Svētdiena, 22.Decembris 2024. » Vārdadienas svin: Saulvedis;

Mūzikas topos "Rage Against the Machine" pārspēj "X Factor" uzvarētāju

Egija Petrova, 23.12.2009. 10:53

Rokgrupa "Rage Against the Machine" uzvarēja viskonkurējošākā pēdējo gadu cīņā par Ziemassvētku mūzikas topa pirmo vietu.
Mūzikas topos "Rage Against the Machine" pārspēj "X Factor" uzvarētāju

Grupas "Rage Against the Machine" singls "Killing In The Name" tika pārdots 500000 eksemplāros un ieguva pirmo vietu topā, pārspējot jauno mūziķu atlases raidījuma "X Factor" uzvarētāja Džo Makelderija (Joe McElderry) dziesmu "The Climb", kura tika pārdota 50000 eksemplāros.

Viņi panākumus guva pateicoties sociālā tīkla tīmekļa vietnē "Facebook" publicētai kampaņai, kura tika radīta, lai novērstu vēl kāda jauno mūziķu atlases raidījuma "X Factor" dziesmas iekļūšanu topu pirmajā vietā.

Kāds mazumtirgotājs teica, ka tas bija „tiešām ievērojams rezultāts - iespējams lieliskākā mūzikas topu ķilda”.

Grupas "Rage Against the Machine" dalībnieks Zeks Delaroča (Zack de la Rocha) mūzikas topu "Radio 1" radiopārraidē stāstīja: „Mēs esam ļoti, ļoti priecīga, ka esam nokļuvuši topa pirmajā vietā.”

Viņš piebilda, ka kampaņa bija "apbrīnojama, dabiska, sabiedrības organizēta politikas kampaņa".

Viņš teica: „Tādā veidā varam uzzināt vairāk par spontānām darbībām, kuras veic jaunieši visā Apvienotajā Karalistē, lai sagrautu šo ļoti neveiksmīgo popmūzikas monopolu.”

18 gadus vecais Džo Makelderijs slavēja kampaņu, piebilstot: „Piedalīšanās šajā populārajā cīņā bija aizraujoša, un viņi noteikti ir pelnījuši laimes vēlējumus.”

Pasakot paldies visiem faniem, kuri iegādājās viņa singlu, Džo Makelderijs izteicās: „Pagājušā gadā ap šo pašu laiku es nevarēju pat iedomāties, ka es gūšu uzvaru raidījumā "The X Factor", nemaz neapsverot domu par debijas singla izdošanu, tāpēc esmu sajūsmā par to, ka atrodos mūzikas topos.

„Pēdējie mēneši bija satriecoši un es saņēmu pašu labāko Ziemassvētku dāvanu – uzvarēju jauno mūziķu atlases raidījumā "The X Factor".”

Vēlāk viņš radio "BBC Radio One" atklāja, ka neuzskata, ka kampaņa internetā bija vērsta personīgi pret viņu.

Džo Makelderijs teica: „Kampaņa bija vairāk vērsta pret pašu raidījumu, nevis mani, un es uzskatu, ja cita persona būtu uzvarējusi raidījumu, tad tas pats, kas ar mani, būtu noticis ar šo personu, jo petīcija sākās jau pirms uzvarētāja paziņošanas raidījumā "The X Factor".”

Lai gan nedēļas sākumā raidījuma "The X Factor" tiesnesis Saimons Kovels (Simon Cowell) nosauca kampaņu par „stulbu”, tomēr vēlāk viņš apsveica pāri, kurš organizēja šo kampaņu – Džonu un Tresiju Morterus (Jon, Tracy Morter).

Sociālā tīkla tīmekļa vietnes "Facebook" kampaņas vadītājs Džons Morters pastāstīja, kāpēc organizēja šo "cīņu".

Viņš teica: „Man ir žēl Džo, jo viņam pirmā vieta singlu topā nozīmē daudz, bet es gribu apsveikt Džonu un Treisiju, kuri uzsāka "Facebook" kampaņu.

„Es Džonam piezvanīju sestdien, lai apsveiktu viņus, un lai kāds būtu rezultāts, viņi šo sacensību par labāko Ziemassvētku dziesmu padarīju ļoti aizraujošu.

„Es lepojos ar Džo. Viņš šonedēļ strādāja ļoti cītīgi, bet viņam vēl priekšā ir aizraujošs gads.”

