Madonna ir pirmā šāda mēroga zvaigzne, kas izvēlējusies noslēgt šādu "viss-vienā" vienošanos ar kādu kompāniju tradicionālā mūzikas ierakstu izplatīšanas līguma vietā.
Vienošanās "Live Music Inc." piešķir tiesības uz visiem ar dziedātājas mūziku saistītajiem projektiem, ieskaitot jaunus albumus, koncertturnejas, reklāmpreces, interneta lapas, DVD ierakstus, sponsorēšanas līgumus, televīzijas šovus un filmas.
Lai gan līguma finansiālā puse netiek izpausta, prese ziņo, ka Madonna desmit gadu laikā saņems 120 miljonus dolāru (59,5 miljonus latu). Šī vienošanās pieliek punktu popdīvas 25 gadu ilgajai sadarbībai ar kompāniju "Warner Brothers Group Corp.".
Kāds mūzikas industrijas pārstāvis ziņu aģentūrai "The Associated Press" pastāstīja, ka pēc vienošanās noteikumiem Madonna par tās parakstīšanu saņems 18 miljonus ASV dolāru (8,93 miljonus latu) un turpmāk saņems aptuveni 17 miljonus ASV dolāru (8,43 miljonus latu) lielu avansu par katru no pašlaik plānotajiem trim albumiem.
Četrdesmit deviņus gadus vecā zvaigzne sadarbojās ar šo kompāniju visu savu līdzšinējās karjeras laiku, kurā pārdoti 200 miljoni viņas ierakstu kopiju.
Madonna, kas ir pirmā mūziķe, kura darbosies "Live Nation" jaunās nodaļas "Artist Nation" paspārnē, sacīja, ka vienošanās viņai dod iespēju izmantot un gūt labumu no mūzikas izplatīšanas jaunajiem modeļiem.
"Mūzikas biznesa paradigma ir mainījusies, un kā māksliniecei un uzņēmējai man jāmainās līdzi ar to," izplatītajā paziņojumā teica dziedātāja.
"Pirmo reizi manā karjerā ir neierobežotas iespējas, kā mana mūzika var sasniegt fanus. Es nekad neesmu gribējusi domāt aprobežoti, un šīs jaunās partnerattiecības man sniedz bezgalīgas iespējas. Kas to lai zina, kā mani albumi tiks izplatīti nākotnē?" viņa piebilda.
Savukārt kompānijas "Live Nation" vadītājs Maikls Rapīno izteicās, ka viņi radījuši "jaunu biznesa modeli (mūzikas) industrijai".
"Madonna ir īsts simbols un gan biznesā, gan kā māksliniece vienmēr meklējusi jaunus ceļus un iespējas," viņš sacīja. "Mūsu partnerattiecības atver jaunu lappusi mūzikas vēsturē."
Paziņojumā arī atklāts, ka dziedātāja kļuvusi par kompānijas akcionāru, tomēr sīkāka informācija netiek sniegta.
Turklāt Rapīno neslēpj, ka notiek sarunas par vienošanos ar vēl vairākām zvaigznēm, tomēr atteicās atklāt to vārdus, gan piebilstot, ka drīzumā varētus sekot paziņojums. Madonnas vārds šajā stratēģijā plānots kā laba reklāma "Artist Nation".
"Mēs uzskatām, ka tam vajadzētu palīdzēt piesaistīt arī citus mūziķus jaunajam "Artist Nation" modelim," viņš klāstīja.
"Artist Nation" nodaļu vada Maikls Kols, kas pazīstams kā britu rokmūzikas veterānu "The Rolling Stones" 1989.gada turnejas "Steel Wheels" visu tiesību īpašnieks. Turneja kļuva par pirmo komerciāli veiksmīgo rokmūzikas koncertturneju mūzikas vēsturē.
Pirmais Madonnas albums "Live Nation" paspārnē iznākšot divu līdz trīs gadu laikā, un 24 mēnešu laikā dziedātāja arī došoties jaunā pasaules koncertturnejā.
