Viss sākās ar preses konferenci, kas notieka mazā teltītē aizskatuvē. Ir sanākuši daži fotogrāfi, žurnālisti. Blonda būtne - Diāna Čiule ir kā tulks un arī konferences vadītāja. „Liels prieks, ka šī jubileja notiek krastmalā. Šeit vienojas visu trīs Baltijas valstu mūziķi.... es domāju, ka šī varētu kļūt par tradīciju”, noslēdzot savu sarunu, piebilst Čiule.
Te, šeku reku, arī Liliāna Ozoliņa ar patosu: „Šis gads paskrējis kā viena diena. Paldies!”
Vēl viņa atklāj, ka tehniski šo pasākumu organizē „Untitled” un 80 cilvēku liela starptautiska komanda, kura to atspoguļos MTV kanālā 6h šova garumā. Vou, tas laikam ar visām reklāmām kopā ņemot? Bet es nebrīnīšos, ka profesionāļi no šī ūdens gabala arī ko labu sagriezīs. Video tas ir tāpat kā pavārmākslā, no krikumiem un atbirām soļanku var uztaisīt pa pirmo, galvenais zelta rokas un oža.
Tad vēl turpinās katras Baltijas valsts MTV direktoru uztrunas. Piemēram, igauniete citē MTV Bībeli un piesauc MTV paaudzi. Diezgan dīvaini, bet tagad jau visur ir iespiedusies reliģija, kā nekā arī MTV ir ideāls bizness un naudas taisīšanas veids. Un ja vēl tev ir savs Dievs un Bībele, tad jau Dieva vārdā izdarīsi brīnumu lietas. Nu jā, vēl aizdomīga šķiet arī MTV pārstāvju sociālā darbība, bet te jau neviens nav vainīgs. Tāda ir patērētāju sabiedrība, kurā cīnās tikai ar sekām. Labi, ka vismaz kaut ko dara...Un vēl daudz tukšu frāžu un apsveikumu sev.
Nedaudz pakavējos pagrimušās inteliģences lokā, kura atpūšas bufetē „Gauja” un izbaudījis tās traģēdiju, ar paceltu galvu dodos subkultūras spozmē. Ap plkst.20.00 esmu atpakaļ VIPa, kur nu jau pilns ar piedzērušiem jauniešiem.
Dominējošā publika ir no 12- 17 gadiem. Īstā MTV paaudze un mērķauditorija gan AIDS problēmai, gan mūzikai ko atskaņo MTV.
Trāpu uz pašmāju stāriem „Melo – M”, kuri mani patīkami pārsteidz. Protams, baltie uzvalciņi, kārtīgums un kontrastējošais mežonīgums, norautu lociņu stīgas, grebene. Tiek atskaņoti populāri kaveri, bet paldies dievam ne ar Meisiju Greju un Boni - M. Meisijas vietā ir Intars Busulis un Linda Līn. Abi mūs pārsteidz ar brīnišķīgu uznācienu, lai gan abas dziesmas ir klišeju, klišejas - „Ghost busters” un visiem zināmā dziesma, visās A, B,C kategoriju filmās esoša, bet manis aizmirstā „........”. Nu ja. Linda Līn ir kā vienmēr burvīga un Busulis kā jau Busulis - skatuves dvēsele. Abi uzkurina publiku. Un tad ir kaut kas graujoši labs. Melo- M atskaņo „Skayforger” dziesmu „Ūsiņš jāj!” Trāpijums desmitniekā! Gan tīņu sirdīs, gan manā. Publika sakustas un sāk plīvot roku jūra. Jā, ir tādas vērtības, kas valda visu. Melo- M patīkami izcēlās uz abu pārējo Baltijas valstu fona.
Bet jo tālāk jo trakāk. Mikus un Žanete ik pa brīdim svaidās ar tukšām frāzēm, uz lielajiem ekrāniem iet reklāmas. Rimi reklāma bija vislabākā. Tur tika attēlots džekiņš. kurš ir baigais biznesmenis un sācis savu karjeru Rimi, par izsūtāmo zēnu. Un ja tu arī gribi kļūt bagāts, nāc strādāt uz Rimi, apmēram tādā garā. Tad vēl tīkami uzlabo garstāvokli MTV reklāmas, kuras kā jau zināt ir ļoti augstā līmenī. Vēl pa vidu ir „Happy Tree Frends” reklāmas rullītis, kurā ir tik bezgala daudz vardarbības, ka tīrais prieks. Jābrīnās, cik var salikt 20 sekundēs. Un vēl visādas glupības.
Tad jau nāk igauņu „Pink Ninjas”, MTV - Igaunija mārketinga triks. Trīs blondīnes, kuras spēlē roku? Kā jau visas producētās grupas - kvalitatīvas. Bet ne jau ilgtermiņa produkts. „Pink Ninjas” - produkts ar gada garantiju.