Šī nav pirmā Morteru kampaņa, kurā viņi cenšas ietekmēt mūzikas topu rezultātus. Pagājušā gadā viņi centās ievirzīt Riks Estlijs (Rick Astley) topu pirmajā vietā.

Mortera kungs, 35 gadi, teica, ka viņš iemācījās „kā darbojas mūzikas topi” un „ko drīkst tajos darīt” no iepriekšējās kampaņas.

„Kad sāka tuvoties gada beigas, es nodomāju, ka varētu mēģināt vēlreiz. Lai vai kas, bet pagājušais gads bija ļoti jautrs. Šogad viss nokļuva nebijušos augstumos.”
 
Viņa sieva Treisija stāstīja: „Tā bija viena no jocīgajām idejām, kuras liek tev smieties paša mājās.

„Mums tiešām ļoti patīk mūzika un atceramies mūsu jaunību, kad mūzikas topi bija kaut kas aizraujošs. Mēs vienkārši nodomājām, vai nebūtu smieklīgi, ja šī dziesma iegūtu pirmo vietu?

„Lai pārliecinātu cilvēkus piedalīties šajā kampaņā, bija nepieciešams kaut kas tiešām spēcīgs un iedarbīgs.”

Losandželosas rokgrupas dziesmas sasniedza vēl vienu rekordu – dziesma tika atzīta par pārdotāko lejupielāžu dziesmu pirmajā nedēļā, kad tā atradās Apvienotās Karalistes mūzikas topos.

Makelderija dziesmu izdeva digitālā formātā tikai pēc uzvaras raidījumā "The X Factor", kā rezultātā, dziesmai bija dots mazāks laiks, lai "sakautu" grupu "Rage Against The Machine".

Piektdien grupas pārsvars bija tikai 9000 eksemplāri, bet pārdošanas dati vēlāk palielinājās par 200000 eksemplāriem, kas arī nodrošināja grupas uzvaru topā.
           
"Rage Against The Machine" ierakstu kompānija ir "Epic Records", kas ietilpst ierakstu kompāniju "Sony BMG" grupā. Makelderijs ir parakstījis līgumu ar šo pašu ierakstu kompāniju.

Delaroča apgalvoja, ka grupa 2010. gadā uzstāsies bezmaksas koncertā Apvienotajā Karalistē, lai nosvinētu savu uzvaru mūzikas topos.

Četru pagājušo Ziemassvētku mūzikas topu pirmajās vietās vienmēr bijuši raidījuma "X Factor" uzvarētāji; pagājušā gadā Aleksandras Bērkas (Alexandra Burke) versija dziesmai "Hallelujah" bija viena no pārdotākajām Ziemassvētku dziesmām.

Ģitārists Toms Morello (Tom Morello) atklāja, ka tas „kurinājās lielākā daļā Apvienotās Karalistes cilvēku, kuriem ir apnicis, ka viņiem vienu pēc otras iebaro salkanas balādes”.

Viņš piebilda, ka ienākumi, kurus iegūs no pārdotajiem singliem tiks ziedota bezpajumtnieku labdarības patversmei, tajā piedalās arī Morteru sociālā tīkla tīmekļa vietnes "Facebook" kampaņa, kurā ir redzams interneta mājaslapas saite, kurā ir iespējams ziedot naudu labdarībai. Šobrīd ir saziedotas 70000 mārciņas.

Pēdējā lielā Ziemassvētku cīņa bija 1998. gadā līdzīgā līmenī starp grupas "Spice Girls" dziesmu "Goodbye" un grupas "South Park" tēlu "Chef", kas izpilda dziesmu "Chocolate Salty Balls". Grupa "Spice Girls" uzvarēja, jo pārdeva 380000 dziesmas eksemplārus, bet viņu sāncenši – 375000.

Lai gan Kovels neieguva pirmo vietu singlu topā, viņš pretendē uz albumu topa virsotni ar Sūzanu Boulu (Susan Boyle) un dziesmu "I Dreamed A Dream", kas turas pirmajā vietā jau ceturto nedēļu.

Avots: news.bbc.co.uk

Lasi vēl...
» Autortiesības
Visas tiesības paturētas © EASYGET.LV 2006 - 2024
Portālā EASYGET.LV izvietotais materiāls ir pārpublicējams tikai ar EASYGET.LV atļauju. Atsevišķas fotogrāfijas ir atļauts pārpublicēt tās nemodificējot un ievieotjot atsauci uz EASYGET.LV