Pašlaik ir izveidota darba grupa, kas izpētīs maksas zonas paplašināšanas iespējas. "Modeļi ir visdažādākie - gan uzskaites sistēma ar videonovērošanu un automašīnu numuru reģistrēšanu, gan tehnoloģijām, kas fiksē iebraucošas automašīnas. Ir visdažādākās norēķinu sistēmas, piemēram, mēneša beigās piestāda rēķinu vai arī uzreiz jāmaksā pie iebraukšanas. Ir iespējas noteikt fiksēto maksājumu, līdzīgi kā Vecrīgā, ir arī tādas iespējas, ka šī maksa attiecas tikai uz sastrēgumu stundām, bet, ja brauc naktī vai no sastrēgumiem brīvākā dienas daļā, šīs maksas nav vispār vai arī tā ir minimāla," stāstījis politiķis.
"Ja skatāmies pēc tā, kur Rīgā varam uzstādīt kontroles iekārtas, tad visracionālākais ir to izvietošana ap dzelzceļa loku, kur ielas krusto dzelzceļu. Tas ir loks, ko no organizatoriskā viedokļa reāli var nosegt," piebildis komitejas vadītājs.
Taujāts par iespējām no transporta atbrīvot Vecrīgu, Požarnovs paudis viedokli, ka pilnībā tas nekad nebūs iespējams, jo jāpiegādā preces veikaliem un kafejnīcām, Vecrīgā ir iestādes un iedzīvotāji.
"Ar Ministru kabineta noteikumiem ir noteikts, kam Vecrīgā ir jānodrošina piekļuve pie saviem īpašumiem, pie saviem dzīvokļiem, savukārt ar domes saistošajiem noteikumiem noteikta kārtība, kādā notiek iebraukšana Vecrīgā. Taču bieži vien šie noteikumi tiek pārkāpti, un automašīnu skaits, kas iebraukušas Vecrīgā, bieži vien ir lielāks, nekā reāli vajadzētu būt. Tāpēc šogad sagatavosim un virzīsim apstiprināšanai daudzus un dažādus ierobežojumus, kas varētu stāties spēkā no nākamā gada. Esam plānojuši ierobežot gan caurlaižu skaitu, gan paaugstināt cenu atlaižu kartēm. Cerams, ka Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija šos grozījumus akceptēs, un tad automašīnu skaits Vecrīgā varētu ievērojami samazināties - domāju, ka pat vairāk nekā uz pusi," cer politiķis.
Pēc Požarnova vārdiem, viens no sāpīgākajiem jautājumiem ir dzīvesvietas deklarēšana. "Likumdevējs nebija paredzējis, ka dzīvesvietas deklarācijas izziņa kādam dotu kādu materiālu labumu - bija domāts, ka cilvēki tikai deklarēs savu dzīvesvietu, norādot adresi, uz kuru nosūtīt pastu, uz kurieni tiek pārskaitīts ienākumu nodoklis, kur šo cilvēku var atrast. Taču deklarētā dzīvesvieta dod iespēju bērnu sūtīt konkrētā skolā, var saņemt kādu pabalstu, saņemt Vecrīgas iebraukšanas karti bez maksas. Šobrīd neviens nekontrolē, vai cilvēks tiešām dzīvo deklarētajā dzīvesvietā. Tāpēc vai nu papildus jāievieš kādi administrēšanas pasākumi, lai cilvēks pierādītu, ka tiešām dzīvo savā deklarētajā dzīvesvietā, vai arī jānosaka kādi limiti. Viens no priekšlikumiem varētu būt tāds, ka tiks izsniegta tikai viena atļauja iebraukšanai Vecrīgā uz vienu dzīvokli."