Pētījumā, kas veikts laikā no 2010. gada jūnija līdz 2011.gada jūlijam, noskaidrots, ka zudumu rašanās pieaugusi visos pasaules reģionos. Eiropas mazumtirgotāji norāda, ka galvenokārt vainojamas apmeklētāju izdarītās zādzības, kuru dēļ zudumi ir aptuveni 17miljoni eiro.
„Populārākās preces, kuras izvēlas tā sauktie „plauktu zagļi", ir pieejamas pārtikas veikalos, tās ir saiņotas nelielos iepakojumos un atrodas pašapkalpošanās veikalu plauktu vidusdaļā. Zagļi iecienījuši arī garšvielas, bet alkohols ir sestā populārākā zagtā prece. Par augsta riska produktiem tiek uzskatīti arī skūšanās produkti, aksesuāri un smaržas," barometra rezultātus komentē Eduards Bukovskis, SECURE LATVIA biznesa attīstības vadītājs.
Tuvojoties Ziemassvētkiem preču zudumu apjoms Eiropā, tanī skaitā Baltijā, tikai pieaugs, jo pēc statistikas visaktīvākais zādzību laiks ir tieši no novembra vidus līdz decembra beigām, kad zudumu apjomi pieaug gandrīz par 5%. „Pirmssvētku laiks veikalu īpašniekiem diemžēl ir ne vien peļņas, bet arī zaudējumu laiks. Savlaicīgi domājot par zudumu mazināšanu, nepietiek ar apsardzes darbinieka nolīgšanu, daudz efektīvāki būs kompleksi drošības risinājumi un praktiskas zudumu mazināšanas programmas," skaidro E.Bukovskis.
Mazumtirdzniecības drošības pakalpojumiem pasaulē kopumā tiek tērēti aptuveni 28 miljardi ASV dolāru. No tiem vislielāko summu veido apsardzes darbinieku atalgojums, tam tērējot aptuveni 10 miljardi ASV dolāru, bet gandrīz 9 miljardi ASV dolāru pasaulē tiek izdoti par drošības aprīkojumu.
Par pētījumu
„Globālais mazumtirdzniecības zādzību barometrs" (The Global Retail Theft Barometer) ir lielākais šāda veida pētījums savā nozarē, kas analizē mazumtirdzniecības zādzības un noziegumus. Pētījums apraksta zādzību tendences 43 pasaules valstīs un reģionos visā pasaulē, tostarp ASV, Ķīnā, Indijā, Eiropā, Krievijā, Japānā un Austrālijā. Ziņojums tiek sagatavots apkopojot 1187 lielāko mazumtirgotāju sniegto informāciju par 250 000 mazumtirdzniecības vietu, kur kopējais apgrozījums ir 986 miljardi ASV dolāru. Pētījums uzsākts 2001. gadā kā Eiropas pētījums, bet, sākot ar 2007. gadu, tas ir kļuvis par globālu pētījumu. Pētījumu veic Centre for Retail Research Notingemā, Anglijā.
Par Secure Latvia
2010. gadā uzņēmums Secure Solutions OÜ uzsāk darbību Latvijas tirgū kā SIA Secure Latvia. Salīdzinoši neilgā laikā uzņēmums, kas orientēts uz inovatīviem drošības risinājumiem, ir strauji audzis un pierādījis sevi kā uzticamu partneri vadošo Latvijas mazumtirdzniecības, biroju un ražošanas uzņēmumu sektorā, kā arī sniedzot drošības servisa pakalpojumus Latvijas un Eiropas mēroga sporta un izklaides pasākumos.
Uzņēmums apvieno pieredzējušu profesionāļu komandu un veiksmīgi īsteno projektus, kas saistīti ar drošības pakalpojumu izstrādi un ieviešanu, drošības pakalpojumu optimizāciju un materiālo zaudējumu risku mazināšanu. Par aktuālo drošības jomā iespējams uzzināt uzņēmuma oficiālajā sociālo tīklu kanālā www.twitter.com/Secure_Latvia