Svētdiena, 22.Decembris 2024. » Vārdadienas svin: Saulvedis;

Raidījums „Degpunktā” un ... sastrēgumi

easyget.lv, 23.11.2007. 09:20

LNT raidījuma „Degpunktā” eksperiments „Kurš ātrāk?”, kurā pieredzējuši sastrēgumu apbraucēji tiek aicināti dalīties savā pieredzē ar padomu, guvis necerēti lielu atsaucību. Katru darba dienas rītu 9.00 eksperimenta dalībnieki izbrauc vienādu maršrutu caur Rīgas centru, parādot citiem īsāko iespējamo ceļu kā pārvarēt pilsētā jau ierastos un tradicionālos sastrēgumus. „Kurš ātrāk?” ir LNT raidījuma „Degpunktā” piedāvātais risinājums, kā apbraukt sastrēgumus Rīgas ielās.
Raidījums „Degpunktā” un ... sastrēgumi
„Degpunktā” jau divus mēnešus aicina autovadītājus dalīties pieredzē, lai šādi risinātu samilzušo problēmu. Tikmēr Rīgas Domes Satiksmes departamentā sastrēgumu problēma iegūlusi kādā no daudzo rakstāmgaldu atvilktnēm. Rīgas mērs Jānis Birks sastrēgumu problēmas risināšanai solījās ķerties klāt kā prioritātei un reālus uzlabojumus solīja jau līdz decembrim, taču šobrīd Rīgas Domē sastrēgumu jautājumā iestājies klusums – pēdējās aktivitātes sastrēgumu lietā Rīgas domes satiksmes departamentā bija oktobrī, kad izstrādāja virkni priekšlikumu satiksmes plūsmas atvieglošanai pilsētā. Idejas domniekiem ir, bet sastrēgumu problēmu ideju līmenī vien atrisināt nav iespējams – vajadzīga reāla darbība.

Eksperimenta „Kurš ātrāk?” sākumposmā „Degpunktā” komanda aicināja pilsētas galveno sastrēgumu apkarotāju Rīgas mēru Jāni Birku doties uz darbu kopā, lai kopīgi novērotu situāciju Rīgas ielās. Kā intervijā „Degpunktā” atzina Rīgas mērs, viņš sastrēgumu dabā novēro ļoti reti, jo uz darbu dodas kājām un pietiekami agri – Rīgas mērs savu rezidenci, kas atrodas blakus Dailes teātrim, no rīta atstāj ap 7:50, bet darbā Rīgas Domē ierodas īsi pēc astoņiem rītā. Birks „Degpunktam” atzina, ka par situāciju ielās viņš uzzina tikai no televīzijas raidījumiem.

Kā vienu no iespējamajiem risinājumiem Jānis Birks minēja mašīnu autostāvvietu likvidēšanu Rīgas ielās, ko arī attiecīgie dienesti uzsāka, taču arī šis ieteikums par reālu devumu problēmas risināšanā nav kļuvis. Piemēram, uz Elizabetes ielas, posmā starp Barona un Čaka ielām, automašīnas vairs nevar novietot slīpi, tagad tās jānovieto paralēli brauktuvei. Kaut arī braucamā daļa kļuvusi par dažiem desmitiem centimetru platāka, problēmu tas neatrisina, jo vēl viena braucamā josla uz Elizabetes ielas šajā posmā tik un tā ir aizņemta. Tāpēc autostāvvietu likvidēšana Rīgas ielās izskatās vairāk pēc formālas darbības, lai radītu ilūziju, ka kaut kas tiek darīts.

Reālākie sastrēgumu apkarošanas plāni, kas patiešām atrisinātu problēmu, ir realizējami piecu līdz desmit gadu robežās. Kā intervijā „Degpunktam” atzina pats Rīgas mērs, Dienvidu tilts, kas būs gatavs nākamgad un jau šobrīd kļuvis par dārgāko tiltu Eiropas Savienībā, arī neatrisinās samilzušo sastrēgumu problēmu, jo vēl nebūs gatavs Slāvu apļa šķērsojums. Tikmēr Rīgas Dome plāno vēl pāris dārgu būvju celtniecību, kas sola atrisināt sastrēgumu problēmu tikai gadu desmitu robežās.

Kamēr domnieki spriež teorētiski, autovadītāji stundām nīkst bezjēdzīgos sastrēgumos. Šie cilvēki nav gatavi gaidīt 5 – 10 gadus, kamēr domnieki kaut ko izdomās. Tāpēc „ Degpunktā” eksperiments „Kurš ātrāk” piedāvā iespēju, ne tikai atklāt savu noslēpumu – kā vislabāk apmānīt sastrēgumus, bet saņemt arī balvas par atjautību. Veiklākie nedēļas sastrēgumu apbraucēji saņem arī naudas balvu – 100 latus. „Degpunktā” turpinās meklēt viltīgus un atjautīgus sastrēgumu apbraucējus eksperimenta ietvaros vēl visu decembra mēnesi. Ikvienam parādīt savu atjautīgo atbildi sastrēgumiem var piesakoties pa telefonu 2 2000112.


Lasi vēl...
» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV