Čārlzs II bija sajūsmā par jahtu Mary vēl ilgi pēc vizītes un pat tad, kad tā bija atstājusi holandiešu ūdeņus, mēģinot nesekmīgi pierādīt, ka spēj cīnīties arī ar lielākiem viļņiem. Iespējams, ka laiva tika nosaukta Čārlza II māsas Mary vārdā, tā cerot samazināt viņas jūras slimību. Par spīti karaliskajam entuziasmam, laiva tehniski nebija gatava burāšanai pa jūru. Galdniekam Peter Pett un viņa dēlam, bijušajam karaliskās ģimenes laivu amatniekam, Phineas Pett tika uzticēts uzbūvēt jaunu laivu, kas būtu līdzīga Mary, bet ar labākām tehniskajām īpašībām. Petti uzbūvēja jahtu, kas bija ļoti līdzīga Mary, saņemot uzslavas par tās dizainu un uzbūvi. Tā nenoliedzami bija labāka jahta, ko nosauca Čārlza II nākamās sievas vārdā – Catherine.
Mary ekspluatācija tika pārtraukta un tā trūdēja Īrijas ūdeņos, kur tā 1675. gadā nogrima. Ūdenslīdēji tās vraku atrada 1973. gadā un, gandrīz droši, ka tā guļ joprojām savā ūdens kapā.
Čārlza II valdīšanas laikā tika uzbūvētas ne mazāk kā 28 jahtas gan viņam, gan viņa brālim Džeimsam II (James II), kas bija tikpat aizrautīgs kuģotājs.
Kamēr Mary tiek uzskatīta par pirmo īsto jahtu, tā dodot Holandei godu kā nācijai, kas iedzīvinājusi izklaides burāšanu, tajā pat laikā Anglijā tika būvētas laivas valdnieku izklaidēm. Henrijam V piederēja Trinity Royal (airu laiva), bet vēlāk 16.gs., progresējot aprīkojuma tehnoloģijām, jahta burāšanai Rat of Wight 1588. gadā tika uzbūvēta karalienei Elizabetei. Jahta Disdain tikai uzbūvēta Chatham 1604. gadā, un tās dizains tika uzticēts iepriekšminētajam Phineas Pett, kas nāca jau no slavenās kuģu būvētāju ģimenes. Viņš ar savu dēlu Christopher Peter uzbūvēja visas pārējās karaliskās ģimenes jahtas.