Konkurss “Eiropas jaunais kravas automobīļa vadītājs 2007” Latvijā tiek organizēts jau otro reizi un līdzīgi kā pirms diviem gadiem, arī šogad kravas automobīļu vadītāju ieinteresētība un atsaucība bija ļoti liela.
Finālisti tika atlasīti pēc trīs atlases kārtām. Pirmā kārta – teorētiskais tests, kuru internetā varēja aizpildīt ikviens interesents, vecumā līdz 35 gadiem, vai nosūtot testa anketas pa pastu. 50 konkursanti, kuri visprecīzāk atbildēja uz testa jautājumiem, tika aicināti uz nākamo kārtu, kur bija jāveic “Ekonomiskas braukšanas tests”. Šajā kārtā dalībniekiem bija jāveic noteikts maršruts patērējot pēc iespējas mazāk degvielas un laika, kā arī jāievēro drošas braukšanas elementi (kravas auto sagatavošana pirms braukšanas, manevrēšanas prasmes, citu dalībnieku ievērošana u.c.). Trešajā kārtā dalību turpināja 27 dalībnieki, kuriem bija jāveic “Manevrēšanas tests”. Tas notika “Scania Latvia” teritorijā, kur dalībniekiem bija jāveic dažādi manevri ar kravas auto, piemēram, jānobrauc ar aizmuguri 90 grādu garāžā nepieskaroties nevienam šķērslim, jāizbrauc cauri mucām kuras viņš pats pirms tam ir izvietojis ar minimālāko attālumu u.tml.
Konkursa “Eiropas jaunais kravas automobiļa vadītājs 2007” Latvijas nacionālā finālā ir iekļauti 12 dalībnieki no dažādām Latvijas pilsētām:
1.Juris Markuns no Aizkraukles,
2.Uģis Vītols no Valmieras,
3.Andrejs Kļimovs no Ogres
4.Gatis Zeltiņš no Ropažiem,
5.Dmitrijs Novohotjko no Rīgas,
6.Oļegs Buracovs no Mārupes,
7.Jevgēnijs Aleksejevs no Rīgas,
8.Ruslans Daņiļenkovs Rīgas,
9.Raitis Šmelds no Tukuma,
10.Jānis Valainis no Daudzeses pagasta, Aizkraukles rajona,
11.Ainis Camans no Jēkabpils rajona,
12.Oskars Gorbiks no Daugavpils.
Kopā teorētiskajam testam bija pieteikušies 117 jaunie kravas auto šoferi. “Patīkami, ka konkursā piedalījās tik daudz jauno kravas auto šoferu no visas Latvijas. Tas liecina, ka šoferu darbs ir nepieciešams visā Latvijā un tā ir perspektīva un iespējas jaunajiem šoferiem,” uzskata Ervīns Arents, “Scania Latvia” direktors un valdes loceklis.
Salīdzinot ar 2005. gada teorētiskā testa rezultātiem , kad tika rīkots konkurss “Eiropas jaunais kravas auto vadītājs 2005”, kravas auto šoferu atsaucība ir augusi. 2005. gadā testu aizpildīja 100 konkursa dalībnieki.
“Bija gan tādi šoferi, kas atbildēja uz visiem teorētiskā testa rezultātiem pilnīgi pareizi, kā arī tādi, kuru kļūdu skaits pārsniedza 15 un vairāk. Tas liecina par to, ka kravas auto vadītājiem ir nepieciešama apmācība,” skaidro E.Arents, piebilstot, ka kopumā vērtējot jauno šoferu zināšanas kā labas.
10.jūnijā visiem finālistiem būs jāveic tā sauktā figurālā braukšana, kur tiks vērtētas jaunā šofera iemaņas dažādu stafešu ar kravas automašīnu veikšanā, piemēram, piebraukt atpakaļgaitā pie kravas kastēm tā, lai tām viegli pieskartos ar kravas automašīnas piekabi, un citas līdzīga veida stafetes.
Atgādinām, ka konkursam “Eiropas jaunais kravas automobiļa vadītājs 2007” varēja pieteikties visi autovadītāji, kuriem ir CE kategorijas autovadītāja apliecība un vecums nepārsniedz 35 gadus.
Konkurss “Eiropas jaunais kravas automobiļa vadītājs 2007” tiek rīkots, lai veicinātu šoferu aroda prestižu un piesaistītu šai profesijai ar vien jaunus cilvēkus. “Situācija uz ceļiem ir dramatiska. Ir ļoti svarīgi veicināt šoferu iemaņas, profesionalitāti. Tādēļ “Scania Latvia” jau otro reizi Latvijā īsteno šo unikālo projektu – jauno šoferu apmācības konkursu “Eiropas jaunais kravas automobiļa vadītājs 2007”, kura uzvarētājs dosies uz Eiropas finālu,” stāsta E. Arents.
Latvijas fināla uzvarētājs dosies uz Eiropas finālsacensībām, kurās piedalīsies nacionālo finālu uzvarētāji no 35 Eiropas valstīm. Eiropas finālsacensības notiks septembra beigās Zviedrijā.