"Mums vajadzīgs rezultāts par katru cenu," inovācijas mikrofonu izstrādē, ko likt pretim pasaules konkurentiem, pamato "JZ Microphones" līdzīpašnieks, mikrofonu dizainers Juris Zariņš. Rudenī izveidotā kompānija savu jauno studijas mikrofonu "Black Hole" prezentējusi ASV un jau noslēgti līgumi ar mūzikas inženieriem.
Jaunais "Black Hole", pēc Zariņa teiktā, ir īpašs ar divām kapsulām, kuru ražošanā tiek izmantota īpaša zelta pārklājumu tehnoloģija kvalitatīvākam skanējumam bez blakus trokšņiem. Dizaina elements ir caurums mikrofona korpusa vidū, kas padara ērtāku mikrofona stiprināšanu un mazina nevajadzīgas skaņas.
"Black Hole" no pasaules analogiem atšķiroties ar zemāku cenu - 2000 dolāriem (954 latiem). Drīzumā mikrofons tiks prezentēts arī Eiropā un Āzijā, arī tā patapināts modelis plašākam lietotāju lokam, piemēram, mājas studijām.
Mikrofonus ražo "Scruples", starp kuras īpašniekiem ir arī Zariņš. Kompānija savulaik tiesājās ar savu kādreizējo darbinieku Mārtiņu Saulespurēnu par tiesībām uz mikrofonu preču zīmi "Blue", kuru, pēc "Scruples" teiktā, bija izstrādājis Zariņš, liecina LETA arhīvā pieejamā informācija.
Lietā panākts mierizlīgums, un "Scruples" mikrofonus ar šo preču zīmi vairs neražo.
"Scruples" ražo arī mikrofonus "Violet", kas plašākai publikai kļuva zināmi pēc šova "Divas zvaigznes". Arī "Violet" izmantots zelta lietus, taču "Black Hole" ir uzlabots variants, kas no retro stila "Violet" atšķiras ar modernu dizainu u.c. uzlabojumiem. Turklāt katram mūzikas instrumentam un balsij vajadzīgs cits "Violet" modelis, bet "Black Hole" ir universāls variants no instrumenta līdz korim.
"Violet" ekskluzīvās izplatīšanas tiesības gan pieder ASV un Igaunijas firmām. "Mēs nebijām tik stipri, lai paši tirgotu ASV," atzīst Zariņš. Savukārt jaunais mikrofons tiek pārdots ar zīmolu "Ražots Latvijā".
Skaņu ierakstu producents Gatis Gaujenieks izmēģinājis gan "Blue", gan "Violet" mikrofonus, par "Black Hole" gan nav dzirdējis - Latvijas mikrofoni esot gana labi. Tomēr viņš atzīst, ka klienti mikrofonu "parkā" vēlas redzēt "smagsvarus", starp kuriem, pēc viņa teiktā, iekļuvis arī "Blue".
ASV plānots dibināt meitas firmu mikrofonu "Black Hole" tirdzniecībai. Janvārī kompānija ar Eiropas Savienības līdzfinansējumu piedalījās lielākajā mūzikas produktu tirdzniecības izstādē ASV "NAMM Show".
Kampaņu ASV realizējusi Latvijas sabiedrisko attiecību aģentūra "Mediju tilts".
Pirms izstādes veicināta "baumošana" par jauno produktu, savukārt izstādes laikā dota iespēja salīdzināt "Black Hole" un vienu no pasaules ierakstu studiju mikrofonu standartiem "Neumann". Izstādes stends bijis augstāks par citiem un labāk izgaismots. Taču pati kampaņa vadīta no Rīgas.