Sestdiena, 21.Decembris 2024. » Vārdadienas svin: Saulcerīte, Tomass, Toms;

Dienvidu tilts ir piemērs nepareizai rīcībai naudas piesaistīšanā

LETA, 02.04.2008. 10:44 | komentāri (1)

Rīgas mērs Jānis Birks (TB/LNNK) uzskata, ka Dienvidu tilts ir piemērs nepareizai rīcībai finanšu līdzekļu piesaistē.
Dienvidu tilts ir piemērs nepareizai rīcībai naudas piesaistīšanā
Šādu viedokli Birks paudis intervijā laikrakstam "Latvijas avīze".

"Tilts jau būs labs, taču nepareiza bija naudas piesaiste," sacīja Birks, norādot, ka patlaban notiek darbs pie nākamā projekta - Ziemeļu šķērsojuma, kas tiek īstenots, ņemot vērā Dienvidu tilta projekta kļūdas.

Ziemeļu šķērsojumam jāpiesaista gan Eiropas struktūrfondu, gan valsts nauda, jārada speciāls likums, kas ļaus izvairīties no nepamatota finanšu pārtēriņa, sacīja Birks.

Kopš 1.aprīļa Rīgas domes Attīstības departamentā iespējams iepazīties ar detalizētu Dienvidu tilta būvniecības tāmi. Tās kopsavilkums atrodas arī departamenta mājaslapā.

Kā ziņots, revīziju par Rīgā topošā Dienvidu tilta būvniecību maijā sāks Valsts kontrole.

Valsts kontroliere Inguna Sudraba iepriekš atzina, ka revīzijas uzsākšanu tieši par šo objektu ietekmējusi arī lielā sabiedrības interese par celtniecības izmaksām. Revīzijā tiks vērtēta tilta projektēšana un būvniecība, kā arī izmaksu lietderīgums.

Jau ziņots, ka Rīgas domes deputāti iepriekš nolēma slēgt līgumu ar AS "Dienvidu tilts" par tilta otrās kārtas būvniecību. Līgumcena noteikta 313,4 miljoni latu, ko veido 170,3 miljoni latu projektēšanas un būvniecības izmaksas, kā arī 143,2 miljoni latu - maksājumi par finansējuma piesaisti.

Būvniecības izmaksās iekļauts inflācijas koeficients 14,3%, kas aprēķināts pēc vidējā inflācijas pieauguma transporta objektu būvniecībā pēdējo trīs gadu laikā. Konkursa dokumentācijā noteikta kārtība, kādā būvniecības laikā katru gadu no līguma darbības 13.mēneša tiks veikts līguma summas pārrēķins, pamatojoties uz faktisko iepriekšējā kalendārā gada inflācijas vai deflācijas koeficientu.

Dienvidu tilts būs 34,28 metru plats, 803 metru garš ar sešām kustību joslām, pa trim katrā virzienā, kā arī izbūvēs gājēju ietvi un veloceliņu abās tilta pusēs. Tiks ierīkoti arī seši piloni ar vantīm koši oranžā krāsā. Projektētais kustības ātrums būs 80 kilometri stundā.

Dienvidu tilta būvniecību sāka 2004.gada novembrī, kad izbūvēja tilta balstus upes krastā. 2005.gada decembrī pabeidza visu desmit tilta balstu izbūvi, bet šogad beidza vienu no svarīgākajiem tilta būvniecības posmiem - metāla laiduma konstrukcijas uzbīdīšanu, savienojot Daugavas krastus. Plānots, ka transporta kustība pār tiltu tiks atklāta 31.decembrī.

Tilta pirmās kārtas celtniecības ģenerāluzņēmēja ir AS "Dienvidu tilts". Tajā apvienojušās sešas lielākās Latvijas celtniecības kompānijas, kuras ir specializējušās tiltu izbūvē, - SIA "Skonto būve", AS "Latvijas tilti", AS "BMGS", SIA "Tilts", SIA "Rīgas tilti" un SIA "Viadukts".

Dienvidu tilts ir vērienīgākais, sarežģītākais un lielākais šāds projekts Baltijas valstīs pēdējo 25 gadu laikā.

Lasi vēl...
» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV