Pēc Birka domām, ja valdība atstās spēkā pagājušā gada līdzekļu sadalījumu autoceļu fondā, kārtējo reizi tiks apstiprināta valsts ignorance pret Rīgu un tās problēmām. Lai gan Rīga ik dienas tiek pārslogota ar iebraucēju transportu no citām pašvaldībām un milzīgu daudzumu tranzīta kravām, tā saņem tikai 6,43% no autoceļu fonda, informēja Rīgas pašvaldībā.
Rīgas pilsētas teritorijā tiek radīta lielākā daļa Latvijas iekšzemes kopprodukta. Arī Rīgas transporta infrastruktūras nozīme Latvijas ekonomikā ir milzīga, tomēr valsts finansiālais novērtējums tam ir "vienkārši smieklīgs", uzskata Rīgas mērs. Vēl absurdāku situāciju rada tas, ka lielākais autoceļu fonda ienākums ir tieši rīdzinieku nodokļu nauda, bet pašas Rīgas vajadzībām lielāko daļu no tā izmantot tiek liegts, pauda Birks.
Galvaspilsētas transporta infrastruktūra kalpo visas valsts vajadzībām un ir novecojusi, bet finanšu slodze tās uzturēšanai un attīstībai uzkrauta uz Rīgas pleciem. Vēl vairāk, valsts politika liedz pilsētai saņemt adekvātus aizņēmumus un piekļuvi Eiropas Savienības fondu līdzekļiem, līdz ar to atbalsta vietā tiek saņemti tikai šķēršļi, uzsvēra Birks.
Rīgas domes priekšsēdētājs ir gandarīts, ka pēdējā laikā jūtami palielinājusies valdības izpratne par Rīgas problēmām - sāktas daudzsološas sarunas ar Ministru prezidentu Ivaru Godmani (LPP/LC) un satiksmes ministru Aināru Šleseru (LPP/LC), tāpēc Birks cer, ka jau drīzumā valdības attieksme mainīsies.
Rīgas dome nesen panākusi vienošanos ar Satiksmes ministriju par finansējuma palielināšanu Rīgai no autoceļu fonda līdz 10,79%. Birks aicina valdības ministrus izprast Rīgas nozīmi valsts ekonomikā un apzināties, ka galvaspilsētas attīstības kavēšana grauj arī visas Latvijas attīstību un konkurētspēju.