Tādēļ patlaban tiek strādāts pie lidostas paplašināšanas. Šonedēļ arhitektu birojs "Arhis" iesniedzis lidostas termināļu paplašināšanas skiču projektu, kas paredz jaunu termināļu būvniecību pašreizējo autostāvvietu laukumā. Jaunais terminālis būs apmēram trīs reižu lielāks nekā patlaban.
Tiks paplašināts arī lidostas labais spārns. Pirmajā rekonstrukcijas posmā tiks radīti papildu 150 tūkstoši kvadrātmetru telpu.
Pirmajā posmā plānots paplašināt lidostu, lai tā varētu nodrošināt plūsmu - 12 miljoni pasažieru gadā. Tas tiks panākts, izbūvējot telpas ziemeļu virzienā.
Otrajā posmā plānots nojaukt esošās ēkas dienvidu virzienā un izbūvēt jaunas telpas lidostas vajadzībām. Pēc tam varēs nodrošināt pasažieru plūsmu līdz 20 miljoniem gadā.
"Esam dzirdējuši ironizēšanu par mūsu lielummāniju, plānojot 30 miljonu lielu pasažieru plūsmu. Tas ir mūsu gaišās nākotnes redzējums, pēc kā vadāmies, izstrādājot lidostas attīstības ģenerālplānu. Mēs jau šobrīd vēlamies fiksēt situāciju, lai tuvumā netiktu sākti jauni lieli investīciju vai infrastruktūras projekti, lai lidosta varētu attīstīties," skaidro Peters.
Lidostas attīstības projekts patlaban ir sākuma stadijā - jau ir skiču projekts, bet nākamais solis ir tehniskā projekta izstrāde. Pirmo posmu plānots pabeigt 2011.gadā.
Kopumā lidostas attīstības plānu īstenošana izmaksās 200 miljonus latu. "Šis projekts, neapšaubāmi, ir viens no lielākajiem šāda veida infrastruktūras projektiem Latvijas vēsturē," uzsver lidostas vadītājs.
Patlaban notiek aktīvs darbs pie finansēšanas modeļa izvēles. Paredzēts, ka valsts budžeta nauda lidostas rekonstrukcijai netiks tērēta.
"Ja mēs gribam Rīgas lidostu redzēt tikai kā lēto aviokompāniju centru, mēs nelolotu sapni par 200 miljonu latu vērtu projektu. Mums vienkāršāk būtu uzbūvēt lētu konstrukciju ar minimālām prasībām un maksimāliem komerciāliem ieņēmumiem. Mēs redzam Rīgas lidostu kā daudzveidīgu pakalpojumu piedāvātāju ar attiecīgu kvalitāti. Lidosta tomēr ir mūsu valsts vizītkarte," uzsver lidostas valdes priekšsēdētājs.
Kā informē Peters, šogad rudenī arī plānots pabeigt skrejceļa pagarināšanu, kas nozīmē, ka Rīgā varēs nosēsties starpkontinentālo reisu lidmašīnas.