„Forgive us our trespass" jeb „ piedod mums mūsu ļaunprātību" – kā frāze no lūgšanas ir „ A Storm Of Light" jaunākā albuma nosaukums. Taču nav runa par reliģiju un dievu, bet gan par eksistenci kopumā. Šīs pārdomas jo īpaši aktivizēja paša Džoša Greiema veidotajās video projekcijās ietērptā skatuve. Mistiskas zemeslodes, kosmosa ainavas, jūras nezvēru cīņas aizveda tēlainā ceļojumā. Klausītājiem bija iespēja iegādāties grupas albumus un T-kreklus par ļoti labu cenu, un izskatījās, ka tirgošanās gāja no rokas.
Koncerta laikā „A Storm Of Light" apokaliptiskajā smagnējumā arvien vairāk ieskanējās melodiskums. Sākotnēji nianses bija grūti izšķiramas, pie kā, iespējams, bija vainīga izvēlētā telpa. Piemērotāka vieta būtu bijusi Spīķeru koncertzāle vai Ģertrūdes ielas teātris, kuru akustika – plašums un augstie griesti - būtu labvēlīgāki.
„A Storm of light" piemīt hipnotisks smagnējums, kurā ieskanas gan doom, gan progressive metāls. Eposa cienīga varenība, graciozs lēnīgums bez šaubām ir nosacījumi, lai stāsts klausītāju uzrunātu pēc iespējas dziļāk. Vokālās melodijas divbalsības tālāko attīstību galvenkārt nodrošināja Greiems un Zāra Ataša (Zohra Atash), „Religious To Damn" soliste. Zāra ir afgāņu izcelsmes amerikāniete, kuras muzikālo izpildījumu ir iespaidojusi viņas nacionālā piederība. Arī „A Storm Of Light" koncertā caur viņas balsi ieskanējās etno mūzikai raksturīgie elementi. Publikas uzrunāšana bija basista Domenika Seita uzdevums. Viņa vērīgais skatiens atraisīja skatuvei tuvāk stāvošo astē sasietos matus enerģiskam „head bang", taču kopumā publika bija iegrimusi savās individuālās pārdomās, dziesmu beigās pieklājīgi aplaudējot. Gala rezultātā tika nopelnīta vēl viena papildus dziesma.
Pēdējos gadus latviešu klausītāji arvien biežāk sagaida spēcīgas post roka / metāla žanru pārstāvošas grupas. Atliek vien cerēt, ka „apetīte augs ēdot" un šāda veida koncerti Rīgā notiks arvien biežāk. Pozitīva virzība ir jūtama jau tagad - ne velti Džošs Greiems Rīgā viesojās jau otro reizi, un bez koncerta šoreiz bija klausāms arī lekcijā Latvijas Kultūras akadēmijā.
Foto: Anrijs Požarskis