Šie koncerti īpaši tāpēc, ka turpina ciklu Ceļojums laikā, šoreiz dodoties uz Rīgu 18.gs. nogalē un par skaņas portālu izvēloties mūziku, kas radīta un atskaņota pilsētā.
Šajā laikā Rīgas spilgtākais komponists bija Georgs Mihaels Tēlemans (Georg Michael Telemann), kurš bija dižā Georga Filipa Telemana ( Georg Philip Telemann) mazdēls, un nodarbojās gan ar savas mūzikas popularizēšanu, gan arī ar vectēva darbu aktīvu atskaņošanu. Koncertā būs iespēja dzirdēt abu šo komponistu mūsdienās reti atskaņotus opusus.
Ap 1792.gadu Rīgas pilsētā lielu lomu spēlē arī notiekošais Kurzemē, kur iemīļots ir vijoļvirtuozs un komponists Francis Ādams Feihtners (Franz Adam Veichtner), kuram sevi jāpierāda, stājoties pretī milzīgajai Johana Ādama Hillera ( Johann Adam Hiller) operkomponista slavai, kas vēl arvien zeļ par spīti tam, ka viņa darbība vairs nav aktīva, jo Kurzemes hercogistē viņš ieņem vien goda kapellmeistara vietu. Interesanti, ka tieši J.Ā.Hillera ietekme latviešu sabiedrībā ir liela, ko apliecina viņa kantāte Tā 100. dziesma, kas ir pirmais sakrālais skaņdarbs latviešu valodā. Lai gan šo opusu Māris Kupčs no jauna atradis jau pirms 10 gadiem, tieši 16.decembrī pirmoreiz kopš 18.gs. nogales skaņdarbs tiks atskaņots pilnā veidā – visas daļas uz vēsturisko instrumentu kopijām.
Šajā koncertā īpašu gaisotni radīs arī tas, ka par norises vietu izvēlēta Mazās ģildes ēka, pie kuras 18.gs. piederēja visi Rīgas pilsētas mūziķi, un kur noteikti kāds no šiem opusiem piedzīvojis atskaņojumu.
Klausītāji, kuri apmeklēs koncertu plkst. 16.50, būs liecinieki Eiroradio tiešraidei, kuru nodrošinās Latvijas Radio 3 Klasika. Pateicoties šai translācijai, ceļot laikā varēs arī tie, kuri atradīsies pie radio aparātiem citur Eiropā.
Īpašs lūgums koncerta 16.50 apmeklētājiem – ierasties laicīgi, lai neaizkavētu tiešraides sākumu!
Ieeja koncertos ar ielūgumiem, kas iegūstami Mazās ģildes kasēs.
Informācija par mūziķiem: www.earlymusic.lv