Pēc "Live Nation" informācijas, Madonnas pēdējās trīs turnejas pēdējo sešu gadu laikā ienesušas gandrīz 500 miljonus ASV dolāru (248 miljonus latu).
Tomēr pēc iepriekšējā līguma Madonna vēl "palikusi parādā" pasaules trešajai lielākajai mūzikas ierakstu kompānijai "Warner", kas apsveica dziedātāju ar viņas jauno līgumu, vienu albumu, kura izdošana paredzēta nākamajā gadā, un labāko dziesmu izlasi.
Kompānija arī patur tiesības pārdot un licencēt visu viņas līdz šim ierakstīto mūziku, ieskaitot tādus hītus kā "Like a Virgin", "Vogue" un "Music".
Tradicionāli tādas kompānijas kā "Warner Music Group" koncentrējās uz mūzikas ierakstiem, kamēr citas kompānijas nodarbojās ar koncertturneju organizēšanu, mūziķu menedžmentu vai tirgojušas mūziķu reklāmpreces.
Taču strauji rūkošie kompaktdisku pārdošanas apjomi likuši māksliniekiem un ierakstu kompānijām apsvērt iespēju slēgt plaša spektra vienošanās, kas apvienotu visas aktivitātes vienas kompānijas paspārnē, veicinot rentabilitāti.
Kompānijas "Universal Music Group" mātesuzņēmuma "Vivendi" vadītājs Žans-Bernārs Levijs norādīja, ka mūzikas industrija nonākusi pie pagrieziena punkta tās vēsturē.
"Tas tik tiešām norāda, ka mūzikas industrija kļūst mazāk orientēta uz ierakstiem," viņš pastāstīja ziņu aģentūrai "Reuters". "Agrāk tā bija orientēta tikai uz ierakstiem un visi domāja, ka pārējais ir tikai reklāma, lai ierakstus pārdotu. Tagad tas ir daudz sabalansētāks bizness, kur ir gan ieraksti, gan televīzijas šovi, gan reklāmpreces, gan koncertturneju ienākumi un tā tālāk."
Madonna šobrīd ir pēdējā no pasaules mēroga mūzikas zvaigznēm, kas atteikušās no tradicionālās sadarbības ar ierakstu kompānijām, jo mainās attieksme pret tradicionālajiem mūzikas ierakstu formātiem un to izplatīšanas veidiem, vēsta "Dotmusic".
Pagājušajā nedēļā britu alternatīvās mūzikas grupa "Radiohead" savu jauno albumu ievietoja savā interneta lapā un ļāva faniem pašiem izvēlēties, kādu naudas summu maksāt (vai nemaksāt neko) par tā lejupielādi.
Amerikāņu popzvaigzne Prinss jau pirms vairākiem gadiem atbrīvojās no saistībām ar ierakstu kompānijām, bet nesen viņš izdalīja savu jaunāko ierakstu kompaktdiska formātā Lielbritānijā par brīvu visiem, kas iegādājās laikrakstu "The Mail on Sunday".
Arī amerikāņu industriālā rokgrupa "Nine Inch Nails" paziņojusi, ka pārtrauc sadarbību ar tradicionālajām mūzikas ierakstu kompānijām un turpmāk ies citu ceļu, lai nogādātu savus ierakstus līdz faniem.
Savukārt britu popmūzikas leģenda Pols Makartnijs parakstījis vienošanos par savu albumu izdošanu un izplatīšanu ar kafejnīcu ķēdi "Starbucks".
Vēl daudzas pazīstamas un mazāk pazīstamas grupas, piemēram "The Charlatans", izvēlējušās pašas izplatīt internetā savus albumus vai to saīsinātas versijas par velti, lai iegūtu lielāku popularitāti un pelnītu uz lielākas koncertu apmeklētības rēķina.
Mūzikas industrijas eksperti norāda, ka peļņa no ierakstu pārdošanas visu laiku krītas un diez vai tuvākajā laikā kas mainīsies, taču lielāko mūzikas zvaigžņu, kā "The Rolling Stones" un Madonna, koncertturneju peļņa pagājušajā gadā pārspējusi visus rekordus.
Foto: reuters.com