Svētdiena, 22.Decembris 2024. » Vārdadienas svin: Saulvedis;

Veikti pirmie 600 konkursa „Latvijas Gada auto 2007” kilometri

easyget.lv, 04.06.2007. 18:00

Maija mēneša pēdējā sestdienā uz Zemgales un Kurzemes ceļiem varēja manīt jaunu automašīnu kolonu - konkursa „Latvijas Gada auto 2007” pirmā posma pārstāvjus astoņpadsmit vieglās automašīnas, kuras ceļu uzsāka agri no rīta Rīgā un devās caur Jelgavu, Zaļeniekiem, Tērveti, Dobeli, Saldu, Skrundu, Kuldīgu un Alsungu uz Liepāju.
Veikti pirmie 600 konkursa „Latvijas Gada auto 2007” kilometri
Kā liecinieks garajam ceļa posmam ir Zemgales un Kurzemes pašvaldību amatpersonu autogrāfi uz lielformāta koka puzles gabaliem, kas tiks salikta kopā konkursa galvenās balvas – automašīnas formā noslēguma pasākumā novembrī.

Konkursa pirmais posms „Kurzemes un Zemgales tūre”, norisinājās maija pēdējā sestdienā, kura laikā žūrijas pārstāvjiem tika nodotas vērtēšanai pirmās kārtas pretendentes – astoņpadsmit vieglās automašīnas: Citroen C4 Picasso, Lada 1118, Chevrolet Captiva un Chevrolet Epica, Opel Antara, Kia Ceed, Ssang Yong Actyon un Ssang Yong Rexton II, Mercedes Benz C klases modelis, Hummer 3, Peugeot 207 cc, Seat Altea XL, Honda CR-V, Land Rover Freelander 2, Dodge Nitro, Mitsubishi Outlander un Chrysler Sebring.

Starp konkursa žūrijas pārstāvjiem, kuri sestdienas rītā pulcējās Ķīpsalā, varēja sastapt gan autožurnālistus, gan arī dažādu nozaru uzņēmumu vadītājus, tehniskos speciālistus, autosportistus, dāmas un kungus, kam ikdienā un darbā ir saskare ar automobiļiem vai arī padziļināta interese par tiem. Šāds plaši pārstāvēts speciālistu spektrs žūrijā ļauj nonākt pie objektīvāka un auto lietotājam noderīgāka rezultāta.

Konkursa organizatori šogad paredzējuši žūrijas braucienus papildināt ar aktivitāti, lai gada noslēgumā būtu piemiņa par vietām, kur dalībnieki viesojušies – veidot lielformāta koka puzli ar autogrāfiem no dažādām Latvijas pilsētu amatpersonām. Puzles gabali tiks salikti kopā konkursa galvenās balvas – automašīnas formā (galvenā balva ir stikla statuete automašīnas formā) novembrī noslēguma pasākumā Melngalvja namā. Konkursa pirmajā braucienā savus autogrāfus atstāja Jelgavas Domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš, Dobeles pilsētas domes priekšsēdētājs Andris Elksnītis, Saldus pilsētas domes izpilddirektors Juris Sīlis, Kuldīgas pilsētas domes priekšsēdētāja vietniece Inga Bērziņa un Liepājas mērs Uldis Sesks. Atlikušajos trīs konkursa posmos savus parakstus uz puzles gabaliem atstās arī Rīgas reģiona, Vidzemes un Latgales pašvaldību pārstāvjiem.

Konkursa dalībnieku kolonu varēja manīt jau pa gabalu – visām automašīnām augšā uz vējstikla un aizmugurējiem sānu logiem bija piestiprinātas savas pazīšanās zīmes – konkursa un atbalstītāju If Latvia un SEB Unilīzings uzlīmes. If Latvia un SEB Unilīzings šī pasākuma norisi atbalsta jau ceturto gadu, jo šiem uzņēmumiem ir svarīgi, lai mūsdienu plašajos konkurences apstākļos no piedāvāto automašīnu klāsta klientiem būtu vieglāk izvēlēties sev atbilstošāko modeli, jo ar šī konkursa palīdzību ir iespēja izvērtēt auto industrijas jaunumus, salīdzināt tos un izvēlēties sev piemērotāko. Turklāt, jebkura jauna spēkrata iegāde ir cieši saistīta ar apdrošināšanas un līzinga pakalpojuma sniedzēju izvēli. Ir diezgan svarīgi, lai mūsu valsts iedzīvotāji izvēlētos iegādāties pēc iespējas vairāk jaunu automašīnu, kas aprīkotas ar jaunākajām tehnoloģijām un drošības līdzekļiem, reizē arī nodrošinot komfortu braukšanas laikā.

