Greenville neatbalsta komerciālismu un ir neatkarīgs no sponsoriem, bez reklāmu baneriem un citām komericiālām „izpausmēm“. Tā pamatā ir idejas ar „zaļu virzienu“ – videi draudzīgas, reģionālu produktu atbalstošas un bez muzikālām robežām.
„Mūzika ir galvenais aspekts un cilvēkiem ir jābūt iespējai to baudīt bez kaitinošiem logo, banneriem un komericiālisma visās tā izpausmēs,“ festivāla nostāju skaidroja pārstāvis Fēliks Heinrihs. Tam visam klāt arī videi draudzīga domāšana. „Pirmkārt, mums ir ļoti dažāds mūzikas stilu sajaukums, kuram nav robežu. Otrkārt, mums ir videi draudzīgs jeb „zaļš“ un arī reģionāls akcents,“ intervijā interneta medijam Artistxite sacīja festivāla direktors Karlos Fleischmanns. „Greenville“ cenšas atbalstīt vietējos ražotājus, samazinot preču transportēšanas attālummus un arī CO2 izmešu daudzumu gaisā. Gluži šādu pašu iemeslu dēļ arī pašus festivāla apmeklētājus aicina ierasties, izmantojot velotransportu, jo festivāls notiek netālu no Berlīnes, vai arī izmantot īpaši festivālam paredzētus autobusus.
Apmeklētājs kā komūnas daļa
Galvenais akcents tomēr festivālā ir cilvēks un vēlme veidot kopēju komūnas gaisotni. „ Mēs meklējam mūzikas kvalitāti un galvenokārt mūsu ģimenes ekskluzivitāti, viesiem kopā atkal satiekoties, kā pērn, atceries – Tu esi festivāls,“ pēc pērnā gada festivāla rakstīja tā direktors Karlos Fleischmanns.
Viņš uzskata, ka visu var mainīt, ja sāk ar sīkumiem. „Mēs nepavisam negribam tādu anarhistu mentalitāti kā tas ir, piemēram, „Hurricane“ festivālā. Es uzskatu to par kaut ko graujošu“, viņš sacīja. „Es saku vienmēr, ka apmeklētājs ir viesis, tāpēc viņam kā viesim arī ir jāuzvedas.“
Festivāla direktors ir pārliecināts par spēju mainīt festivālu apmelētāju kultūru. Piemēram, pērn festivālā izpalika masu nekārtības, kautiņi, kā arī alkohola un narkotiku pārdozēšanas gadījumi. Viņš cer, ka nākamgad telšu pilsētiņa vairs nebūs jākopj. „Ja es beigās ar 25 000 cilvēkiem, kas vēlas tieši to pašu, ko mēs, kaut ko varu sasniegt, tad es esmu par to lepns. Tad es esmu kaut ko sasniedzis.“
Mūzika pēc principa -patīk/nepatīk
Fleischmanns arī atklāja, ka dažādais mūzikas grupu sajaukums veidojies, jo balstās uz principu – patīk/nepatīk. Par laimi, ne reizi nav sanācis kļūdīties. „Kad programmā bija Scooter, neviens nevarēja saprast, kāpēc, bet, kad viņi bija uz skatuves un spēlēja, cilvēkiem patika, neviens neko vairs nejautāja,“ viņš sacīja. Pie festivāla politikas piederas arī atteikšana tām grupām, kuras ir pazīstamas un spēlē gandrīz katrā festivālā. „Ja viņas tur ir, tad lai arī paliek“, tā Fleischmanns.
Festivāla hedlaineri
“Greenville” festivālā Bloodhound Gang šogad svinēs savu atgriešanos Eiropā, Wu-Tang Clan – savu 20. pastāvēšanas gadadienu, bet Niks Keivs ar The Bad Seeds būs svētdienas hedlaineri. Katru gadu festivāla programmā tieši svētdiena tiek atvēlēta veterāniem. Pērn tas bija Iggy Pop, nākamgad organizatori cer uz festivālu uzaicināt Deividu Boviju.
Šogad festivālā būs dzirdami arī Kaiser Chiefs, Tocotronic, Alex Clare un Sophie Hunger. Kopumā pavisam 56 grupas no 26. līdz 28. jūlijam kāps uz festivāla “Greenville” skatuvēm.
Vairāk http://www.greenvillefestival.com/
Foto: Publicitātes foto