Kā informēja VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga" Komunikācijas departamenta direktors Mārtiņš Langrāts, lidostas apgrozījums 2007.gadā sasniedza 20,791 miljonu latu, kas ir par 197,2% vairāk nekā 2006.gadā.
Salīdzinot ar 2005.gadu, lidostas peļņa pieaugusi vairāk nekā 13 reizes.
"2007.gada rezultāti uzskatāmi pierāda lidostas izvēlētās politikas pareizību: lidosta attīstās, aug un pilda savu misiju," norāda lidostas valdes priekšsēdētājs Krišjānis Peters (LPP/LC), akcentējot, ka nopelnītā nauda tiks ieguldīta lidostas attīstībā.
Pagājušajā gadā pasažieru skaits ir pieaudzis par 26,7% salīdzinājumā ar 2006.gadu, bet saimnieciskās darbības ienākumi atbilstošā laika periodā palielinājušies par 27,9%.
Lidostas "Rīga" mērķis 2008.gadam ir par 20% palielināt apgrozījumu, sasniedzot 25 miljonus latu, kā arī par vismaz 20% palielināt neaviācijas ieņēmumus un saglabāt to īpatsvaru kopējā lidostas "Rīga" ieņēmumu struktūrā.
2008.gadā uzņēmums plāno gūt peļņu trīs miljonu latu apmērā.
Pērn starptautiskā lidosta "Rīga" apkalpoja 3,16 miljonus pasažieru, nodrošinot straujāko pasažieru skaita pieaugumu Baltijas valstīs.
Starptautiskā lidosta "Rīga" ir lielākais un modernākais starptautiskais aviācijas pasažieru apkalpošanas centrs Baltijas valstīs.
Kā ziņots, Jaunzeme intervijā laikrakstam "Dienas Bizness" apgalvoja, ka lidostu "Rīga" nākotnē var piemeklēt tikpat bēdīgs finansiālais liktenis, kāds šobrīd jau ir Latvijas Pastam.
Komentējot strīdu starp Satiksmes ministriju un KP par lidostas piemērotajām atlaidēm, Jaunzeme atgādina, ka septembrī šo jautājumu izšķirs tiesa.
"Tas būs unikāls gadījums, jo pirmo reizi tiks skatīta Eiropas Kopienu dibināšanas līguma piemērošana mūsu valstī. Redzēsim, kā tas viss būs. Ir skaidrs, ka 80% liela atlaide būs diskriminējoša. Turklāt es ļoti gribētu redzēt lidostas "Rīga" darbības pārskatu par pagājušo gadu," norāda KP vadītāja. "Es ļoti negribētu piedzīvot to brīdi, kad lidosta atrodas turpat, kur šobrīd ir Latvijas Pasts."
Jaunzeme apgalvo, ka iepriekš Latvijas Pasts brīdināts, ka pasts nevar atļauties tik lielas atlaides, tomēr saņemta atbilde, ka tas ir bizness. "Kad aizrādīju, ka šādam pasākumam nav nekādas jēgas, jo viņiem tūlīt pietrūks naudas, skanēja atbilde - mums tā ir jādara. Ļoti gribētu ticēt, ka lidostā nebūs līdzīgas problēmas," uzsver KP priekšsēdētāja.
Šā gada janvārī intervijā laikraksta "Diena" izdevumam "Lietišķā Diena" Peters norādīja, ka pēc būtības neviens lidostā "Rīga" netiek diskriminēts.
Viņš pauda pārliecību, ka KP nav taisnība, paužot iebildumus par lidostas piemēroto atlaižu sistēmu.
"KP nav pietiekami iedziļinājusies šajā jautājumā. Ne tāpēc, ka es spītīgi un truli stāvētu savās pozīcijās, bet tāpēc, ka es esmu pārliecināts, ka pēc būtības neviens lidostā netiek diskriminēts. Tie, kas pārvadā vairāk pasažieru, saņem lielākas atlaides," skaidro Peters, atgādinot, ka atlaides tiek piemērotas arī par jaunām līnijām.
40% atlaide par jaunām līnijām, pirmkārt, stimulēs pārvadājumu skaitu, bet, otrkārt, tā parādīs, cik kompānijas ir patiesi ieinteresētas, norāda lidostas vadītājs.
"Nekādā ziņā negribētu konfliktēt ar KP, bet, runājot par to, kas notiks, ja tiesa atzīs, ka KP ir taisnība, esmu gatavs teikt diezgan ko riskantu - nekas īpašs nenotiks. Līdz tam laikam mēs būsim uzsākuši lidostas paplašināšanu, līdz tam laikam mēs būsim padarījuši Rīgu atpazīstamu starptautiskajā aviobiznesā. Jau tagad mēs būsim visstraujāk augošā lidosta pasaulē," uzsver Peters.
Viņš pauž pārliecību, ka tikai atlaižu, kas nodrošina peļņu, kura nemaz nav tik milzīga, dēļ lielās aviokompānijas no Rīgas neies prom.
"Vai šis lēmums ir pilnīgi un absolūti korekts no konkurences viedokļa - to izlems tiesa, bet tas, ka šis lēmums no starptautiskās konkurētspējas viedokļa bija pareizs, tā ir," akcentē lidostas valdes priekšsēdētājs.
Viņš arī informē, ka līdz šim atlaižu sistēma atcelta tikai vienā gadījumā - Portugālē.
Kā stāsta lidostas viceprezidents Jānis Baļķens, lidostu starpā ir milzīga konkurence, kas nosaka arī atlaižu politiku. Piemēram, Berlīnē un Stokholmā dod 95% atlaidi jauniem reisiem pirmos divus gadus. Prāgas lidosta plāno ieviest jaunu atlaidi 99% apmērā.
"Ja kādreiz runā, ka lidostai ir monopols, tad Latvijā tā ir, bet Latvija jau sen nav mūsu mājas tirgus. Mums ir daudz vairāk pasažieru nekā Latvijā iedzīvotāju. Mūsu mājas tirgus ir Baltijas valstis, kurās ir septiņi miljoni iedzīvotāju," skaidro Baļķens.
Peters akcentē, ka par konkurences kropļošanu varētu runāt tad, ja lidosta strādātu ar zaudējumiem. Tomēr lidosta strādā ar peļņu.