Kā zināms, šīs vasaras sākumā RS paziņoja, ka turpmāk aizliedz pārvadāt velosipēdus sabiedriskajā transportā, kā rezultātā Rīga kļuva par vienīgo Eiropas valsti, kur ar sabiedrisko transportu velosipēdus vest bija aizliegts. Pēc LATRIT lūguma tika panākts neliels progress šajā jautājumā - RS atļāva pārvadāt velosipēdus, bet tikai iesaiņotus, kas pēc LATRIT uzskatiem absolūti neatrisināja problēmu - neviens neplāno krīzes situācijas, kad salūzt velosipēds, riteņbraucējs gūst traumu vai cita iemesla dēļ ar visu velosipēdu nepieciešams izmantot sabiedrisko transportu nokļūšanai mājup vai līdz tuvākajai remonta darbnīcai.
RS paziņojums par velopārvadāšanai pielāgotu autobusu iegādi ir labs piemērs konstruktīvai nevalstisko organizāciju, Rīgas Domes un pašvaldības iestāžu sadarbībai.
Aģentūra LETA ziņo, ka RS vēl šogad plāno izsludināt iepirkuma konkursu par 25 zemās grīdas trolejbusu iegādi un 35 autobusu iegādi. "Pērkot jaunos autobusus, ņemsim vērā visas Rīgas iedzīvotāju vēlmes - gan par zemo grīdu, gan par atvēsināto gaisu salonā, gan par riteņbraucēju iespējām pārvietoties ar sabiedrisko transportu, pārvadājot savu velosipēdu," solīja Bemhens.
LATRIT jau iepriekš pozitīvi novērtējis RS gatavību risināt velosipēdistu problēmas - septembrī RS saņēma LATRIT ikgadējo atzinību "Draudzīgs velosipēdistam" par šogad uzstādītajām daudzajām velosipēdu novietnēm pilsētas centra ielu krustojumos. Atzinības pasniedza Rīgas mērs Nils Ušakovs kopā ar LATRIT pārstāvi, projekta "Draudzīgs velosipēdistam" iniciatoru, portāla Veloriga.lv veidotāju Romānu Meļņiku.
Latvijas Riteņbraucēju apvienība ir dibināta ar mērķi apvienot riteņbraukšanu popularizējošo nevalstisko organizāciju un uzņēmumu jaudu, lai veicinātu ikdienas un tūrisma riteņbraukšanas kā satiksmē ērta, ekonomiska, veselīga un videi draudzīga pārvietošanās veida attīstību Latvijā. Plašāka informācija par LATRIT atrodama www.divritenis.lv.
Foto (c) http://trimet.org/howtoride/bikes/bikesonbuses.htm.