Grupas menedžments ir apzināti veidots, lai radītu pozitīvu iespaidu par sevi. Ne velti grupa šogad svinēs jau savu 20. jubileju!
«Veiksmīga grupas tēla veidošanas pamatā ir stratēģiskā domāšana un mēģinājums paredzēt trīs soļus uz priekšu, kas, jāatzīstas, nav nemaz tik viegls uzdevums,» stāsta Aija Auškāpa, „Prāta Vētras” menedžere. Viņa atzīst, ka tāpat ārkārtīgi svarīga lieta, veidojot tēlu, ir publicitātes dozēšana. «Negribam, lai rodas situācija, kad „atver šprotu bundžu” un tur atkal priekšā „Prāta Vētra”,» tā Aija Auškāpa. Bet viņa nenoliedz – veiksmīgu tēlu nevar attīstīt uz neveiksmīgas bāzes. Liela nozīme ir mūziķu personībai. Arī dažādas prezentlietas un papildu produktu veidošana (piemēram, jaunā alus šķirne, ko „Prāta Vētra” izveidoja sadarbībā ar „Cēsu alus” ražotāju un kura pārdošana sāksies aprīļa beigās. Izrādās īpašais alus ir radīts, balstoties uz ģitārista Jāņa Jubalta tēva dzērienu receptēm.) ir apzināts solis. «Esam mācījušies no pasaules pieredzes. Ir skaidrs, ka jaunu produktu izveidošana ir veids, kā gūt papildus ienākumus. Tas nav mazsvarīgi, jo mūzika ir lieta, ko cilvēki ir iemācījušies zagt. Turklāt jauni skaņdarbi netiek komponēti un ierakstīti nepārtraukti. Brīvajā laikā ļaujam smadzenēm nodarboties ar blakus lietām,» stāsta Aija Auškāpa. Starp lielākajām neveiksmēm grupas darbības laikā viņa min mēģinājumu sadarboties ar Rīgas Domi. „Prāta Vētra” piedāvāja izveidot dziesmai „Māsa nakts” videoklipu, kuru varētu izmantot Rīgas tēla popularizēšanai. „Vilks studijai” bija brīnišķīga ideja un grupa aicināja Rīgas Domi finansēt tehniskās kliba izgatavošanas izmaksas. Bet rezultātā tā saņēma atteikumu un sabiedrības pārmetumus, ka „Prāta Vētra” grib nopelnīt uz nodokļu maksātāju rēķina.
«Grupas tēls gadu laikā ir mainījies. Tas kļuvis pieaugušāks, tomēr nav zaudējis daļu bērnišķīgās sirsnības, atvērtības un labestības pret apkārtējo pasauli. Gadu gaitā tas ir arī norūdījies, bet tomēr nav kļuvis cinisks vai augstprātīgs. „Prāta Vētra” sevi nepozicionē ne Latvijas, ne Eiropas mūziķu vidū. To mūsu vietā izdara mediji. Mēs tikai turam savu „latiņu” un saprotam, ka tiek vērtēts katrs mūsu solis. Nevaram atļauties izdarīt kaut ko sliktākā kvalitātē nekā iepriekš,» stāsta Aija Auškāpa. Pašlaik grupa strādā pie albuma „Šag” („Solis”) izdošanas Krievijā (tas iznāks 31. martā), vairākiem koncertiem Krievijā un Ukrainā, albuma „Tur kaut kam ir jābūt” angļu versijas, filmas „Lielībnieku akadēmija jeb Mītavnieku neticamie piedzīvojumi”, kā arī aizsākts darbs jau pie šīs vasaras uzstāšanās festivālā „Positivus” Salacgrīvā. Kas, starp citu, būs šovasar vienīgais „Prāta Vētras” koncerts Latvijā.
Spilgtāko PR mirkļu hronoloģija
1999. gads:
aktīva iesaistīšanās labdarības akcijā, kur tika vākti līdzekļi jaunietes, kas slimo ar leikēmiju, ārstēšanai.
2003. gads:
„Prāta Vētra” ar anglisko nosaukumu „Brainstorm” Latviju pārstāv Eirovīzijā un iegūst 3. vietu.
2005. gads:
„Prāta Vētra” piedalās 9. Latvijas skolu un jaunatnes dziesmu un deju svētkos.
2007. gads:
sadarbībā ar igauņu, krievu un somu filmu režisoriem top autobiogrāfiskā filma par igauņu dziedātāju Georgu Otu. Renārs Kaupers filmā spēlē Cēzaru – baletdejotāju un tuvu Georga draugu;
Ar dziesmas „Lonely Feeling” videoklipu grupa piedalās Rumānijas animāciju filmu festivālā „aniMotion 2007”. Iegūst balvu divās nominācijās – kā Labākais animētais stāsts un Skatītāju simpātijas balvu;
Kopā ar uzņēmumu „Cēsu Alus” „Prāta Vētra” prezentē jauno alus šķirni „Mītavas alus”.
2008. gads:
atklāta Kaspara Rogas foto izstāde „Sierra Leone, Dimantu Zeme”. Fotogrāfijas ir dokumentālas piezīmes no Kaspara ceļojuma pa Āfriku, tās atklāj Sierra Leone skarbo un savdabīgo raksturu;
„Mītavas alum” un „Prāta Vētrai” par asprātību un veiksmīgu sadarbību reklāmas kampaņas ietvaros piešķirts Cicerona Gada nosaukums;
„Prāta Vētra” piedalās ex prezidentes Vairas Vīķes – Freibergas albuma „Vairas dziesmas” prezentācijā;
koncerttūrē „Tur Kaut Kam Ir Jābūt” pieejama dažāda produkcija ar grupas jaunā albuma imidžu;
wap.brainstorm.lv piedāvā ielādēt dažādas „Prāta Vētras” dziesmas bez maksas;
tiek izdots koncerttūres „Tur Kaut Kam Ir Jābūt” DVD;
„Prāta vētra” piedalās avīzes „Diena” rīkotajā labdarības akcijā „Dāvini sapni”.
2009. gads:
„Prāta Vētra Tur Kaut Kam Ir Jābūt” koncerts Mežaparkā” fotogrāfiju izstāde grāmatu namā „Valters un Rapa”;
grupa uzņems mākslas filmu „Mītavnieku neticamie piedzīvojumi jeb Lielībnieku Akadēmija”;
„Mītavas alus” reklāmas klipi iekļauti 2009./2010. gada Reklāmas Rīmu Nakts kolekcijā.
Mūzika » Grupas un solisti
Kā sevi pārdod „Prāta Vētra”?
7guru redakcija, 09.04.2009. 13:53
Par veiksmīgākajiem mūziķiem tēla un mārketinga veidošanā 7guru.lv un Leonardas Ķesteres veidotajā topā tika atzīta grupa „Prāta Vētra”. Arī kārtējās uzvaras Mūzikas ierakstu Gada balvas ceremonijā, visapmeklētākās koncerttūres un neviltotā interese par „Prāta Vētras” grupas puišiem nav tikai nejaušība.
Lasi vēl...