Jozefa Haidna 98. simfonija ir viņa simfoniskās daiļrades augstākā punkta – divpadsmit Londonas simfoniju cikla sastāvdaļa. Ludviga van Bēthovena Trešais klavierkoncerts ir nopietns, nedaudz dramatisks un lēnajā daļā ļoti skaists opuss, kas sevišķs ar to, ka pirmatskaņojuma laikā ģeniālais komponists, kurš bija solists, lielāko daļu opusa spēlēja no galvas, jo nebija laika pierakstīt notis.
Ērika Ešenvalda (1977) “Laika robežas” – iespēja atcerēties to komponista daiļrades šķautni, ko autors spodrināja pirms pašreiz kultivētās demokrātiskās paradigmas izkopšanas, radošo meklējumu laikā, būdams saasināti dzirdīgs un redzīgs, tiekdamies dokumentēt savas izjūtas attiecībā uz laikmetu, kurā liktenim labpaticis viņu ielikt. Mūžīgā tēma – laiks, ko, skarbiem akcentiem un gandrīz nemateriālām skaņu faktūrām mijoties, apcer jauns, drosmīgi domājošs Latvijas komponists.
Lietuvas komponiste Juste Janulīte (1982) ar pērļu auskara meitenes seju sauc sevi par monohromās mūzikas komponisti, viņas darbus ar panākumiem atskaņo atzīti meistari visā Eiropā. Kāds būs viņas vienkrāsainais “Nakšu paildzinājums”, gaidām ar interesi – šis ir jauns skaņdarbs, ko komponistei pasūtināja Viļņa kā 2009. gada Eiropas kultūras galvaspilsēta un Lietuvas Nacionālais filharmoniskais orķestris. Mums būs gods būt pasaules pirmatskaņojuma lieciniekiem.
Ar šo programmu Sinfonietta Rīga dosies pirmajā koncertturnejā pa Lietuvu.
Foto: Jānis Deinats