Sestdiena, 16.Novembris 2024. » Vārdadienas svin: Glorija, Banga;

Kā strādā Latvijas labākie mūziķi?

7guru redakcija, 03.04.2009. 15:38

Latvijā spilgtāko grupu un mūziķu veiksmes pamatā ir spēja prasmīgi savā darbā pielietot arī integrētās komunikācijas. Tā ir iespēja labi pelnīt arī krīzes apstākļos.
Kā strādā Latvijas labākie mūziķi?

Atpazīstamības garants

«Mūziķi saprot, ka viņu pirks tikai tad, ja viņš ir atpazīstams. Turklāt atpazīstamam ir jābūt visu laiku. Ja ar mūziku atpazīstamību nodrošināt visu laiku nevar, jāiemācās sevi pārdot citādāk. Latvijā ļoti daudz mākslinieku ir multifunkcionāli,» stāsta Leonarda Ķestere, „MRS grupa” PR un mākslas menedžmenta konsultante. Veiksmes pamatā ir spēja atrast vismaz divas radošās nišas, kurās darboties vienlaikus. Eksperte novērojusi, ka daudzi mākslinieki bieži darbojas arī producēšanas jomā, citi kļūst veiksmīgi pasākumu vadītāji, vēl citi sāk nodarboties ar savu biznesu. Būtiski katram saprast, kādu tēlu par sevi grib veidot un kā to pasniegt tirgū. Tad darbojas tie paši PR un mārketinga pamatprincipi, kā radot un uzturot tirgū jebkuru produktu. Jāzina, kāds būs produkta vēstījums, kā to izveidot par zīmolu un kā pasniegt medijiem, kā ieinteresēt patērētājus, lai tas kļūtu par viņu nepieciešamību.

Tāpat veiksmīga tēla un menedžmenta veidošanā ir mākslinieku piedalīšanās dažādās pārdomātās sociālās kampaņās. «Tā kā mūziķi ir paraugi un ideāli jaunajai paaudzei, viņiem jāspēj uzņemties arī atbildību par savu rīcību. Jauniešu elkiem jāsaprot, ka viņus jaunā paaudze atdarinās,» norāda Leonarda Ķestere. Tomēr integrētās komunikācijas, neprasmīgi pielietotas, var arī tēlam kaitēt. Piemēram, Deivids Bekhems integrēto komunikāciju nesaskaņotas darbības rezultātā ir kļuvis par hameleonu. Viņš reklamē gan apakšbikses, gan skūšanās piederumus, gan sporta produktus, gan ar labdarību saistītas aktivitātes. Un katrs pasākums konkrētā produkta veicināšanai viņam rada citu, dažreiz pilnīgi pretrunīgu tēlu. Tas strādā, kamēr viņš ir izcils „vārtos sitējs” - viņu aicina kā reklāmas seju vairākas pasaules vadošās ražošanas kompānijas. Bet, kad ar vārtos iesišanu tik labi vairs neveicas, arī reklāmas industrijai viņa seja vairs var nebūt vajadzīga. Tā var kļūt par „jampampiņu”. Latvijas mākslinieki tā izgāžas regulāri.

Veiksmīgākie tēla un mārketinga veidošanā

7guru.lv kopā ar Leonardu Ķesteri izveidoja veiksmīgāko Latvijas mākslinieku TOP7. Tie ir mūziķi, kas prot sevi pārdot arī krīzes apstākļos.

1. vieta: grupa „Prāta Vētra”
«”Prāta Vētra” nav tikai mūziķi. Tas ir uzņēmums, kas nodarbojas ar savu izdevējdarbību. Kādēļ gan lai viņi neražotu citus produktus, ja ir tik ļoti atpazīstami?» uzskata Leonarda Ķestere. Viņa norāda, ka grupa ļoti veiksmīgi apguvusi integrētās komunikācijas un tās pielieto savā darbībā. Piemēram, viens no pēdējiem jaunumiem – sadarbība ar „Cēsu alu”. „Mītavas Alus” ir tik pareizi zīmolēts, ka alum, dzirdot tā nosaukumu, ir pavisam cita leģenda. Tas nodrošina pārdošanu.