Bet tad jau ir kaut kas! Cilvēks lokomotīve? Nē, vilciens? Nē, Rikijs Mārtins? Nē, tas tak Mantas, lietuviešu seksuālākais vīrietis. Seksuāls vīrietis viņš varētu arī palikt, ja vien nedziedātu. Puisis, kurš dzied kā „Princs”, izskatās kā Rikijs Mārtins, kustās kā Maikls Džeksons. Nu kiborgs, kas kiborgs un vēl ar divām piedejotājām, kā A - Eiropai. Mūzika ir tāds savārstījums, ka pie tās tik sadzērušas blondīnes kustās. Jā, cik tālu vajag nonākt sliktajai gaumei, lai šāds tips raisītu erotiskas jūtas.
Beidzot atkal visu uzfrišina smagā igauņu blice „No Big Silence”. Hm, nezinātājiem to varētu salīdzināt no Latvijas ar „Dzelzs vilku”. Bet tā, diezgan klasisks industriālais roks. Spēcīgu „bītu”, balss „distorthen” un spēcīgām elektriskās ģitāras partijām. Jau diezgan veca grupa un jau savus labākos gadus nodzīvojusi. Bet gana spēcīgi lai izkustinātu manu galvu.
Vēl pa vidu bija mūsu „Kosmos”. Puiši ar savu „a capella” spēj paņemt publiku un viņu dīvainais stiliņš tā pat. Lai gan arī puiši cenšas izdzīvot un pēdējās dziesmiņas jau bija pilnīgs „produkts” - reps, priekš sīčiem, kuri kratot savas skūtās galviņas guva baudu. Bet es saprotu arī Kosmosu, ne jau šis koncerts domāts nopietniem skatītājiem. Tiek izpildīts arī slavenais Maikla Džeksona iznāciens, par ko nekad nav trūcis ovāciju.
Īsa pauzīte kopā ar MTV un jau parādās nākamā blice. Sen nedzirdētā „Skamp”, kura mūs priecē ar savu šarmanto solisti un Rage Against The Machine stiliņa un pankroka miksli. Uznāciens ir pārliecinoš, bet ar katru dziesmu blice noplicinās. Uz skatuves vēl p parādās arī pārsteigums - Ozols. Bet viņa duets ar Skampiem ir neslikts. Es pat gribētu teikt, burvīgs. Publika ir palikusi kūtrāka. Vai arī bērniem, kuri atnākuši jau ir jāiet uz čuču muižu?
Turpinājumā norit arī super uzjautrinošs konkursiņš, kuru rīko „Rimi”. Visu koncerta laiku bija dabūjami „Rimi” baloniņi, kuros iekšā bija mazas lapiņas. Nu lūk, Mikucis visus aicina saplēst baloniņus, lai apskatītos, kas tur iekša. Un tātad, ja jūs atrodat sirsniņu, tad Rimi jūs mīl! Bet, ja Saulīti, tad jūs esat vinnējuši dāvanu karti. Ne nu par šito „Rimi” priekša cepuri nost. „ Ja atrodat sirsniņu, tad „Rimi” jūs mīl!”
Un beidzot tuvojas tas brīdis, kad laukā nāk „hedlaineri”. Supergrupa jeb pēc organizatoru sacītā “nu rave karaļi” no Hamburgas, hamburgeru dzimtenes, ostas pilsētas un brīnišķīgā sarkano lukturu rajona „Reperbana” atrašanās vietas, grupa kura neatstās jūs vienaldzīgus! The, the „Digitalismus”. Labi, ka ne „Rasmus”. Šī blice ir Nu Rave stila piekopēji. Uznāciens ir diezgan spēcīgs. Divi puiši. Melnmatis ar blondīni. Elektroniskās bungas, portatīvais un pāris bleķu kastītes. Tiek lietota arī balss. „Sampli”, „bīti”, caur dziesmām var just vecum vecu dziesmu remiksus. Kopsummā labs dejojamais, bet nu nekāds super arts tur nav.
Pēc ballītes: „Droši varam teikt, ka MTV B-Day pasākums ir izdevies un noslēdzies veiksmīgi, esam gandarīti par padarīto, jo mūsu ieguldītais darbs ir atmaksājies ar uzviju,” saka „MTV Latvija” direktore Liliana Ozoliņa. „Emocionāli jaukākais mirklis pasākumā mums kā organizatoriem bija publikas vienošanās dziesmā ar grupu Cosmos un mūsu VJu Miku no aizkulisēm, vēlot MTV daudz laimes dzimšanas dienā – tāda mirkļa dēļ vien ir vērts censties,” saka Liliāna Ozoliņa.
Hm, ko lai saka „MTV- Latvija” vēl augt līdz „MTV-Eiropa”, bet nu grupas mums letiņiem bij labākas nekā leišu „Mantas” un igauņu „Zilacītes”. Iespējams, lielā centība un spēja no mušas uzpūst ziloni, gan jau nākotnē atmaksāsies.
Mūzika » Koncerti
"MTV B-Day" koncertu apmeklēja 26 000 cilvēku
Ivars Tontegode, 20.08.2007. 16:30 | komentāri (18)
Rīgas svētku noslēdzošajā dienā ļaudis pulcējās krastmalā, lai atzīmētu „MTV- Baltija” viena gada jubileja. Koncerta plānotais un oficiāli atļautais cilveku skaits bija 30 000, bet realitātē pēc Valsts Policijas aplēsēm pasākumu apmeklēja 26 000 cilvēku, kas arī nebūt nav maz.
Lasi vēl...