Kampaņas uzdevums, izmantojot dažādas mārketinga aktivitātes, iesaistīt Latvijas iedzīvotājus īpaši izveidotā kustībā. Tās mērķis - veicināt uzturā vairāk izvēlēties produktus ar nacionālās pārtikas kvalitātes preču zīmi „Kvalitatīvs produkts” jeb tautā saukto Zaļo karotīti, kā arī paaugstināt sabiedrības lojalitāti pret produktiem, kuri var lepoties ar to augsto kvalitāti un pārbaudīto izcelsmes izsekojamību.
Biedrības „Mārketinga padome” veiktajā pētījumā vairāk nekā trīs ceturtdaļas Latvijas iedzīvotāju atzinuši, ka, izvēloties pārtikas produktus, svarīgs kritērijs ir to kvalitāte, tāpēc tie uzticas nacionālajai kvalitātes preču zīmei „Kvalitatīvs produkts”.
Inguna Gulbe, biedrības „Mārketinga padome” direktore: „Kampaņas pamatideja ir veidot simbolisku kustību, kurā var iesaistīties ikviens, kuram ir svarīga produktu augstā kvalitāte un to izejvielu izcelsme. Viens no galvenajiem kustības mērķiem ir atbalstīt ražotājus, mudinot iedzīvotājus iegādāties kvalitatīvus produktus .”
Piederību kustībai apliecina speciālas Zaļās karotītes uzlīmes, kuras var saņemt „ELVI” lielveikalos, „Virši-A” degvielas uzpildes stacijās, „ERGO Latvija” birojos un filiālēs, „Narvesen” tirdzniecības vietās un „Forum Cinemas”.
Kampaņā iesaistās sabiedrībā zināmi cilvēki
Šobrīd atbalstu kampaņas pamatidejai paudušas vairākas sabiedrībā zināmas personas: Māris Grigalis, Māris Štrombergs, Viktors Ščerbatihs, Maija Silova, Māris Olte, Mārtiņš Rītiņš, Intars Busulis, Natālija Jansone, Andis Brēmanis, Kristīne Garklāva, Ieva Pļavniece, Žanete Skarule, Agris Daņiļevičs un citi. Katrs no viņiem ir kļuvis par patronu vienai no uzlīmēm, tādā veidā aicinot arī iedzīvotājus aktīvi iesaistīties kampaņā. Visas uzlīmes vieno simbols lielas un zaļas sirds formā. Vairāk informācijas par to var meklēt www.karotite.lv .
Kampaņa „Zaļā karotīte kvalitatīvi vieno!” norisinās Zaļās karotītes mēneša ietvaros, kas ilgs līdz pat Ziemassvētkiem.
Par kampaņu „Zaļā karotīte kvalitatīvi vieno!”
Kampaņas laikā plānota reklāma vadošajos TV kanālos, konkurss skolēniem „Meklējam stilīgāko uzlīmi!”, vides reklāmas uz sabiedriskā transporta autobusiem, kā arī vizītes rajonos un novados. Sadarbībā ar portālu Draugiem.lv tiks izveidota speciāla „brain” spēle, kā arī radīta iespēja pievienoties kampaņai, uzliekot sava lietotāja profilam kampaņas simbolu.
„Zaļā karotīte kvalitatīvi vieno!” norisināsies no šī gada 24.novembra līdz 14.decembrim.
Par preču zīmi „Kvalitatīvs produkts” jeb Zaļo karotīti
Nacionālā pārtikas kvalitātes preču zīme „Kvalitatīvs produkts” apliecina produkta augsto kvalitāti. Sākotnēji tā tika izveidota, lai patērētājs pēc speciāla marķējuma uz iepakojuma noteiktu, ka produkts ražots no vietējām izejvielām vai audzēts tepat Latvijā un tam ir augsta kvalitāte. Šobrīd, lai produkts saņemtu Zaļo karotīti, tam jābūt augstākai kvalitātei nekā Eiropas Kopienā paredzēts konkrētajai pārtikas produktu grupai (to apliecina sertificētas auditoru kompānijas pārbaudes), kā arī ražotājam jānodrošina izejvielu precīzu izsekojamību. Tikai ievērojot šīs prasības, ražotājs iegūst atpazīstamu nacionālās kvalitātes shēmas preču zīmi.
I. Gulbe: „Mums ir svarīga produktā izmantoto izejvielu izsekojamība, kas garantē kvalitāti. Ja patērētājam tiek piedāvāts siers, tad mums ir būtiski noskaidrot, kurā fermā govs atrodas un kurās pļavās tā ganās. Ja rupjmaize, tad - kuros laukos rudzu raža novākta. Tikai šādiem produktiem tiek piešķirta augstākā nacionālā pārtikas kvalitātes preču zīme „Kvalitatīvs produkts”.”
Šobrīd zīme „Kvalitatīvs produkts” piešķirta vairāk nekā 240 produktiem no 43 ražotājiem. Ar katru gadu Zaļās karotītes produktu skaits būtiski pieaug.
Latvijā un pasaulē » Sadzīve
Veidos simbolisku "Zaļās karotītes" kustību
Ilze Bāliņa, 24.11.2008. 15:10
Biedrība „Mārketinga padome” uzsākusi sociālo kampaņu „Zaļā karotīte kvalitatīvi vieno!”, aicinot iedzīvotājus savā uzturā izvēlēties kvalitatīvus pārtikas produktus.