"TNS Latvia Adex" projekta vadītāja Inese Vēvere norāda, ka reklāmas apjoms pagājušā gada decembrī presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar novembri, ir sarucis par 24%.
Aizvadītajā mēnesī presē reģistrēti 12 436 reklāmas gadījumi, kas ir par 13% mazāk nekā 2006.gada decembrī, kad "TNS Latvia" reklāmu reģistrs tika papildināts ar 14 373 reklāmām.
Decembrī presē reģistrēti 2,36 miljoni kvadrātcentimetru reklāmas, bet novembrī - 3,12 miljoni kvadrātcentimetru reklāmas.
Lielākie reklāmdevēji presē decembrī bijuši uzņēmumi "Latvijas Mobilais telefons" (LMT), "Tele2", "Maxima", "Philips Latvia", "Parex", "Rietumu banka", "DnB Nord", "Hansabanka", "Rimi" un "Rebus". Reklamētākās markas bijušas "Okarte", "Maxima" un "Parex".
Televīzijā decembrī, salīdzinot ar novembri, reklāmas apjoms pēc reklāmas laika minūtēs sarucis par 6%. Decembrī televīzijā noraidīti 50 700 minūšu, bet novembrī - 53 800 minūšu reklāmas.
Televīzijas reklāmas gadījumu skaits decembrī sasniedza 131 663 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2006.gada decembri, ir par 36% vairāk. Tad televīzijā tika reģistrēti 97 166 reklāmas gadījumi.
Decembrī televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bijuši "Procter&Gamble", "Tele2", LMT, "Bite", "Henkel", "Wrigley", "Colgate-Palmolive", "Danone", "Maxima" un "Kraft Foods", savukārt reklamētākās markas televīzijā bija "Tele2", "Zelta zivtiņa" un "Okarte".
Radio reklāmas apjomi aizvadītā gada decembrī, salīdzinot ar novembri, ir pieauguši par 1%. Attiecīgi decembrī izskanējušas 20 600 reklāmas minūtes, bet novembrī - 20 500 minūtes.
2007.gada decembrī radio reģistrētas 47 148 reklāmas, kas, salīdzinot ar 2006.gada decembri, ir par 5% mazāk, jo aizpērn decembrī tika fiksētas 49 546 radio reklāmas.
Decembrī radio lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija LMT, "Nordea", "Tele2", "Maxima", "Bite", "Skandi Auto", "Aura Auto," "Veho", "Essential Club", "Depo DIY" un "Rimi", savukārt reklamētākās markas decembrī bijušas "Okarte", "Nordea" un "Maxima".
Reklamētākās nozares decembrī bija sakari, biroja aprīkojums, pārtikas produkti, kosmētika, higiēna, bizness, finanšu pakalpojumi un nekustamais īpašums, kā arī izklaide, kultūra un atpūta.
Latvijā un pasaulē » Sadzīve
Decembrī samazinājies reklāmas apjoms televīzijā un presē
LETA, 29.01.2008. 12:06
Decembrī samazinājies reklāmas apjoms televīzijas un preses tirgū, savukārt radio reklāmas apjoms nedaudz pieaudzis, liecina mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūras "TNS Latvia" apkopotie rezultāti.
Lasi vēl...