Jau ziņots, ka par braukšanu bez biļetes pērn sodīti 46 672 pasažieri, kas ir 11,3 reizes vairāk nekā 2006.gadā, kad tika sodīti 4119 "zaķi". Visvairāk sodīto pasažieru bijis tramvajos. Visbiežāk - 5617 reizi - "zaķi" tika noķerti pērn oktobrī. Pērn kopā veiktas 262 682 pārbaudes, bet 2006.gadā veiktas 106 136 pārbaudes. 2007.gadā visvairāk pārbaužu veikts tramvajos.
Jau ziņots, ka no pagājušā gada 1.marta tramvajos vairs nav konduktoru un tirdzniecības vietās iegādātās biļetes ir jākompostrē. Biļešu kompostieri atjaunoti konduktoru trūkuma dēļ.
No šī gada 1.aprīļa konduktoru vairs nav arī trolejbusos.
No šī gada 1.janvāra braukšanas maksa Rīgas sabiedriskajā transportā ir 40 santīmu, bet pie transportlīdzekļu vadītājiem biļetes maksās par desmit santīmiem dārgāk - 50 santīmus.
Sodu par braukšanu bez biļetes Rīgas sabiedriskajā transportā plānots palielināt līdz 15 latiem, pastāstīja Bērziņa. Pašlaik sods par braukšanu bez biļetes Rīgas sabiedriskajā transportā ir divi lati, bet biļete maksā 40 santīmus. "Tādējādi biļetes cena nav samērojama ar sodu par braukšanu "par zaķi"," norādīja Bērziņa.
Soda apmēru nosaka Administratīvo pārkāpumu kodekss. Lai palielinātu sodu, tajā nepieciešams veikt grozījumus. "Rīgas satiksme" jau ir ierosinājusi veikt nepieciešamos grozījumus, un pašlaik ar šī jautājuma risināšanu nodarbojas Satiksmes ministrija (SM).
Par autotransporta un elektrotransporta lietošanas citu noteikumu pārkāpšanu pašlaik var uzlikt naudas sodu līdz pieciem latiem. Arī šī soda apmēru iecerēts palielināt, norādīja Bērziņa.
Kā informēja SM Sabiedrisko attiecību nodaļā, grozījumi Administratīvo pārkāpumu kodeksā ir sagatavoti un iesniegti izskatīšanai Saeimā.
Grozījumi paredz paaugstināt sodu pasažieriem par braukšanu sabiedriskajā transportā - tramvajā, trolejbusā, pilsētas maršruta autobusā, maršruta taksometrā vai taksobusā - bez biļetes, uzliekot to 15 latu apmērā.
Grozījumus Administratīvo pārkāpumu kodeksā virza SM sadarbībā ar VSIA "Autotransporta direkcija".