2. vieta: Lauris Reiniks
«Viņš sevi brīnišķīgi realizē gan kā dziedātājs, gan arī pasākumu vadītājs,» teic Leonarda Ķestere. Kamēr pieprasījums pēc koncertiem sarūk, televīzijas un pasākumu aģentūras aicina atpazīstamus māksliniekus. Arī viņi ir ieinteresēti saviem produktiem piesaistīt mākslinieku ar vārdu, šādi savam projektam nodrošinot lielāku pieprasījumu un vairāk skatītāju.

3. vieta: Mārtiņš Freimanis

«Mārtiņš ne tikai dzied, bet ir arī burvīgs aktieris, brīnišķīgs dzejnieks, mūzikas autors un dzīves stila pārdevējs,» tā Leonarda Ķestere. Viņasprāt, tas ir vislabākais, ja medijus spēj ieinteresēt ar savu dzīvesveidu. Tas nodrošina sekošanas funkciju. Ja mākslinieka dzīvē notiek kaut kas jauns, mediji grib par to rakstīt un stāstīt saviem lasītājiem. Protams, sava privātuma demonstrēšana rada papildus atpazīstamību. Tas ir vēl viens veids, kā sevi reklamēt.

4. vieta: Linda Leen
«Linda Leen sava tēla veidošanā un reklamēšanā ir tālu priekšā citiem māksliniekiem. Viņai ir ļoti labs menedžments, kas strādā pielietojot jaunās tehnoloģijas. Viņas tēls saistībā ar burvīgo dzirkstošo dzērienu ir redzams visur, bet nekad nav dziedātājai traucējis. Var Lindu Leen apsveikt ar tik veiksmīgu sponsoru piesaisti,» uzskata Leonarda Ķestere. Viņasprāt, tas pierāda dziedātājas tēla ekskluzivitāti un atšķirību no citiem māksliniekiem.

5. vieta: Marija Naumova
Marija Naumova pārdod savu dzīvesstilu – vēlmi kļūt arvien profesionālākai un tiekties pēc „pasaules līmeņa”. Marijai papildus reklāmu un pozitīvo tēlu veido viņas darbība mūzikas pedagoģijā. Viņai ir pašai sava studija, kurā apmāca pašus mazākos mūziķus – bērnus.

6. vieta: Ozols
Viņš līdztekus savai mākslinieka darbībai attīstījis uzņēmējdarbību, kas saistīta ar viņa mūzikas stilu. Kurš jaunietis, kam tuvs reps un hip-hops, gan nezina Ozolu un apģērbu līnijas, ko savos veikalos viņš piedāvā iegādāties?

7. vieta: Viktors Lapčenoks
Šis dziedātājs topā ierindojas pateicoties Viktora Lapčenoka fanu kluba radītajai ekskluzīvajai sieviešu un vīriešu apakšveļu līnijai, kas ir kā atbilde pasaulē pazīstamajai „Victoria Secret” apakšveļas līnijai. „Viktora noslēpums” apakšveļa ir kvalitatīva un uz biksītēm redzams uzraksts - „Es mīlu Viktoru”.

Spilgtākie pārpratumi

Daudz sava tēla veidošanā un pārdošanā kļūdās dziedātāji, kuri atrāda savu dzīvesstilu, neveiksmīgi izvēloties uzturēšanās vietas, kuras slavenas ar narkotiku tirdzniecību. Koķetēšana ar narkotikām un noziedzību ir izplatīta mākslinieku vidē visā pasaulē, bet jāpadomā par savu auditoriju – bērniem un pusaudžiem! Tāpat nevajadzētu sevi vienmēr saģērbt par „ielenēm” – kāds pamats diskreditēt ieleņu profesiju? – smejas Leonarda Ķestere. Kā vienu no vislielākajiem pārpratumiem sava tēla veidošanā viņa min kādu mūziķi, kurš pazīstams kā dzeltenās preses varonis Nr.1. «Vārdā saukt viņu nevajag, jo tāpat visi zina, par ko runāju. Tik daudzās publikācijas un rakstu sērijas par savu dzīvi mūziķis pats skaidro ar vēlmi palielināt savu popularitāti. Tas tiesa, viņš ir kļuvis gan populārs, gan atpazīstams. Bet vai kā mūziķis? Kur ir viņa mūzika??? Sākotnēji viņu uztvēra kā nopietnu, radošu un spēcīgu personību, kura gāja savu attīstības ceļu. Tagad viņu var saukt par odiozu personu un tikai vēsture rādīs, vai viņa mūziku gribēs klausīties», uzskata mākslas menedžmenta konsultante.

Foto: Vladislavs Punculs

» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV