Būvniecībā kopumā paredzēts ieguldīt vismaz 100 miljonus eiro (aptuveni 70 miljonus latu). Jaunā Centrālā pasažieru stacija atradīsies Skanstes ielas rajonā, jaunbūvējamās Sporta ielas un Ganību dambja krustojumā, kas pašlaik ir viens no visstraujāk augošajiem Rīgas rajoniem.
Kā Db pastāstīja Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta (PAD) direktors Pēteris Strancis, stacija būs kā daļēja alternatīva esošai centrālai stacijai, jo tā arī atradīsies tuvu pilsētas centram, attīstītā rajonā un no tās, izbraucot cauri Centrālai stacijai, varēs tikt uz citām Latvijas pilsētām. Tā būs kā jauns galapunkts, kur noslēgsies loks no centrālās stacijas, nevis vienkārša caurbraucama dzelzceļa pietura. Jaunās stacijas būvniecību paredz arī Rīgas Pilsētas attīstības plāns 2006.-2018.gadam.
Strancis norāda, ka jaunā stacija nepieciešama, lai atvieglotu pasažieru pārvadājumus pilsētā, kā arī samazinātu transporta plūsmu. Nākotnē netālu no jaunās stacijas plānots būvēt arī "park&ride" autostāvvietu, kur cilvēki varēs atstāt automašīnas un tālāk doties ar vilcienu vai citu sabiedrisko transportu. Blakus plānots būvēt arī autoostu. Autoostu arī iecerējusi būvēt SIA "Pilsētas ganības".
Jauno pasažieru staciju iecerējis būvēt uzņēmēja Riharda Lindes pārstāvēts uzņēmums SIA "Pilsētas ganības", kas ir iesniedzis PAD savu ieceri. Kopumā uzņēmums minētajā teritorijā plāno būvēt multifunkcionālu kompleksu, taču pašvaldība to varētu ļaut ar nosacījumu, ja uzņēmējs būvē arī Pasažieru staciju, jo tā ieplānota Pilsētas attīstības plānā, turklāt teritorijā starp Sporta ielu un Ganību dambi jau ir arī dzelzceļa sliedes.
Sliedes gan savulaik tika privatizētas un pieder privātpersonām, kā arī SIA "Jaunrīgas Attīstības uzņēmums", taču tuvākajā laikā plānots sākt pārrunas ar sliežu īpašniekiem, lai tās varētu atpirkt, laikrakstam norādījis Strancis. Tas arī būšot vienīgais pilsētas ieguldījums projekta attīstībā.
SIA "Pilsētas ganības" valdes priekšsēdētājs Linde Db apstiprinājis, ka plāno būvēt pasažieru staciju un autoostu, ja vien pašvaldība ļaus minētos objektus "apaudzēt" ar komerctelpām. Uzņēmums iecerējis ap staciju būvēt arī veikalus un biroju telpas, izvietojot tās deviņus stāvus augstā ēkā, taču Linde sīkāku informāciju par ieceri nesniedza.
Kompānijas "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) vadītājs Uģis Magonis Db norādīja, ka jaunā stacija varētu būt ērta pasažieriem, jo no tās varēs viegli nokļūt līdz stacijai, kas atrodas Centrālajā laukumā, un tālāk pasažieri varēs braukt, kur nepieciešams, ar vilcienu vai citu sabiedrisko transportu. Magonis arī teica, ka no jaunās stacijas kursēs tikai pasažieru vilcieni, taču tie nodrošinās iekšzemes starppilsētu pasažieru pārvadājumus, izbraucot cauri Centrālajai stacijai. Kravas pārvadājumus no jaunās stacijas LDz nodrošināt neplāno.
Magonis sacīja, ka LDz kopumā atbalsta šādas stacijas būvniecību, taču oficiāli Rīgas dome šādu projektu ar kompāniju vēl nav saskaņojusi. Tāpat projekts nav vēl skatīts Satiksmes ministrijas un Rīgas domes izveidotajā darba grupas sēdē, kas izveidota satiksmes problēmu mazināšanai un jaunu satiksmes infrastruktūras objektu attīstīšanai.
Jauno pasažieru staciju būtu iespējams uzbūvēt aptuveni trīs gadu laikā, norādīja Strancis, taču pašlaik nav skaidrs, kad varētu sākties tās būvniecība. "Tas būs atkarīgs no tā, cik ātri pašvaldībai izdosies atpirkt dzelzceļa sliedes, kā arī no tā, kad stacijas būvniecību ir iecerējusi SIA "Pilsētas ganības". Saskaņā ar Pilsētas attīstības plānu stacijai būtu jābūt gatavai līdz 2018.gadam.
Linde informēja, ka pašlaik uzņēmums iesniedzis projekta ieceri un līdz nākamā gada beigām plāno pabeigt jaunās stacijas projektēšanu. Tas nozīmē, ka būvniecību minētajā teritorijā varētu sākt ne agrāk kā 2009.gadā.
Kā norāda laikraksts, SIA "Pilsētas ganības" 6% kapitāldaļu pastarpināti pieder "Rietumu bankai", kuras valdes priekšsēdētājs ir Aleksandrs Kaļinovskis. Turpat netālu Skanstes ielas rajonā "Rietumu bankai" top arī jauna bankas biroju ēka. Uzņēmuma "Pilsētas ganības" apgrozījums pērn bija 1060 lati un kompānija strādāja ar 3567 latu zaudējumiem.