Departaments piedāvāja tuneļa būvniecībai pašvaldības šī gada budžetā paredzēto summu - vienu miljonu latu - izmantot citos investīciju projektos, bet komitejas deputāti tam nepiekrita un nolēma jautājuma izskatīšanu atlikt.
"Jāizdiskutē koalīcijas padomē, kur likt šo miljonu, varbūt tas varētu būt nepieciešams citiem mērķiem, piemēram izglītībai," norādīja Pilsētas attīstības komitejas priekšsēdētājs Edmunds Krastiņš (TP).
Atkārtotajā konkursā par tuneļa zem dzelzceļa starp Ģertrūdes ielu un Daugavpils ielu projektēšanu piedāvājumus ir iesnieguši divi pretendenti, aģentūrai LETA pastāstīja Satiksmes departamenta preses sekretāre Ieva Prauliņa.
Konkursam piedāvājumus varēja iesniegt līdz šī gada 29.janvārim. Piedāvājumu derīguma termiņš ir 60 dienas.
Jau ziņots, ka tunelis paredzēts Ģertrūdes ielas un Daugavpils ielas savienošanai. Tādējādi tas sniegs iedzīvotājiem jaunu ceļu nokļūšanai Latgales priekšpilsētas virzienā un atslogos satiksmi pa Lāčplēša ielu.
Ja tiktu izbūvēts tunelis, samazinātos sastrēgumi Lāčplēša ielā. Vietējā rajona nozīmes automašīnu satiksme tiks novirzīta no Lāčplēša ielas rajona, atslogojot ielas posmu par 20%-25%. Tuneļa izbūve radītu laika un degvielas ekonomiju transporta līdzekļiem, kas virzās no Kalna ielas uz centru un no centra uz Ludzas ielu.
Tunelis būs paredzēts arī sabiedriskajam transportam - autobusiem. Gājēju ietves tunelī nebūs, bet projekta ietvaros tiek plānota blakus esošā gājēju tuneļa rekonstrukcija. Tuneļa izbūve ļautu attīstīties Latgales priekšpilsētas zonai Daugavpils ielas rajonā.
Tuneļa tehniskie parametri un būvniecības izmaksas tiks noteiktas tehniskā projekta izstrādāšanas gaitā. Finansēšanas avotus un principus noteiks atkarībā no tehniskā projekta izstrādāšanas laika būvniecības izmaksām.