Pēc skolēnu atzinumiem Vitālija Gavrilova, uzņēmēja un Latvijas Darba devēju konfederācijas (LDDK) prezidenta mācību stunda un izvēlētā tēma „Uzņēmējdarbības iespējas Latvijā" ir bijusi ļoti iedvesmojoša. „Lai varētu būt vadītājs, cilvēkam ir jāpiemīt piecām lietām: zināšanas, pieredze, komunikācijas spējas, analītiskās spējas un prasme plānot resursus," tā par panākumu sasniegšanu un vadību stāsta V. Gavrilovs. Sarunas gaitā ar skolēniem viesskolotājs vairākas reizes uzsvēra, ka cilvēkam ir nepieciešams sevi attīstīt visa mūža garumā, sākot ar ģimeni un mācībām skolā. Šī iemesla dēļ viesskolotājs iepazīstināja jauniešus ar mūžizglītības pamatnostādnēm, kas ir lielisks instruments, lai kļūtu par līderi.
Rīgas Kultūru vidusskolas 11. klasi apciemoja ķirurgs Jānis Zaržeckis, stāstot skolēniem gan par sava darba specifiku, gan par noslēpumiem, kas padara katru personu par indivīdu un kas ir iestrādāts ikkatra gēnos. Skaidrojot bioloģijas apgūšanas svarīgumu, viesskolotājs uzsvēra, ka bioloģija kā zinātne palīdz saprast pašiem sevi, to kā esam radušies un to, kas nosaka mūsu attīstību gan fiziski, gan garīgi. „Savā garīgajā attīstībā mēs, katrs indivīds, ejam cauri tām pašām stadijām kā cilvēce no alu cilvēka līdz mūsdienām. Mēs ikkatrs kāpjam pa pakāpieniem, nevienu neizlaižot, un no katra nākamā pakāpiena redzam vairāk, nekā no iepriekšējā," stāsta J. Zaržeckis, motivējot skolēnus izglītoties ne vien humanitārajos un eksaktajos priekšmetos, bet pievērst uzmanību arī savai garīgajai izaugsmei.
Lai gan vairāki kilometri šķīra iepriekšminēto runātāju no Jaunā Rīgas teātra aktiera Kaspara Znotiņa, kas viesojās Kandavas Kārļa Mīlenbaha vidusskolā, abi runātāji pievērsās jautājumiem par sevis izprašanu un garīgo attīstību. Iecienītais aktieris mācībstundu ar 12. klases skolēniem pavadīja pārrunājot tēmu „Būt aktierim", iesaistot jauniešus dažādos vingrinājumos un spēlēs. „Aktiera profesija ir pretdabiskums un dabiskums apvienots kopā," iezīmē K. Znotiņš, turpinot skolēniem stāstīt par to, cik sarežģīti ir būt jūtīgam uz skatuves, koncentrēties uz to, kas jādara, tajā pašā laikā būt atbrīvotam un dabiskam. Viesskolotājs atgādina, ka aktierim uz skatuves ir jāizdzīvo personāža dzīve, kas nav patiesība, tajā pašā laikā liekot skatītājam noticēt, ka tas notiek pa īstam – dabiski, nepiespiesti un brīvi. „Katram, kurš grib sasniegt panākumus, ir jābūt profesionālim savā arodā," norādot uz nepieciešamību mācīties un pilnveidoties, skolēniem teica K. Znotiņš.
Motivējoša, interesanta, pozitīva un dinamiska – ir īpašības, ar kurām varētu raksturot SIA Autonams inženiera Edvīna Pandera mācību stundu „Elektronika kā produkts", par kuru lielā sajūsmā bija Ogres profesionālās vidusskolas 1. elektroniķu kurss. Stundas laikā speciālists stāstīja par eksperimentālo pētniecību un tās svarīgumu produktu izstrādes un ražošanas procesā, kā arī tika iezīmētas jomas, kurās ir nepieciešami jauni profesionāļi – programmēšana, lodēšana, testēšana, projektēšana. „Jums pašiem ir jāiet uz priekšu, neviens jūs nestums," īsi un lakoniski apgalvo E. Panders, vēršot jauniešu uzmanību faktam, ka katram ir jārod iekšēja pārliecība un motivācija par savu nākotnes arodu. Jaunieši, kas piedalījās šajā stundā atzina, ka ar jaunu sparu un motivāciju pieies savam nākotnes arodam un zinību apgūšanai.
Aicinām visus interesentus apmeklēt Iespējamās misijas mājas lapu www.iespejamamisija.lv un sekot līdzi reportāžām, katru dienu uzzinot jaunākās aktualitātes un notikumus. Iespējamās misijas nedēļa tiek organizēta sadarbībā ar IZM VISC īstenoto ESF projektu Dabaszinātnes un matemātika. Ar foto ziņu aģentūras f64 atbalstu katru dienu ir pieejamas fotogrāfijas no notikušajām stundām. Fotoattēlus visi interesenti var aplūkot un lejupielādēt mājas lapā http://www.f64.lv/projekti/. Paroli fotogrāfiju lejupielādēšanai jautāt Iespējamās misijas komunikāciju vadītājai Gundegai Grīnbergai (E-pasts: gundega.grinberga@iespejamamisija.lv, Mob.: 29448447). Masu mediji laipni aicināti izmantot šos materiālus, norādot atsauci uz foto ziņu aģentūru f64.
Iespējamā misija ir pirmā nacionāla mēroga korporatīvās sociālās atbildības iniciatīva izglītības jomā Latvijā, ko dibinājuši Lattelecom, Swedbank un Ideju partneru fonds. Programmas mērķis ir sekmēt izglītības kā vērtības nostiprināšanos Latvijā, palīdzot talantīgiem augstskolu absolventiem kļūt par iedvesmojošiem skolotājiem un nākotnes līderiem. Šo jauniešu talants un enerģija palīdz veidot skolās pozitīvu un progresīvu vidi, celt skolotāja profesijas prestižu un paaugstināt skolēnu motivāciju mācīties, lai kļūtu par aktīviem sabiedrības locekļiem un veidotājiem. Šobrīd savu darbu skolās turpina 29 programmas dalībnieki, katru dienu iedvesmojot mācībām 7000 skolēnus visā Latvijā.