The Haxan Cloak mūzikas pasauli raksturo sapņaini tumšs skanējums un spirdzinoša nolemtības noskaņa, taču ne sastingumu veicinoša – tā drīzāk provocē enerģiju, refleksiju un rīcību. Dažreiz šī rīcība nozīmē pazust fiziski sajūtamos un smalki veidotos skaņu viļņos un dažreiz pat dejot.
Sarunā ar ''Corpseplayer Magazine'' Krliks savu projektu apraksta šādi: ''Es esmu nodarbojies ar mūziku jau desmit gadus, un manas darbības pamatā ir tieksme pēc iespējami atklātākā izteikuma. Tas ir tas, ko man simbolizē The Haxan Cloak – vēlmi pēc atklātības – tīru kanālu starp ideju ieņemšanu un to realizēšanu. [..] Mūzika gan patiešām izdodas samērā melanholiska pēc toņa.'' Projekta pseidonīmu viņš skaidro sekojoši: ''Es esmu nedaudz apsēsts ar attēliem un tekstiem, kas radīti pirms 20. gadsimta. Īpaši esmu aizrāvies ar lasīšanu par Salemas raganu prāvām. ''Haxan'' ir sens vācu vārds, kas nozīmē ''ragana'', un man vienmēr šķita, ka tas skan intriģējoši un skaisti.''
Bobijs Krliks ir izstudējis skaņu mākslu universitātē, un savā diplomdarbā viņš pievērsās pētījumiem par dažādu mūzikas instrumentu rezonansēm, kā arī efektu, ko skaņa rada dažādos (fiziskos) materiālos. Šo pētījumu laikā viņš sāka padziļināti klausīties drone virziena mūziku, un sāka aptvert skaņas fizisko īpašību patieso spēku un potenciālu. Interese par šiem skaņas un mūzikas aspektiem acīmredzami izpaudās divos projekta The Haxan Cloak ierakstos – 2009. gadā pašizdotā minialbumā un 2011. gadā iznākušajā debijas albumā, ko publicēja izdevniecība ''Aurora Borealis'', kas izdod arī Sunn 0))) veidotāja Stīvena O'Mellija (Stephen O'Malley) projektu Ginnugapgap un KTL albumus, kā arī tādu projektu ierakstus kā Jesu, Zola Jesus un Burial Hex.
''Aurora Borealis'' izdotajam ierakstam ir tāds pats nosaukums kā projektam – ''The Haxan Cloak'', un tas sastāv no smilšainām, nolemtības pārņemtām skaņu ainavām, būvētām no stīgu instrumentiem un perkusijām, kuras mijas ar lauka ierakstiem, vokālām partijām un zemām, sienu tricinošām dūkšanām. Brīžiem ieraksts atgādina Ģērģa Ligeti vokālos darbus, Kšištofa Penderecka darbus orķestrim vai pat Džonija Grīnvuda saundtreku filmai ''There Will Be Blood'', taču tajā pašā laikā tas saglabā uzticību zināmām elektroniskās mūzikas reālijām, ar dažiem saviem elementiem atsaucot atmiņā Miku Vainio vai Timu Hekeru.
''The Haxan Cloak'' ierakstā sastopamā valoda ir tikai viena Bobija Krlika radošās pieejas šķautne – tādos ierakstos kā ''Observatory'' (2010) un šogad izdotajā ''The Men Parted The Sea To Devour The Water'' The Haxan Cloak nāk klajā ar salīdzinoši dejojamu, pat nedaudz industriālajai mūzikai līdzīgu materiālu, kas, kļuvis ritmiskāks, nav zaudējis tumšumu un draudīgumu, kas raksturīgs projekta eksperimentālākajiem darbiem. Var teikt, ka ar šādu pieeju The Haxan Cloak realizē solījumu, ko sākotnēji devis, taču ne vienmēr spējis izteiksmīgi izpildīt tāds žanrs kā witch house: proti, radīt deju mūziku, kas ir ritmiska un estētiski ''dzīvo vienā laikā'' ar advancētas klubu elektronikas scēnu, taču reizē sevī iemieso tumšu un okultu vai pat apokaliptisku skanējumu un vēstījumu.
Nākamo The Haxan Cloak ierakstu publicēs izdevniecība Tri Angle, kas izdod arī tādus projektus kā Clams Casino, Holy Other, oOoOO un Balam Acab.
Skaņu Mežā 2012 The Haxan Cloak ierodas uz pāris dienām, "izlecot" no tūres ar eksperimentālā roka grupu ''Liars'', kur vņš ir galvenais iesildītājs.
Skaņu mežs ir dalībnieks Eiropas eksperimentālās mūzikas festivālu asociācijā European Cities of Advanced Sound. Šo tīklu atbalsta Eiropas Savienības programma Kultūra 2007-2013 un LR Kultūras ministrija. Festivāla galvenais komerciālais sponsors ir iRobot.
Biļetes uz Skaņu Mežu nopērkamas Biļešu servisā - www.bilesuserviss.lv. Trīs dienu abonements maksā 16 latus, atsevišķa vienas dienas biļete - 10 latus. Informācija: www.skanumezs.lv, http://vimeo.com/47084222
Foto: Bobijs Krliks. Publicitātes foto