Pagaidām nav veikti aprēķini par zaudējumiem, ko izraisījis šis incidents.
Kā ziņots, kruīza kuģa "Mona Lisa" uzskriešana uz sēkļa Irbes jūras šaurumā, visticamāk, ir notikusi kuģa stūrmaņa rupjas kļūdas dēļ, sacīja Latvijas Jūras administrācijas Avāriju izmeklēšanas nodaļas vecākais inspektors Staņislavs Čakšs.
Šāds secinājums ir radies pēc kuģa apkalpes paskaidrojumu saņemšanas. Čakšs sacīja, ka stūrmanis nav spējīgs pamatot šo kļūdu.
Čakšs arī atzīmēja, ka izskanējusī informācija par to, ka kuģa apkalpe un tostarp kapteinis būtu atradušies alkohola reibumā, nav apstiprinājusies. Saņemtie alkohola testa rezultāti par to neliecina.
Latvijas Jūras administrācijas sabiedrisko attiecību speciāliste Sarma Kočāne sacīja, ka pilnīga incidenta pārbaude notiks pēc tam, kad kuģis tiks nogādāts ostā.
Kuģa pārbaudi veiks Latvijas Jūras administrācija, Bahamu salas, kur reģistrēts kuģis, vai arī sadarbojoties abām pusēm.
Kā ziņots, vakar tika veikta pasažieru evakuācija no kruīza kuģa "Mona Lisa", informēja Krasta apsardzes dienesta preses virsniece Liene Ulbina. Kopumā ar Jūras spēku kuģiem no "Mona Lisa" evakuēti 662 cilvēki, tostarp visi pasažieri - 651 - un 11 kuģa komandas locekļi. Uz kuģa pēc kapteiņa lēmuma palikuši 332 kuģa komandas locekļi.
Cilvēku evakuācijā bija iesaistīti Jūras spēku kuģi "Varonis", "Virsaitis", "Kristaps" un "Gaisma", kā arī Valsts robežsardzes kuģi "Tīra" un "Randa", bet palīdzību gatavs sniegt arī Zviedrijas Krasta apsardzes kuģis "KBV-201".
Kruīza kuģis 4.maija rītā plkst.7.25 uzskrēja uz sēkļa Irbes šaurumā, 18 kilometrus no krasta.
Kā informēja Krasta apsardzes dienestā, kuģa "Mona Lisa" garums ir 201 metrs, platums - 27 metri, bet iegrime - 8,7 metri. Kuģis pirms aptuveni 50 gadiem būvēts Skotijas pilsētā Glāzgovā un sver aptuveni 29 000 tonnu. Pēc Veldres rīcībā esošās informācijas, šis ir jau devītais incidents kuģa vēsturē.
Kuģis devies no Rīgas uz Tallinu, un uz tā atradās galvenokārt Vācijas pilsoņi, taču bija arī pasažieri no Grieķijas, Nīderlandes, Norvēģijas, Čehijas, Spānijas un Anglijas.
Kruīza kuģis pieder Grieķijā reģistrētai rēderejai "Leonardo Shipping", bet to apkalpo Vācijas kuģošanas kompānija "Lord Nelson Seereisen". Tās kapteinis ir no Grieķijas, bet divi palīgi - no Ukrainas.