Pēc atklāšanas tilta satiksme notiks trīs satiksmes joslās katrā virzienā, būs pieejami arī atsevišķi gājēju celiņi un pa vienam veloceliņam abos virzienos.
Pa Dienvidu tiltu varēs pilnībā izbraukt un nobraukt uz Bauskas ielas Pārdaugavā, bet no Pārdaugavas varēs nokļūt uz Maskavas ielu, Slāvu rotācijas apli un Krasta ielu.
Aprēķināts, ka jaunais tilts par aptuveni piekto daļu atslogos satiksmi uz Salu tilta.
Daugavas šķērsojuma pirmā kārta kopā izmaksās 85,5 miljonus latu, no tā tiešās tilta izmaksas ir 35,4 miljoni latu. Pār tiltu automašīnas varēs braukt ar ātrumu līdz 80 kilometriem stundā.
Tilta pirmās kārtas celtniecības ģenerāluzņēmēja ir AS "Dienvidu tilts". Tajā apvienojušās sešas lielākās Latvijas celtniecības kompānijas, kuras ir specializējušās tiltu izbūvē, - SIA "Skonto būve", AS "Latvijas tilti", AS "BMGS", SIA "Tilts", SIA "Rīgas tilti" un SIA "Viadukts".
Dienvidu tilts ir vērienīgākais, sarežģītākais un lielākais šāds projekts Baltijas valstīs pēdējo 25 gadu laikā.