Iestudējumā diriģenta Antonio Papano vadībā piedalījās arī Anja Herterosa (Dezdemona), Lučio Gallo (Jago), Antonio Poli (Kasio) u.c. Izrādes radošā komanda – režisors Elija Mošinskis, scenogrāfs Timotijs O'Briens, kostīmu mākslinieks Pīters Dž.Hols.
Iestudējuma pasaules pirmizrāde notika 1987.gadā ar tenoru Plasido Domingo titullomā. Režisora Elijas Mošinska iestudējuma galvenie akcenti – spilgtā stilistiskā vizualitāte, kas balstīta renesanses laikmetam pietuvinātos kostīmos un scenogrāfijā, ir kā bagātīgs fons cilvēciskai traģēdijai. Starp citu iestudējuma autora, operu, teātra un kino režisora Mošinska ģimenes saknes sniedzas Latvijas teritorijā – viņa vecvecāki dzimuši un auguši Rīgā.
Tenors Aleksandrs Antoņenko Otello lomā debitēja 2008. gadā Zalcburgas festivālā un Romas operā maestro Rikardo Muti vadībā, 2010. gadā viņš Otello dziedāja Vīnes Valsts operā, kur pie diriģenta pults bija Adams Fišers, vēlāk Otello lomu gan koncertuzvedumos, gan izrādēs tenors dziedāja Čikāgā, Ņujorkā, Maskavā, Sanktpēterburgā, bet 2015.gadā gaidāma tenora piedalīšanās "Otello" jauniestudējumā Milānas operteātrī "La Scala", 2016.gadā – jauniestudējums Metropolitēna operā Ņujorkā. Šobrīd Antoņenko ir viens no vadošajiem Otello lomas interpretiem pasaulē.
"Titulloma ir viena no grūtākajām, ja ne pati grūtākā itāļu repertuārā, taču jaunais latviešu tenors Aleksandrs Antoņenko drosmīgi tiek galā ar daudzajiem izaicinājumiem un viņa vokālais sniegums atgādina Domingo jaunībā. Ar pārliecinošu skaņu visā diapazonā, viņš vienlīdz labi jūtas gan, ar pilnu jaudu dziedot augstas notis, gan klusāk atsevišķās pārejās. Dramatiski viņš atrod sevi tikai pēdējos divos cēlienus un viņa nonākšana ārprātā ir pārāk aprēķināta, taču neskatoties uz to, tā patiesi aizkustina operas fināla risinājumā," par Antoņenko sniegumu raksta Keita Madonela (Keith McDonnell) izdevumā "What's on Stage".
Savukārt Deivids Naiss (David Nice) no "The Arts Desk" raksta: "Kad Antoņenko Otello krīt ceļos, lai zvērētu atriebties par sievas iedomāto nodevību, mūzika un drāma kļūst viens vesels. Gluži tāpat notiek satricinošajā trešajā cēliena monologā un sāpju pilnajā kliedziena "Dezdemona!" pēc slepkavības – pat Domingo, kurš visus šos gadus ir bijis Karaliskās operas labākais paraugs Otello lomā, noņemtu cepuri. Un nekad nav bijis šaubu, ka Antoņenko tenoram ir garantēta vismaz bronzas medaļa."
" Aleksandrs Antoņenko ir pilnībā apguvis vispārzināmi grūto titullomu un viņa augšējās notis izskan patiesi metāliski spoži. Nekas nenodara viņam ne mazāko kaitējumu un ar savas klātbūtnes uz skatuves neuzsvēršanu un medaino, bet heroisko tembru, viņš bieži atgādina pašu Domingo," raksta Berijs Milingtons (Barry Millington) laikrakstā London Evenings Standart.
Sajūsmas pilnus vārdus Latvijas tenora snieguma velta arī izdevuma "Opera Britania" apskatnieks Entonijs Laiass (Antony Lias), Antoņeko Otello lommā nodēvējot par absolūti lielisku: "Tas ir vienīgais piemērotais veids, kā iespējams aprakstīt satriecošo "Otello" pirmizrādi Karaliskajā operā. ... Aleksandra Antoņenko snieguma vēriens un temperaments bija elpu aizraujošs, nešaubīgi viņš ir viens no lieliskākajiem ārprātīgajiem Otello kopš Džona Vikersa un Džeimsa Makrekena. Abi kopā viņi (ar soprānu Anju Herterosu) veidoja operas sapņu sastāvu. Vakara beigās es biju emocionāli satriekts, un, ticiet man, lai to panāktu, patiešām ir jāizdara daudz."
"Aleksandrs Antoņenko, kurš īsi, bet iespaidīgi iemirdzējās sezonas sākumā "Triptihā", dzied "Otello" ar pārliecību un maigu, smalki regulētu toni, kāds šajā lomā tiek uzskatīts par neiespējamu. Iespējams, balsij trūkst nedaudz trompetes tērauda slīpējuma, taču skanējums ir plašs, satricinošs un skaists, turklāt Latviešu tenors ir arī lielisks aktieris," akcentē Hugo Šērlijs (Hugo Shirley) laikrakstā "The Telegraph".
Foto: Tenors Aleksandrs Antoņenko. Publicitātes foto