiņiem - 89 stāvvietas.
Trolejbusam ir salīdzinoši mazāks ieskriešanās un bremzēšanas laiks, automātiska augstsprieguma iekārtu izolācijas kontrole, efektīva apsildes sistēma un gaisa kondicionēšana salonā un vadītāja kabīnē, kontaktstieņi ar elektro-pneimatisko nolaišanas mehānismu, durvīs iemontēti sensori, kas nodrošina durvju automātisku atvēršanos, gadījumā, ja tajās ir šķērslis, pasažieru informācijas sistēma ar LCD displeju salonā.
Jauno trolejbusu piegāde gandrīz sakrīt ar pirmā trolejbusu maršruta Daugavpils iela-Viestura dārzs atklāšanas gadadienu. Tas notika 1947.gada 4.novembrī K.Valdemāra ielas un Kalpaka bulvāra krustojumā.
Pirmie Rīgā kursēja vēl pirms kara Jaroslavļas Autobusu rūpnīcā būvētie lietotie JTB trolejbusi. 1948.gadā uzbūvēja trolejbusu līniju no Centrāltirgus uz Sarkandaugavu, ko drīz pagarināja uz Mežaparku. Piecdesmitajos gados trolejbusu parks tika papildināts ar Krievijas pilsētā Engelsā ražotajiem trolejbusiem. Savukārt pirmās Čehijā ražotās “Škodas”, kas bija tehniski pārākas par Krievijā ražotajiem trolejbusiem, Rīgā ieradās 1961.gadā.
Kā ziņots, viena no sabiedriskā transporta attīstības prioritātēm ir transporta parka atjaunošana. Saskaņā ar "Sabiedriskā transporta attīstības koncepciju 2005.-2018.gadam" elektrotransports izvirzīts par prioritāti kā videi draudzīgs transporta veids.
"Rīgas satiksmes" veiktā klientu aptauja 2006.gada otrajā pusē liecina, ka sabiedriskā transporta vispārēja komforta līmeņa vērtējums ir tieši saistīts ar transporta līdzekļu mūsdienīgumu. Visatzinīgāk vispārējo komfortu novērtējuši autobusu pasažieri, kas ir likumsakarīgi, jo autobusu parks ir atjaunots. Savukārt trolejbusu un tramvaju pasažieri komforta līmeni vērtējuši zemāk.
Šodien Rātslaukumā pie Strēlnieku pieminekļa notika jaunā trolejbusa "Škoda 24Tr Irisbus" prezentācijas pasākums. Trolejbusu atklāja Rīgas mērs Jānis Birks (TB/LNNK) un Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Andrejs Požarnovs (TB/LNNK), piedaloties Bemhenam un Satiksmes departamenta pārstāvjiem.
Amatpersonas un plašsaziņas līdzekļu pārstāvji arī devās izbraukumā ar jauno trolejbusu. Vairāki brauciena dalībnieki atzina, ka šis trolejbuss iet klusāk nekā pārējie.
Jaunie transportlīdzekļi tiks nodoti 1.trolejbusu parka rīcībā, kur arī izlems, kādos maršrutos trolejbusi kursēs.
30 trolejbusi tiks piegādāti līdz šā gada beigām, 70 - 2008.gadā un vēl 50 - 2009.gadā.
Trolejbusu piegāde notiek saskaņā ar apstiprinātajiem investīciju plāniem. Kā ziņots, viena no sabiedriskā transporta attīstības prioritātēm paralēli pakalpojuma nodrošināšanai ir transporta parka atjaunošana.
Uzņēmums konkursā trolejbusu piegādei par uzvarētāju atzina kompāniju "Škoda Electric" un SIA "Alkom-Trans" veidoto personu grupu.
Sūdzību par lēmumu slēgt iepirkuma līgumu Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) iesniedza "Solaris Bus and Coach". IUB uzņēmuma sūdzību par "Rīgas satiksmes" lēmumu atzina kā daļēji pamatotu, taču atļāva slēgt iepirkuma līgumu.
Latvijā un pasaulē » Sadzīve
Jaunie Rīgas trolejbusi varēs braukt arī bez elektrības
LETA, 22.10.2007. 15:00
Daļa jauno Rīgas trolejbusu varēs braukt arī bez tiešas sasaistes ar kontakttīklu, pastāstīja pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens.
Lasi vēl...