Trešdiena, 25.Decembris 2024. » Vārdadienas svin: Stella, Larisa;

"Rīgas satiksmes" neizdarības dēļ pasažieri spiesti pirkt biļetes par 50 santīmiem

LETA, 31.07.2008. 18:30

Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" neizdarības dēļ pasažieri spiesti pirkt biļetes par 50 santīmiem, informē Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācijas (LPIAA) padomes priekšsēdētāja Tekla Žabova.
LPIAA saņēmusi daudzas sūdzības no Rīgas pasažieru transporta pakalpojumu izmantotājiem par to, ka patlaban praktiski nav iespējams kioskos nopirkt trolejbusa un tramvaja biļetes, kas maksā 40 santīmus.

Kā šiem cilvēkiem skaidrojuši "Narvesen" un "Plus Punkts" tīklu darbinieki, viņiem šīs biļetes pašlaik netiek piegādātas, un līdzšinējais piegādātājs nav "Rīgas satiksme", bet gan kāds privātuzņēmums, kuram noslēgts ekskluzīvs līgums ar "Rīgas satiksmi", informēja Žabova.

"Lai arī kas būtu vainīgs pie tā, ka pasažieri nevar nopirkt biļetes par normālo tās cenu - 40 santīmi, par savu pakalpojumu iegādes biļešu izplatīšanu un pieejamību atbild "Rīgas satiksme", un tieši "Rīgas satiksmei" jānodrošina, ka biļetes 40 santīmu vērtībā ir brīvi pieejamas un nopērkamas," norādīja Žabova.

LPIAA vadītāja uzsvēra, ka pašreizējā situācijā pasažieri "Rīgas satiksmes" neizdarības dēļ ir spiesti pirkt biļetes pie trolejbusa vai tramvaja vadītāja, maksājot 50 santīmus, tātad nepamatoti pārmaksājot desmit santīmus par vienu braucienu.

LPIAA uzskata, ka šāda situācija nav normāla. Ja "Rīgas satiksme" ir pieprasījusi noteikt tramvaja un trolejbusa brauciena tarifu 40 santīmi, tad "Rīgas satiksmei" ir jānodrošina, lai par šo tarifu pasažieri, kas ir arī patērētāji, arī varētu braukt, tas ir, jānodrošina iespēja iegādāties biļeti par 40 santīmiem. Tas, ka "Rīgas satiksme" nezināmu iemeslu dēļ savu pakalpojumu apmaksas biļešu izplatīšanu uzticējusi kādam privātam uzņēmumam, nevis veic pati, ir paša uzņēmuma atbildība un neatbrīvo to no norādītā pienākuma pret patērētājiem, norāda organizācija.

Ja "Rīgas satiksme" šo pienākumu nespēj pienācīgi izpildīt, tad tai nav ne morālu, ne juridisku tiesību par savu neizdarību iekasēt no katra pasažiera par katru braucienu papildu desmit santīmus, uzskata Žabova.

LPIAA uzskata, ka šādā situācijā "Rīgas satiksmei" nekavējoties jāveic visas nepieciešamās darbības, lai nodrošinātu, ka pasažieriem ir brīvi pieejamas biļetes 40 santīmu vērtībā, bet līdz tā nodrošināšanai pie trolejbusa vai tramvaja vadītāja jābūt nopērkamām biļetēm 40 santīmu vērtībā, tādējādi savas neizdarības sekas "Rīgas satiksmei" uzņemoties pašai.

Jau ziņots, ka tirdzniecības tīkls SIA "Plus punkts" pārtraucis vienreizējo braukšanas biļešu pārdošanu, jo uzskata to par neizdevīgu.

Savukārt "Rīgas satiksme" aicinājusi uzņēmumu SIA "Preses serviss" vienoties ar tirdzniecības tīklu "Plus punkts" par nosacījumiem, pie kādiem iespējama sabiedriskā transporta vienreizējo biļešu tirdzniecība "Plus Punkta" tirdzniecības vietās.

"Rīgas satiksme" cer, ka kompromisu izdosies rast tuvākajā laikā un biļešu tirdzniecība "Plus Punkta" tirdzniecības vietās tiks atsākta, aģentūrai LETA pastāstīja "Rīgas satiksmes" preses sekretāre Iluta Bērziņa.

Jau ziņots, ka konkursā par vienreizējo braukšanas biļešu izplatīšanu 2007.gada pavasarī kā izdevīgākais atzīts piedāvājums, kuru iesniegusi pretendentu grupa SIA "Preses serviss", SIA "Narvesen Baltija" un AS "Preses apvienība". Pēc tam ar konkursa uzvarētāju par biļešu izplatīšanu vienojās arī "Plus punkts".
Lasi vēl...
» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV