Īsi pirms koncerta sākuma „Dirty Deal Cafe” telpās esošos cilvēku saskatīšana un plašās telpas šķērsošana nesagādāja nekādas grūtības, bet, izskanot pirmajiem mūzikas instrumentu radītajiem akordiem, kas ir kā maģiski liecinieki par koncerta tūlītēju atklāšanu, telpa vienā mirklī piepildījās ar cilvēkiem un uz skatuves notiekošo nu jau varēja saskatīt tikai ar grūtībām.
Vakara atklājēji bija lirisku eksperimentālu skaņu radītāju apvienība „Das Sontags Legion”. Mazi un skaņu caurvīti stāsti mūziķu izpildījumā veidojās, apvienojot netīru ģitāru, ritmisku bungu, līgani vienotu vijoles un čella skaņu, kas bija tik niansēta un dažāda, ka ar katru kompozīciju klausītājam pavēra iespēju atklāt ko jaunu. Solista liriski vienkāršais vokāls harmoniski iekļāvās mūzikas instrumentu nedaudz psihodēliski maigajā pavadījumā, kurā, klausoties pat ar atvērtām acīm, bija iespēja rast iztēlē skaņdarbu vizuālo vīziju.
Pēc nedaudz liriskiem skaņu virknējumiem pie krietni spēcīgākās programmas daļas klāt ķērās Saldus harcore žanra pārstāvji „Kriegopfer”. Pirmie elektriskie akordi un bungu tehniski ātrais ritms uzsita tempu, kas tika noturēts gan grupas jaunākajos ražojumos, gan pēdējā albumā „Eresenation” iekļautajās dziesmām. Koncerta noslēguma kompozīcijas ievadā tika izmantoti industriālās mūzikas skaņas efekti, kuriem sekojošos ritmiski jestros mūzikas instrumentu radītos ritmus noslēdza disko dziesmas cienīgs skanējums. Atklājās, ka šis bija grupas pēdējais koncerts pirms krietni ilgas pauzes ieturēšanas. Tieši tāpēc koncerta apmeklētāji pieprasīja mūziķiem nepamest skatuvi bez vēl kādas kompozīcijas izpildīšanas. Šoreiz par atvadu sveicienu tika izvēlēta viena no senākajām dziesmām - „Antinaids”, kuras skanēšanas laikā apmeklētāji ļāvās visātrākajam mošingam, it kā atbrīvojoties no visu dziesmu klausīšanās laikā sakrātās enerģijas.
2001. gadā dibināto indie/ post hardcore apvienību „Jairus” sagaidīja vēl krietnāks klausītāju pūlis. Uzsākot koncertu, grupas līderis Adams Braijs (Adam Bray) aicināja klausītājus nekautrēties un doties tuvāk pie skatuves. Lirisks vokāla tembrs un instrumentāli tehniski maigs, sintezatora elektroniski papildināts skanējums uzrunāja klausītājus, atklājot niansētas muzikālās apvienības skaņas veidošanas pārsteigumus. Uzkaitētā un skaņas ievilinātā publika nekautrējās lēkāt līdzi, pat vēl vairāk – ģitārista pacelšana uz rokām, viņam turpinot spēlēt, kā arī vokālista turēšana un mētāšana gaisā, viņam turpinot dziedāt, parādīja klausītāju uzticamību un mūziķu pieredzi šādās improvizētās „akcijās”. Noslēguma skaņdarbs sintezēja sintezatora radītos elektriskos efektus un instrumentāli progresīvāku skanējumu, kas, pastiprinot mūziķu apvienības radīto skaņu dažādību, eleganti ļāva apvienībai atvadīties no „Dirty Deal Cafe” telpās muzikāli nokaitētās gaisotnes.
* Mošings - darbība koncerta laikā, kad klausītāji agresīvi grūstās viens otram virsū. Mošingu bieži vien pavada „stage diving” (mūziķa lekšana klausītājos, kad viņi mūziķi uztver uz savām rokām), instrumentu sišana/laušana uz skatuves, galvas kratīšana. Mošings bieži vien ir neatņemama punk, hardkore, metal, artelnaitve un rock koncertu sastāvdaļa.
Foto: Eņģelis