„Red Fang" pirmsākumi ir meklējami 2006. gadā, šajā laikā grupa ir izdevusi divus albumus. Ar pēdējo albumu „Murder the Mountains", izdotu pagājušajā gada pavasarī, un aktīvu koncertēšanu grupa ir ieguvusi plašāku atpazīstamību. „Red Fang" mūzika var patikt un var nepatikt – tomēr grupas saspēles prieks atstās iespaidu uz jebkuru. Neizkalkulētā vienkāršība, atgādinot par tiem vakariem, kuros draugu lokā laiks aizrit nemanot. Tikpat nemanot izskan arī pats albums „Murder the Mountains". Šķiet, jau tagad var apgalvot, ka „Red Fang" firmas zīmogs ir asprātīgie DIY stilā veidotie video klipi, kas sevī apvieno labu devu humora un lipīgas mūzikas. Jaunākais klips jaunākajam singlam „Hank is Dead" stāsta par 'air guitar' sacensībām.
Albums „Murder the Mountains" ir labs piemērs stoner metāla daudzveidīgumam, kurā lipīgs grūvs labi sadzīvo ar apdullinošu smagumu – „Red Fang" ir izmantojuši visus šī apakšstila piedāvātos izteiksmes līdzekļus. Koncerta sniegums Minhenes publiku vienaldzīgu neatstāja, kad tika spēlēti albuma singli, bija dzirdama līdzi dziedāšana. Dziesmu starplaikos aktīvākie uzsāka sarunu ar grupas basistu un galveno vokālistu Āronu. „Red Fang" publikas uzsildīšanas spējas ir neapšaubāmas. No iesildītāja statusa grupai būs iespēja izrauties šajā pavasarī, kad mūziķi dosies kopējā tūrē ar kanādiešiem „Priestess".
Grupas „Mastodon" piekto albumu „The Hunter" ne vien smagās mūzikas kritiķi, bet arī tie, kas ikdienā šāda veida mūzikai met līkumu, bija ievietojuši aizvadītā gada labāko ierakstu topa augšgalā, tas arī debitēja Billboard Charts 200 desmitajā pozīcijā. „Mastodon" radošais potenciāls aug ar katru albumu, tas gan nenozīmē, ka iepriekš padarītais būtu kļuvis sliktāks. Nebūt. Tie iezīmē konkrētu laika posmu, un dziesmas no šiem albumiem dāsni tiek iekļautas arī „The Hunter" koncerta dziesmu sarakstā Minhenē. Ļoti daudz dziesmas tika spēlētas arī no grupas otrā albuma „Leviathan".
Koncerts tika atklāts ar „The Hunter" jaunāko singlu „Dry Bone Valley", kam sekoja „Black Tongue", kurā it īpaši izpaudās grupas mūzikas daudzbalsīgums, ne vien instrumentāli, bet arī vokālā ziņā „Mastodon" vairāk vai mazāk dzied visi četri dalībnieki. Skatuves noformējums - košs, pāri mūziķu galvām tika laisti krāsaini lāzeri. Ar katru dziesmu spriedze pieauga un smalkais, intervāliem un niansēm bagātais progressive arvien vairāk tuvojās niknajam sludge metālam. Publika šīs izmaiņas izbaudīja, griežoties trakajā 'cricle pit' aplī un augstu paceltām kājām sērfojot pāri roku jūrai. „Mastodon" ar klausītājiem nekomunicēja tradicionāli ierastajā variantā. „Mastodon" skatuviskais līderis neapšaubāmi ir basģitārists Trojs Sanders, kurš pilda arī vadošā vokālista uzdevumu, kuram piemīt velnišķīgi ekspresīva ķermeņa valoda un sejas mīmika. Tā runāja spilgtāk par jebkuriem vārdiem.
„Mastodon" smagajā mūzikā ir radījuši jaunu estētiku, ko var dēvēt par pirmatnīgā skaistuma nežēlīgumu. Piemēram, „The Hunter" tituldziesma ir maiga balāde. Ar pēdējo albumu grupa smagajā mūzikā ir ienesusi lielu sajūtu nianšu daudzveidīgumu, tomēr koncertos joprojām ir saglabājusi spēles prieku, ar kuru motivēt klausītājus 'nonest mājas jumtu'. Grupas auditorija ir daudzveidīgu smagās mūzikas apakšstilu piekritēji, un tomēr „Mastodon" ir sarežģīta mūzika, lai tā būtu neizprotama cilvēkiem, kas meklē viegli uztveramu izklaidi. Iespējams tāpēc, bet varbūt tikai jokojoties, ir tapusi dziesma „Curl of the Burl" - grupas artava 'meinstrīmam', kas, koncerta izpildījumā, pieteica savas pretenzijas kļūt par lielāko ballītes dziesmu. Katram koncertam pienāk noslēgums. Minhenē „Mastodon" spēlēja gandrīz divas stundas. Ļaujot sanākušajiem vēl pēdējo reizi iztraukties, kā pirmspēdējās dziesmas gods tika „Blood and Thounder". Uz pēdējo dziesmu uz skatuves pievienojās „Red Fang", lai kopā izpildītu „Creature Lives" – pavisam netipisku „Mastodon" dziesmu, bet lieliski radītu kora dziedājumam un pastiprinātāju skaļuma samazināšanai.
Foto: Mastodon „The Hunter" tūres koncerts Minhenē. Foto (c) Leonid Curos