Tilta izgaismošanas darbi notiek divās kārtās. Pirmā kārta noslēgsies 18.novembrī, bet otrā kārta tiks atklāta pirms Ziemassvētkiem, kad tilts būs izgaismots svētku režīmā.
Projekts "Dzelzceļa tilta pār Daugavu izgaismošana" tika uzsākts pēc Satiksmes ministrijas iniciatīvas, un to apmaksā LDz.
Tilta apgaismojums noteikts divos režīmos - ikdienas un svētku. Ikdienā diennakts tumšajā laikā izgaismojumam izmantos zilās krāsas lampas, bet svētku režīmā - zilās un baltās, sacīja Sakse, norādot, ka izgaismoti tiks tilta balsti, kolonnas un arkas.
"Dzelzceļa tilts ir sarežģīta inženiertehniska konstrukcija, tādēļ, ierīkojot apgaismojumu, bija jāņem vērā, ka smagie vilcienu sastāvi izraisa vibrāciju, bet spožais apgaismojums nedrīkst apžilbināt mašīnistus," sacīja Sakse. "Speciāli šim mērķim "Philips" piegādāja eksperimentālus gaismas elementus ar īpašām diodēm, tāpēc tilta izgaismošanā izmantotās spuldzes neapžilbina, ir izturīgas pret vibrāciju, turklāt ir ekonomiskas un drošas."
Līdz šim dzelzceļa tilts Rīgas panorāmā bija vienīgais neizgaismotais tilts pār Daugavu, norādīja Sakse.
Kā ziņots, konkursā par dzelzceļa tilta izgaismošanu uzvarēja SIA "Kolorīts", taču praktiski darbus sadarbībā ar Tehniskās vadības direkcijas speciālistiem izpilda apakšuzņēmējs SIA "Jumiks".
Pirmo dzelzceļa tiltu pār Daugavu atklāja 1873.gadā līnijā Rīga-Bolderāja, taču pirms Pirmā pasaules kara tilts tika atzīts par nepiemērotu intensīvajai satiksmei, tādēļ 1914.gadā tika uzcelts jauns dzelzceļa tilts.
Jaunā dzelzs tilta būve saistīta ar 1902.gadā apstiprināto Rīgas-Orlas dzelzceļa Rīgas dzelzceļa mezgla rekonstrukcijas plānu. Tilta celtniecība sākās 1909.gadā, un atklāšanas svinības notika 1914.gada 11.maijā.
Kara laikā 1917.gadā, Krievijas armijai atkāpjoties, divi tilta laidumi tika saspridzināti, taču Vācijas armija tiltu atjaunoja, un tas nokalpoja līdz Otrajam pasaules karam. 1941.gada jūlijā Padomju armijas sapieri tiltu saspridzināja, Vācijas armija to atjaunoja, bet 1944.gada oktobrī, atkāpjoties no Rīgas, pilnīgi iznīcināja visus tilta laidumus.
No 1945. līdz 1951.gadam dzelzceļa satiksme pār Daugavu notika pa Padomju armijas uzcelto pagaidu tiltu, kas tika uzbūvēts augšpus sagrautā dzelzceļa tilta, savukārt pašreizējo tiltu uz 1914.gadā būvētajiem balstiem cēla no 1947. līdz 1950.gadam.