„Līdz šim izmantotais mazumtirdzniecības zīmols „Black Professional” cilvēkiem vairāk asociējas ar kafiju, ko ir iespējams pagatavot tikai profesionālajos kafijas aparātos. Sapratām, ka mainot zīmolu un produktu iepakojumu, padarīsim mūsu ražotos produktus pircējiem pieejamākus, tātad – konkurētspējīgākus kopējā kafijas tirgū,” zīmola maiņu skaidro SIA „MELNĀ KAFIJA” ģenerāldirektors Mārtiņš Čakste.
Pirmie „Melnā kafija” produkti ar jauno zīmolu – Melna Coffee Classic, Melna Coffee Strong, Melna Coffee Diamond – tika saražoti šodien, mediju pasākuma laikā. Produktu sastāvs un līdz ar to kvalitāte paliek nemainīga – jauns ir tikai iepakojuma vizuālais noformējums.
„Melnā kafija” gatava konkurēt mazumtirdzniecībā
Melnā kafija ir līderis kafijas ražošanā Baltijas valstīs - Ķekavas ražotnē saražotā produkcija Latvijā sastāda 17,5%, Lietuvā 22%, Igaunijā 2% tirgus. Mazumtirdzniecībai ražoto produktu tirgus daļa Latvijā ir 5%. Uzsākot jaunā zīmola produktu tirdzniecību, ir plānots palielināt tirgus daļu līdz 10%. Ilgtermiņā Melnās kafijas mērķis ir sasniegt citu Eiropas valstu līmeni, kur kafijas tirgus līderi ir tieši vietējie ražotāji. Melna Coffee produktu kvalitāte jau šobrīd ir līdzvērtīga konkurentu piedāvājumam, pat vairāk – Latvijā ražotajam produktam ir tikko grauzdētas kafijas garša un aromāts.
„Līdz ar jaunā zīmola – Melna Coffee ieviešanu esam izvirzījuši ambiciozus mērķus – šobrīd mums ir svarīgi saglabāt Melnās kafijas stabilo līdera statusu kafijas ražošanā Baltijas reģionam, taču mēs vēlamies būtiski palielināt konkurētspēju arī eksporta tirgos – Krievijā, Dānijā, Somijā, Baltkrievijā. Turpinot nodrošināt maksimāli augstu saražotās produkcijas kvalitāti, pilnveidojot produktus un paplašinot to klāstu, plānojam uzrādīt arvien labākus pārdošanas rezultātus mazumtirdzniecības segmentā Baltijas reģionā, kā arī HoReCa un privāto preču zīmju segmentos,” atzīst M. Čakste.
HoReCa sektorā Latvijā – turpinās pieaugums
Pieprasījums pēc Melnā kafija produktiem visstraujāk aug tieši HoReCa segmentā. „Aizvien palielinoties to viesnīcu, restorānu, kafejnīcu un biroju skaitam, kuri izvēlas savus klientus un darbiniekus cienāt ar Latvijā ražoto kafiju, tirgus daļa, ko veido mūsu, vietējā tirgū, ražotā produkcija, pieaugusi par 5% un šobrīd sastāda 15%. HoReCa segments turpina pieaugt arī šogad. Paredzam tam lielu potenciālu nākotnē,” prognozē M. Čakste.
Privāto preču zīmju segmentā priekšrocība ir vietējā produkta kvalitāte
Turpina pieaugt arī to klientu skaits, kuri, novērtējot Latvijā ražotās kafijas kvalitāti, tirgo to ar privātām preču zīmēm (private label). „Veiksmīga sadarbība ar vismaz 10 Baltijā zināmiem vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības uzņēmumiem ir veicinājusi pieaugumu arī šajā segmentā. Piemēram, Melnā kafija saražotā produkcija, kas Lietuvā tiek tirgota ar privātām preču zīmēm, sastāda pat 18% no šī segmenta kopējā tirgus. Tāpat šogad plānojam uzsākt eksportu uz Austrumeiropas valstīm, lai turpinātu „audzēt muskuļus” privāto preču zīmju segmentā.”
Foto: Publicitātes foto