Pirmdiena, 23.Decembris 2024. » Vārdadienas svin: Viktorija, Balva;

airBaltic uzliek sodu par maldinošu e-kuponu iegādes reklāmu

LETA, 27.03.2008. 12:12 | komentāri (2)

Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) nolēmis piemērot 5000 latu sodu lidsabiedrībai "airBaltic" par maldinošas reklāmas izplatīšanu, pērn rīkojot priekšapmaksas biļešu tirdzniecības akciju, kuras laikā bija iespējams iegādāties e-kuponus un tos internetā apmainīt pret aviobiļetēm gandrīz jebkurā lidsabiedrības maršrutā.
Kā informēja PTAC Patērētāju informēšanas daļas vadītāja Sanita Biksiniece, PTAC pērn novembrī sāka izvērtēt internetā un masu medijos izplatīto "airBaltic" reklāmu ar saukli "Viegli aizlidot!".

PTAC konstatēja, ka reklāmā lidsabiedrība apgalvojusi, ka "tikai no 1. līdz 5.novembrim, pērkot "Rimi" kasēs e-kuponu, visiem lidojumiem viena cena". Turpretī e-kupona izmantošanas noteikumos esot bijusi sniegta informācija, kas bijusi pretrunā ar reklāmā pausto norādi, ka patērētājiem pieejami visi lidojumi.

PTAC konstatējis, ka e-kupons ir derīgs rezervācijai uz tiešajiem lidojumiem, tomēr bijuši izņēmumi - maršruti Rīga-Telaviva, Rīga-Taškenta, Rīga-Hurghada, Rīga-Liepāja un Kaļiņingrada-Kopenhāgena, par ko "airBaltic" patērētājus nebija informējis.

Patērētāju tiesību sargi uzskata, ka šī pretruna reklāmas adresātiem varēja radīt maldīgu priekšstatu par piedāvāto avio pakalpojumu, "kā rezultātā personas varēja pieņemt lēmumus, kas nav balstīti pilnīgā un patiesā informācijā, un tādējādi varēja tikt ietekmēta reklāmas adresātu ekonomiskā rīcība".

Centrs uzskata, ka "airBaltic" ir pieļāvusi normatīviem aktiem neatbilstošas jeb maldinošas reklāmas izplatīšanu, un par normatīvo aktu prasībām neatbilstošas reklāmas izplatīšanu noteica kompānijai 5000 latu sodu. Nosakot naudas soda apmēru, PTAC ņēmis vērā to, ka laika posmā no pērnā gada 1.novembra līdz 5.novembrim tika realizēti 18 188 e-kuponi, no kuriem 685 netika izmantoti. Tas, iespējams, norāda uz maldinošās reklāmas sekām, pieļauj centrs.

Biksiniece sacīja, ka lidsabiedrība sodu vēl neesot samaksājusi, turklāt tā lēmumu vēl līdz šīs nedēļas beigām var apstrīdēt Ekonomikas ministrijā.

Jau ziņoja, ka novembra sākumā "airBaltic" visā Baltijā rīkoja kampaņu, kuras laikā varēja iegādāties e-kuponus. Tos internetā varēja apmainīt pret aviobiļetēm gandrīz jebkurā "airBaltic" maršrutā. E-kupona cena bija 29 lati, kas ietvēra visas biļetes izmaksas, ieskaitot nodokļus un nodevas.

Barselona tika atzīta par biežāko akcijas dalībnieku izvēlēto galamērķi, jo līdz šim zemākā cena, par kuru varēja iegādāties biļeti lidojumam uz Barselonu, bija 49 lati, savukārt akcijas laikā to varēja izdarīt par 29 latiem.

Lai gan "airBaltic" rīkotās akcijas mērķis bija veicināt ceļojumu pieejamību Igaunijas, Latvijas un Lietuvas iedzīvotājiem, tomēr vairāki pasažieri ar masu mediju starpniecību pauda savu neapmierinātību ar akciju, norādot, ka par iegādātajiem e-kuponiem nav varējuši reģistrēties uz vēlamo reisu.

E-kupons pats par sevi nebija derīgs ceļojuma dokuments, un tas laika posmā no 1.novembra līdz 15.novembrim bija jāapmaina pret biļeti aviokompānijas mājaslapā "www.airbaltic.com". E-kuponi bija derīgi lidojumiem laika posmā no 9.novembra līdz 19.decembrim un no 7.janvāra līdz 12.martam.

Lasi vēl...
» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV