Esošā vērtējuma izteikšanas metodoloģija centralizētajos eksāmenos nenodrošina vērtējumu salīdzināmību obligāto un izvēles eksāmenu starpā, kā arī eksaminējamo starpā, kuru sniegums ir ar nebūtiskām atšķirībām, bet vērtējums līmeņos ir dažāds (piemēram, eksāmena darba rezultāts ar 84% atbilst B līmenim, savukārt 85% - A līmenim).
Izglītības un zinātnes ministrija ir izstrādājusi grozījumus Ministru kabineta (MK) 2008.gada 2.septembra noteikumos Nr.715 "Noteikumi par valsts vispārējās vidējās izglītības standartu un vispārējās vidējās izglītības mācību priekšmetu standartiem" un MK 2006.gada 19.decembra noteikumos Nr.1027 "Noteikumi par valsts standartu pamatizglītībā un pamatizglītības mācību priekšmetu standartiem", kas nodrošinās precīzāku mācību sasniegumu analīzi, veicinās caurspīdīgāku reflektantu atlases aprēķinu Latvijas augstākajās izglītības iestādēs un ļaus vispārējās vidējās izglītības programmu absolventiem precīzāk un skaidrāk identificēt savus rezultātus centralizētajos eksāmenos.
Ņemot vērā, ka novērtējumi tiks izteikti procentuāli, izstrādāti arī grozījumi MK 2006.gada 6.novembra noteikumos Nr.913 "Kārtība, kādā izsniedzami valsts atzīti vispārējās izglītības dokumenti", kas paredz veikt grozījumus ierakstos sertifikātu veidlapās. Tāpat izstrādāti grozījumi MK 2001.gada 20.marta noteikumos Nr.129 „Ģimnāzijas un valsts ģimnāzijas statusa piešķiršanas un anulēšanas kārtība un kritēriji", kas ģimnāzijas un valsts ģimnāzijas statusa noteikšanas kritērijos centralizēto eksāmenu novērtējumu līmeņus paredz nomainīt ar centralizēto eksāmenu procentuālā novērtējuma kritēriju.
Atbilstoši veikti grozījumi arī Ministru kabineta 2009.gada 7.jūlija noteikumos Nr.733 "Noteikumi par valsts valodas zināšanu apjomu un valsts valodas prasmes pārbaudes kārtību profesionālo un amata pienākumu veikšanai, pastāvīgās uzturēšanās atļaujas saņemšanai un Eiropas Kopienas pastāvīgā iedzīvotāja statusa iegūšanai un valsts nodevu par valsts valodas prasmes pārbaudi". Grozījumi nosaka, kā atbilstoši kopējam procentuālajam novērtējumam centralizētajā eksāmenā latviešu valodā 9.klasei mazākumtautību izglītības programmās tiks noteikts valsts valodas prasmes līmenis un pakāpe.