Kā ziņots, no 1.aprīļa norēķinu kārtība Rīgas trolejbusos būs tāda pati kā tramvajos, tas ir, nebūs konduktoru, bet biļetes katram braucienam būs jākompostrē. Trolejbusam un tramvajam būs vienotas vienreizējās biļetes, kuras varēs iegādāties no 19.marta.
Bemhens informēja, ka no 19.marta vienotās biļetes tramvajam un trolejbusam varēs iegādāties visu maršrutu autobusos pie konduktora par 0,40 latiem. Biļetes varēs iegādāties arī visās "Rīgas satiksmes" biļešu pārdošanas vietās, trolejbusu galapunktos un biļešu kasēs, bet no 27.marta - arī "Narvesen", "Preses apvienības" un "Plus punkts" tirdzniecības vietās Rīgā.
Kā pastāstīja "Rīgas satiksmes" valdes loceklis Igors Žagars, patlaban no apgrozījuma tiek izņemtas tramvaju biļetes un to vietā sāk izlaist kopīgas tramvaju un trolejbusu biļetes.
No trešdienas tramvajos būs derīgas arī vienotās tramvaju un trolejbusu biļetes, ne tikai tramvaju biļetes. Biļetes cena, tāpat kā līdz šim, iepriekšpārdošanā būs 0,40 lati, bet pie trolejbusa vadītāja - 0,50 lati.
No 553 trolejbusu konduktoriem darbu uzņēmumā "Rīgas satiksme" plāno turpināt 328.
Darba attiecības pārtraukušo 205 konduktoru vidējā alga bija 340 lati mēnesī, līdz ar to kopumā to algošanai sešos mēnešos tiktu tērēti 522 000 latu. Turpmākā gada laikā uz algu rēķina tiks ieekonomēts vairāk nekā miljons latu.
No patlaban nodarbinātajiem 553 trolejbusa konduktoriem 154 izteikuši vēlmi pāriet strādāt par konduktoriem 7. un 6.autubusa parka pārraudzībā, bet 73 vēlas strādāt Kontroles daļā. 225 trolejbusu kontrolieri nevēlas turpināt darbu "Rīgas satiksmē", 51 vēlas pāriet strādāt citos amatos.
No astoņiem kontrolieriem nav saņemti iesniegumi par tālākām darba attiecībām, bet 17 savas vēlmes nav iesnieguši, jo ir slimi vai atrodas dekrēta atvaļinājumā.
Pārtraucot darba attiecības ar trolejbusu kontrolieriem un vienojoties ar arodbiedrībām, kontrolieriem tiks izmaksāts atlaišanas pabalsts vienas līdz četru mēnešalgu apjomā. Pabalsts būs atkarīgs no darba stāža, pastāstīja Žagars.
Kompostieri tramvajos un trolejbusos būs līdz 2009.gada vidum, kad plānots ieviest elektronisko biļeti, autobusos kompostieri netiks ieviesti.
Līdz ar kompostieru izvietošanu tiks palielināta kontroles pārbaužu intensitāte trolejbusos. Lai to nodrošinātu, tiks palielināts kontrolieru štata vietu skaits - līdzšinējo 150 kontrolieru vietā turpmāk pārbaudes veiks 250 "Rīgas satiksmes" Kontroles dienesta darbinieki.
Kā pastāstīja "Rīgas satiksmes" preses sekretāre Iluta Bērziņa, bezbiļetnieku jeb "zaķu" skaits tramvajos pieaug, katru mēnesi vidēji tiek aizturēti 5000 "zaķi". Kopš pagājušā gada marta, kad tika ieviesti kompostieri tramvajos, "zaķu" skaits tajos pieaudzis vidēji par 2000.
Sodu par braukšanu bez biļetes Rīgas sabiedriskajā transportā plānots palielināt līdz 15 latiem, pastāstīja "Rīgas satiksmes" sabiedrisko attiecību speciāliste Iluta Bērziņa. Pašlaik sods par braukšanu bez biļetes Rīgas sabiedriskajā transportā ir divi lati, bet biļete maksā 40 santīmus.
Kompostieru sistēma tiek ieviesta, lai nekavētu sabiedriskā transporta kustību un nodrošinātu tā regularitāti, neapgrūtinot vadītājus ar konduktoru pienākuma veikšanu. Patlaban uzņēmumā brīvi ir 36% konduktoru darba vietu. Katru mēnesi konduktoru skaits samazinās par aptuveni 20 cilvēkiem.