"Es atbalstu tīrāku gaisu un velotransporta izplatību pilsētā. Tomēr nav pieļaujams, ka pasažieru pārvadāšana ar speciāliem velosipēdiem nekādā veida netiek regulēta. Jābūt kārtībai, pēc kuras jāvadās jebkuram uzņēmējam, it īpaši, ja viņš nodarbojas ar komercpārvadājumiem. Jāsaņem licence un jāievēro noteikumus", uzskata Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Vadims Baraņņiks.
Saistošie noteikumi nosaka prasības pasažieru velosipēda aprīkojumam: jābūt piestiprinātai numura zīmei, vizītkartei un informācijai par komercpakalpojuma maksu un lietošanas drošības noteikumiem, jābūt aptieciņai. Noteikumos reglamentētas arī prasības dokumentiem, kuriem jāatrodas pie pasažieru velosipēda vadītāja.
Jautājums par velorikšu biznesa sakārtošanu domē tika aktualizēta jau pirms gada, jo gan Rīgas domes Drošības, kārtības un korupcijas novēršanas jautājumu komiteja, gan Rīgas pašvaldības policija saņēmuši vairākas sūdzības no iedzīvotājiem par satiksmes un sabiedriskās kārtības pārkāpumiem, ko izdara velorikšu vadītāji. Policisti, sastādot protokolus konstatēja, ka lielai daļai velorikšu nav tiesību vadīt šāda veida transportu, nav licences, un nodokļi valstij no šī biznesa netika maksāti. Turklāt, palielinoties pieprasījumam, pieauga arī velorikšu skaits pilsētā, tās sāka kursēt ne tikai ap Vecrīgu, bet pat līdz tālākajiem mikrorajoniem, piedaloties ceļu satiksmē Rīgas maģistrālajās ielās, kas apgrūtināja autotransporta kustību.
Kopš 2012. gada ir stājušies spēkā arī Ministru kabineta noteikumi, kuri paredz tiesības pašvaldībām izstrādāt nosacījumus velotransportam, kas veic pasažieru pārvadājumus, apstiprināt kustības maršrutus, izvērtējot to sabiedriskās nepieciešamības un drošības kritērijus. Ņemot vērā visus šos apsvērumus, Rīgas domes Satiksmes departaments arī izstrādāja saistošos noteikumus par velorikšām.
Satiksmes departamenta izstrādātos saistošos noteikumus Rīgas dome izskatīs 3.jūlijā.
Foto: Velorikšas. Foto (c) flickr.com/s_levaillant