Vairāk kā divpadsmit stundu garā konkursa pirmajā piknikā tika nobraukti gandrīz 600 km pa organizatoru iepriekš izstrādātu maršrutu, kas veda ne tikai pa galvenajām šosejām, bet gan līkumainākiem un interesantākiem ceļiem, tiesa gandrīz viss ceļa segums bija no asfalta, jo putekļi, kas rastos braucot pa citu ceļa segumu, ierobežotu kolonnas kustības ātrumu un visi auto būtu noputējuši. Žūrijas pārstāvjiem brauciena laikā bija iespēja izmēģināt visu konkursam pieteikto spēkratu iespējas, jo ik pēc 20 – 30 km bija jāmaina mašīna, lai visiem būtu iespējas izmēģināt visus pirmajai kārtai pieteiktos automobiļu modeļus. Dažiem brauciena dalībniekiem gadījās arī apmaldīties, nepareizi nolasot maršruta leģendu, kā rezultātā vajadzēja griezties apkārt un braukt atpakaļ.

Diena bija gara un karsta ne tikai garo kilometru un daudzo pieturvietu dēļ, vienam no konkursa pretendentiem jau Zemgalē radās tehniskas problēmas – borta dators nerādīja vajadzīgos rādījumus un vajadzēja doties atpakaļ uz Rīgu, bet tomēr jau pēc pāris stundām lielais auto atgriezās ierindā un varēja dižoties ar pārējiem dalībniekiem. Visas automašīnas veiksmīgi izturēja garo ceļa posmu un neatpalika savā varēšanā no pārējiem pretendentiem, braucot pa ne tik spožajiem, bedrainajiem un ielāpainajiem ceļa posmiem. Bija arī spēkrati, kuriem diezgan bieži vajadzēja meklēt tuvāko benzīntanku, lai uzpildītos un steigtu pievienoties pārējai kolonai, protams, bija auto, kuri nav tik jaudīgi degvielas patērētāji un izturēja visu ceļu ar Rīgā uzpildīto bākas saturu!

Atpakaļceļā visi brauciena dalībnieki piestāja vecajā Aizputes lidlaukā, kur tika veiks jauns eksperiments – konkursa organizatori mēģināja noskaidrot, kurš auto ātrāk spēj veikt līkloču manevrus ierobežotā telpā gan braucot uz priekšu, gan atpakaļgaitā, bet vakarā visi atgriezās Rīgā.
Auto sacensību laikā žūrijas un dīleru pārstāvji mēģināja noskaidrot, kurš ātrāks braucot pa ierobežotu šķēršļu joslu ne tikai uz priekšu, bet arī atpakaļgaitā – un šajā konkurencē viena no ātrākajām bija viena no žūrijas dāmām, turklāt pierādot, ka lielās mašīnas, ja pie stūres ir īsts meistars, šķēršļu joslu veic gandrīz tikpat ātri, cik mazākie spēkrati.

Konkurss „Latvijas Gada auto” ir ikgadējs pasākums, kuru organizē biedrība „Latvijas Gada Auto” sadarbībā ar If Latvia un SEB Unilīzingu, kas ir konkursa ģenerālsponsori. Latvijā šis konkurss norisinās jau divpadsmito reizi

Pretendentus konkursam piesaka autobūves uzņēmumu oficiālie pārstāvji Latvijā. Pretendentu testēšana notiek gan individuāli, gan arī organizētos kolektīvos izbraukumos. Šogad Konkursā paredzēti četri izbraukumi un noslēguma pasākums Melngalvju namā. Konkursa dalībnieki tiek vērtēti trīs kategorijās – vieglā pasažieru transporta, komerctransporta, apvidus automašīnu posmos. Novembrī Melngalvju namā tiks apbalvots viens konkursa „Latvijas Gada auto 2007” uzvarētājs un papildu nomināciju (Sportiskākais, Dubļu bridējs, Ekonomiskākais, Darba rūķis, If Latvia draudzīgākais auto un SEB Unilīzinga klientu auto) uzvarētāji.

2006.gadā par Latvijas labāko auto tika atzīts Ford S-max. Uzvarētāji papildu nominācijās bija: Darba rūķis – Peugeot Boxer, Komfortablākais auto – Honda Legend, Skaistākais auto – Jaguar XK, Smilšu kalnu karalis – Ssang Young Kyron, Sportiskākais auto – BMW trešā sērija, Taupīgākais auto – Nissan Note, savukārt konkursa ģenerālsponsoru If Latvia un SEB Unilīzings speciālbalvas saņēma Hyundai Santa Fe un Honda Civic.
» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV