Pašlaik "Rīgas satiksmei" vēl nepieciešami 239 vadītāji - 121 autobusa vadītājs, 87 trolejbusu un 31 tramvaja vadītājs. Pirms dažiem mēnešiem "Rīgas satiksmei" trūka aptuveni 430 sabiedriskā transporta vadītāju.
Kā norādīja Bērziņa, situācija krasi uzlabojusies pēc algu paaugstināšanas pagājušā gada septembrī - katru mēnesi klāt nākuši, piemēram, 20 autobusu vadītāji.
"Rīgas satiksmes" sabiedriskā transporta vadītāju vidējā alga pirms nodokļu nomaksas šogad plānota 869 lati. Tādējādi pēc nodokļu nomaksas vadītājiem "uz rokas" paliktu vairāk nekā 600 lati.
Savukārt konduktoriem vidējā alga pirms nodokļu nomaksas šogad paredzēta 352 lati, kas "uz rokas" būtu vairāk nekā 250 lati.
Visā uzņēmumā vidējā alga pirms nodokļu nomaksas paredzēta 611 latu liela, kas "uz rokas" būtu vismaz 430 lati.
Vidējā alga ietver arī nostrādāto virsstundu apmaksu.
Plānots, ka uzņēmumā 2008.gadā strādās 6135 cilvēki.
Pēc uzņēmuma sniegtās informācijas, transportlīdzekļu vadītāju vidējā darba samaksa mēnesī 2006.gadā bijusi 488 lati, bet 2007.gadā bija plānots, ka vidējā darba samaksa būs 659 lati pirms nodokļu nomaksas.
Tomēr, lai padarītu darba piedāvājumu pievilcīgāku un konkurētspējīgāku, uzņēmuma vadība nolēma no pagājušā gada septembra palielināt vadītāju algas vairāk nekā par 10%, kas vidēji mēnesī ir 740 lati. Tādējādi pēc nodokļu nomaksas vadītājiem "uz rokas" šobrīd paliek vairāk nekā 500 lati.
Autobusu vadītāju vidējās atalgojums ir salīdzinoši lielāks gan lielākā darba apjoma, gan darbam nepieciešamās kvalifikācijas dēļ, sacīja Bērziņa.
Sabiedriskā transporta vadītāju vidējā alga pirms nodokļu nomaksas 2009.gadā plānota 1072 lati, bet 2010.gadā - 1323 lati.
Savukārt konduktoru algas 2009.gadā varētu pieaugt līdz 434 latiem, bet 2010.gadā - līdz 536 latiem pirms nodokļu nomaksas.