Popkomm vietā diskusiju paneļi
Šogad BMW organizatori bija atteikušies no ierastā Popkomm – platformas, kur tiekas mūzikas industrijas darbinieki un mūziķi, lai veidotu kontaktus un attīstītu sadarību. Tā vietā akcentētas diskusijas. BMW 2013 galvenais akcents bija mūzikas un tehnologjijas mijiedarbība un tās izmantošana, kā arī mūzikas nākotnes perspektīvju prognozēžana.
Šogad BMW norisinājās centrētāk – visas konferences notika vienā ēkā, pretēji tam, kā tas noticis iepriekšējās reizes. Šāds koncepts atviegloja maksimāli daudz paneļu diskusiju un meistarklašu apmeklēšanu. Arī šogad tika aktualizēta GEMA (Vācijas autortiesību aģentūra, kas darbojas pāc Akka-Laa principa Latvijā) darbības problemātika un tas, kā mūziķi var pastāvēt un administrēt savus ierakstus individuāli.
Tā kā festivālā tika akcentēta tehnoloģiju mijiedarbība ar mūziku, BMW ietvaros sevi prezentēja jaunie Start-up projekti. Starp tiem - Gigflipp, kura idejas pamatā ir crowd funding princips. Tas nozīmē, ka grupai ļauts pieteikt koncertu kādā klubā (šobrīd projekts darbojas tikai Vācija) un iepriekšpārdošanā piedāvāt iegādāties biļetes. Kad sasniegts noteikts daudzums pārdoto biļešu, grupa var uzrunāt kluba pārstāvjus, jau uzskatāmi apliecinot spēju pulcēt fanus.
Klubu nakti aizstāj showcase koncerti
Šogad BMW programmā izpalika Klubu nakts – iespēja, iegādājoties vienu biļeti, divas naktis ballēties vairāk nekā 20 Berlīnes klubos. Tā vietā divas naktis varēja apmeklēt 10 dažādos klubos notiekošos showcase koncertus ‘’First we take Berlin!’’. Šī festivāla ideja kopumā uzrunāja 5 000 apmeklētājus, kuriem bija iespēja dzirdēt mūziķus no Skandināvijas, Islandes, ASV un Lielbritānijas, kā arī Alisi Josti no Latvijas.
Līdzšinējā Popkomm ietvaros notikošos showcase koncertus un atmosfēru, kad mūziķi skaidri zina, ka koncertus apmeklē industrijas pārstāvji un pastāv cerība uz iespējamu starptautisku sadarbību, nomainīja vienkārša koncertu vide, kura nesniedza atbildi uz jautājumu – ‘’Vai vispār kāds no mūzikas industrijas darbiniekiem ir radis laiku, lai apmeklētu kādu no koncertiem?” BMW mērķis ir ienest pilsētā mūziku un darīt to pieejamu gan Berlīnē dzīvojošajiem, gan tūristiem, uzsver BMW projekta vadītāja Bjorns Dorings (Björn Döring).
Tik vienādi, bet tik dažādi
‘’First we take Berlin!’’ muzikālā ziņā bija tikpat daudzveidīgs kā iepriekšējos gados. Arī šogad bija iespējams dzirdēt festivāla ‘’The Great Escape’’ izraudzītās grupas un mūziķus no Dānijas, kuri prezentēja neeiropeiski individuālu skanējumu. Kā aktualitāte programmā bija rodams Hip-Hop mūzikas koncerts, kurā bija dzirdams 19 gadīgais īrs Redžijs Šovs (Rejjie Show), kurš jau noslēdzis līgumu ar Eltona Džona menedžmentu un pretēji ierastam gangsta rep stilam, piedāvā lirisku un, paša vārdiem „smooth'' skanējumu. Viņš arī pavadīja ASV reperi Kendricku Lamaru (Kendrick Lamar) koncerttūrē.
Tomēr showcase savā ziņā iezīmēja kopējas tendences – jaunajā mūzikas ērā dominē sintezatora taustiņu radīti toņi un ar datoru modificēti bīti. Iespējams, pie vainas pats grupu salikums. - Pirmajā vakarā piedāvāja elektronikas skanējuma platuma grādos rodamos akcentus, bet otrajā vakarā – roķīgākas un dzīvākas grupas.
Pozitīva bilance un skats nākotnē
‘’BMW ir noslēdzies ar pozitīvu bilanci’’, pausts medijiem izsūtītajā paziņojumā. Šogad festivāla konferences apmeklējuši gandrīz 3 000 interesentu no 30 valstīm, dažādu grupu koncertus festivāla ‘’First we take Berlin!’’ ietvaros – 5 000 viesi, savukārt Björk, Blur, Casper un Pet Shop Boys Berlin Festival ietvaros pulcējuši 20 000 apmeklētāju.
‘’Mēs priecājamies par pozitīvajiem skaitļiem un par to, ka mums ir izdevies attīstīt autentisku, laikam atbilstošu formātu, kam ar interesi tiek sekots līdzi un kas uzrunā gan profesionāļus, gan privātus mūzikas fanus’’, intervijā sacīja Bjorns Dorings. ‘’Berlīnē jau šobrīd var piedzīvot nākotnes mūziku’’.
Festivāla organizatori arī informē, ka nākamgad BMW notiks pēc šī gada principa, kā norises vieti saglabājot, kā arī turpinot paneļu diskusiju un showcase festivāla principu. Biļetes pārdošanā būs jau no 29. septembra.
Foto: Berlin Music Week 2013. Foto (c) Stephan Flad