Pirmdiena, 23.Decembris 2024. » Vārdadienas svin: Viktorija, Balva;

Divām trešdaļām pusaudžu ir psiholoģiska rakstura problēmas

LETA, 11.04.2008. 14:34

Vismaz divām trešdaļām pusaudžu ir psiholoģiska rakstura problēmas, kuras radījušas sliktas attiecības ar vecākiem, preses konferencē žurnālistus informēja pediatre un Latvijas Universitātes (LU) Medicīnas fakultātes profesore Ingrīda Rumba.
Veicot Rīgas sākumskolas bērnu medicīniski-pedagoģisku izmeklēšanu, lielai daļai bērnu tika konstatētas dažāda rakstura problēmas: kustību sfēras un stājas traucējumi, valodas attīstības problēmas, socializācijas grūtības, auditīvās un vizuālās uztveres traucējumi, hiperaktivitāte un uzmanības deficīta sindroms un citas problēmas, sacīja Rumba, norādot, ka, nenodrošinot iepriekšminēto problēmu agrīnu konstatāciju un bērnu atveseļošanu, cieš viņu attīstība un integrācija sabiedrībā.

"Šo situāciju var glābt vien sociālie pediatri - speciālisti, kas apmāca vecākus runāt un apieties ar saviem bērniem jau no pirmsskolas vecuma," sacīja Rumba. "Ja vecāku starpā ir problēmas, tās uztver arī bērns, līdz ar to viņam paaugstinās stresa līmenis, savukārt, ja vecāki neiecietīgi sarunājas ar savu bērnu, tas viņā var radīt agresiju."

Tā kā Latvijas demogrāfiskais stāvoklis pasliktinās, jāvērš uzmanība uz bērnu veselību, tostarp arī psiholoģisko, sacīja Rumba.

Profesors Teodors Helbrugs norādīja, ka Eiropā kopumā ir nepareiza bērnu audzināšanas metode - tā vietā, lai vecāki vairāk pievēstu uzmanību savām atvasēm un pavadītu mierīgi laiku kopā, vecāki visu dienu atrodas darbā. Vairums vecāku domā, jo vairāk viņi nopelnīs, jo nodrošinātāka būs atvases turpmākā dzīve un jo laimīgāki tie būs. Tai pašā laikā bērns paliek bez vecāku klātbūtnes un saite starp viņiem pamazām zūd, norādīja Helbrugs.

Jau ziņots, ka šodien 4.starptautiskajā sociālās pediatrijas simpozijā "Montesori pedagoģijas loma bērna attīstības habilitācijā - 10 gadi sociālajai pediatrijai Latvijā" vadošie sociālās pediatrijas speciālisti no Vācijas un Latvijas diskutē par dažādiem Montesori pedagoģijas aspektiem.

Ar šo jautājumu risināšanu Eiropas valstīs jau vairāk nekā 50 gadus nodarbojas sociālā pediatrija, kura ir iekļaujošās izglītības pamats un kuras pieredze pārliecinoši apliecina, ka bērnu atveseļošanas efektivitāti nosaka interdisciplināras komandas: ārsta, pedagoga, psihologa, logopēda, sociālā darbinieka sadarbība, diagnosticējot problēmu, kā arī izstrādājot un realizējot individuālās rehabilitācijas plānu katra problēmu bērna atveseļošanai.

Lasi vēl...
» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV